Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassatyöntekijät, kertokaa !!!

Vierailija
31.08.2017 |

Olen miettinyt usein, että olisi kiva tulevaisuudessa kokeilla kassatyötä, esimerkiksi jossain vaatekaupassa tai muussa vastaavassa, jossa kuitenkin kassaa käytetään päivittäin. Olen miettinyt, onko huono matikka/laskupää este? Vai laskeeko kone ns valmiiksi takaisin annettavan summan eikä voi mokata ? Onko kassan käyttö hankalaa? Kertokaa myös omia kokemuksia mm. vaatekaupassa jne työskentelystä, palkasta, koulutuksesta yms!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus : rippuu ihan onko erikoisliike jolloin kyllä odottetaan että tietää paljon jota osaa myös myydä ja auttaa asiakasta tai esim ruoka kauppa jossa rittää että osaa olla ystävälinen ja tietää missä nurkassa on esimerkiksi maidot.

Palkka : ihan OK jos on paljon iltaa ja LA SU vuoroja

Laskutaito : Ei tarvitse, rittää että syöttää koneelle summan jonka asiakas antaa rahaa ja kone laskee vaihtorahan määrän, toki sinun itse täytyy osata laskea että 7,25 vaihto raha on yksi vitonen, kahden euron kolikko ja 25c. Aika moni maksaa kortilla jolloin kone tekee kaiken

Suositelen jos tarvitset jotain työtä vaikka muutamaksi vuodeksi kulujen maksamiseen mutta uraa ei kannatta siitä tehdä koska kova alan kilpailu (lue tehostus joka revitään työntekijöden nahoista) ja automaatti kassat jotka vähentävät työn määrää tulevaisudessa unohtamata verkkokaupan suosion tasaista kasvua.

Vierailija
2/2 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huono matikka/laskupää este? Vai laskeeko kone ns valmiiksi takaisin annettavan summan eikä voi mokata ? – kone laskee, mutta vain, jos siihen syöttää oikein (tietenkin). Minulla oli joskus vaikeaa osata syöttää summa oikein (muistaa sentit lopusta). Ja jos asiakas antaa ensin jonkin rahan, jonka ehdit lyödä koneelle, mutta antaakin sitten silleen "hei mulla olikin tonjaton verra vielä kolikoita", niin sitten pitää laskea itse. Tuskin on este, koska ei tuossa kovinkaan monimutkaisia laskuja joudu tekemään.

Onko kassan käyttö hankalaa? – Vaikea sanoa, koska se varmasti riippuu käyttäjästä. Minä opin hetkessä. Tietty kassalla tulee asioita, joita tekee harvemmin, ja niiden muistamiseen ja oppimiseen menee aikaa. Pääosin ohjelmat ovat tosi yksinkertaisia ja helppokäyttöisiä.

Kertokaa myös omia kokemuksia mm. vaatekaupassa jne työskentelystä, palkasta, koulutuksesta yms! – Kaikissa kassatöissä olen ollut ilman koulutusta yo-pohjalla. Palkka oli huono, mutta lisät korvasivat jonkin verran. Usein harmitti olla myöhään illalla töissä.

Kassatyö on kivaa, jos on mukavia asiakkaita. Suosittelen tutustumaan aasiakas.net -sivustoon, ja katsomaan, mitä se voi pahimmillaan olla. Ihmiset osaavat olla ihan hirveitä siellä kassan toisella puolella.

Rutiinihommaahan se on, eli joskus pännii se yksitoikkoisuus.

Olen itse ollut kolmessa keskenään ihan erilaisessa kaupassa kassalla. Pahinta olivat ilkeät (tai vaaralliset) asiakkaat, myymälävarkaat ja huono työilmapiiri (ei kaikissa paikoissa). Myös rutiininomaisuus alkoi käydä vuosien mittaan hermoille. Parasta oli mukavat asiakkaat, mutta niitä oli harmittavan vähän.

Parhaiten viihtyisin itse kassatyössä, jossa joka päivä ei olisi kassaa. Eli jos joinakin päivinä voisi olla varaston puolella, tai hyllyttämässä. Se on kaikkein ärsyttävintä jos ensisijainen homma on asiakaspalvelu kassalla, mutta kuitenkin pitää saada tehtyä hyllyttämistä, siivoamista, tilauksia, yms. Eli kaikki hommat keskeytetään aina, kun tulee asiakas. Se on sellaista jatkuvaa pomppimista edes takaisin, eikä mihinkään voi keskittyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla