Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsepuolustuslajit harrastuksena

Vierailija
30.08.2017 |

Moi kaikki :)
Eli oisin alottamassa tässä lähiaikoina varmaan jonkun itsepuolustuslajin, niin kannattaako se? Oon siis ihan notkea mut en oo kovin vahva tai sellane xd
Ja tietäisittekö mitään lajia joka ois hyvä mulle? :) Tiiän vaa tällä hetkellä judon ja taekwondon :)
Kiitos jos osaat auttaa ❤️

Itsepuolustuslajit harrastuksena

Vaihtoehdot

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krav maga on hyvä laji, siinä ei kilpailla, sopii kaikenikäisille. Ilon kautta.

Vierailija
22/35 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BJJ ja lukkopaini jos oikeasti haluat jotain hyödyllistä oppia. 

Taekwondo on tunnetusti paras itsepuolustuslaji.

Jos haluaa keskittyä itsepuolustukseen tai terveyteen joka sekin on itsepuolustusta niin paras laji monipuolisuudessaan.

Myös ottelu antaa paljon lisää itsepuolustukseen ja terveysaspekteihin.

Muut lajit eivät saavuta yleisurheilullis tyylistä monipuolista tarjontaa vartalolle, kuin taekwondo tarjoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Minäkin olen jo vuosia halunnut aloittaa itsepuolustuslajin harrastamisen, pääasiassa ihan vain sen itsepuolustuksen oppimiseksi. Erityisesti Scandinavian Defendo ja Krav Maga kiinnostavat kovasti, mutta pelkään, että kuntoni ei riitä siihen. Sairastan ykköstyypin diabetesta, olen 176/83 eli ylipainoinen, lisäksi minulla on rasitusastma. Harrastan kyllä lenkkeilyä ja aikaisemmin pelasin ultimatejoukkueessa, mutta kunto silti ei hääppöinen varmasti ole.

Siksi siellä peruskurssilla jumpataan, että kunto jatkossa riittäisi. Tavallisia ihmisiä noissa harrastuksissa käy. Eikö suurella osalla maajoukkuehiihtäjistäkin ole diagnosoitu astma? Käy kokeilemassa peruskurssilla. Sitten tiedät, miten sujuu.

Vierailija
24/35 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karate, jos haluat vaivata fysiikkasi lisäksi myös aivojasi.

Vierailija
25/35 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa keskittyä itsepuolustukseen tai terveyteen joka sekin on itsepuolustusta niin paras laji monipuolisuudessaan.

Muut lajit eivät saavuta yleisurheilullis tyylistä monipuolista tarjontaa vartalolle, kuin taekwondo tarjoaa.

TKD ja itsepuolustus eivät kyllä samaan lauseeseen mahdu.

Vierailija
26/35 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karate, jos haluat vaivata fysiikkasi lisäksi myös aivojasi.

Sanoisin että BJJ/lukkopaini ovat eniten tuota taktista elementtiä sisältävät lajit.

Vierailija
27/35 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama huomio:

Itsepuolustus- ja kamppailulajit ovat jossain määrin erilaisia. Jälkimmäisissä tavallaan harjoitellaan saamaan sallittujen sääntöjen puitteissa pisteitä enemmän kuin vastustaja. Itsepuolustukseen ne eivät välttämättä sovellu.

Toinen asia on se, että miltä ajatus toisten lyömisestä/potkimisesta tuntuu (tai kohteena oleminen). Se ei siis varsinaisesti satu, mutta siihen epämukavuuteen pitää tottua. Ja haavereita voi sattua myös vahingossa luonnollisesti.

Itsellä kokemusta lähinnä potkunyrkkeilystä, ja siinä ainakin matala aloituskynnys ja kokonaisvaltaista treeniä. 

Minusta toisten luvallinen ja turvallinen potkiminen ja lyöminen oli kivaa, kohteena olo ei.. (kyllähän se sattuu mutta ei haitannut harrastamista)

Vierailija
28/35 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Minäkin olen jo vuosia halunnut aloittaa itsepuolustuslajin harrastamisen, pääasiassa ihan vain sen itsepuolustuksen oppimiseksi. Erityisesti Scandinavian Defendo ja Krav Maga kiinnostavat kovasti, mutta pelkään, että kuntoni ei riitä siihen. Sairastan ykköstyypin diabetesta, olen 176/83 eli ylipainoinen, lisäksi minulla on rasitusastma. Harrastan kyllä lenkkeilyä ja aikaisemmin pelasin ultimatejoukkueessa, mutta kunto silti ei hääppöinen varmasti ole.

Melkein 60-vuotias sohvapottusukulaisenikin aloitti, joten en näe sinullakaan muita ylitsepääsemättömiä esteitä kuin tuo pelko, ettei kunto muka riittäisi.

Vierailija
29/35 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon siis ihan notkea mut en oo kovin vahva tai sellane xd

Itse en ole kauhean notkea, mutta vahva ja sellane sd. SDHC jos tarkkoja ollaan.

Vierailija
30/35 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä kannalta hyödyllistä?

Vierailija
31/35 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso mitä lajeja paikkakunnallasi on tarjolla, lue tietoa niistä netistä ja katso videoita, valitse pari kiinnostavinta ja käy vaikka lajiesittelyssä, katso seuran nettisivuja jos sellaiset on. Moni seura pitää näytöksen ennen peruskurssia. Jos olet kovin nuori niin silläkin on merkitystä että mille ikäryhmille treenit on tarkoitettu tai minkä ikäisiä siellä käy.

Vierailija
32/35 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TKD ja itsepuolustus eivät kyllä samaan lauseeseen mahdu.

Tule sanomaan sitten kun on niitä tkd daneja vyössä 4 tai enemmän kappaletta. Sovitaan sitten vasta niin kun sanot. Sitä ennen väitän toista.

Muutenkin jokaisen kamppailulajin harrastajan pitäisi osata takakiertopotku päänsä korkuuteen vaivatta molemmin jaloin vaikka sängystä keskellä yötä kiskaistuna.

Jos sellaista ei osaa tai viitsi opetella, kertoo se aika paljon kamppailijan viitseliäisyydestä oppia fysiikkaa. Samaan menee myös spagaatit. Jos taustalla on useita vuosikymmeniä kamppailua takana niin on oikeastaan omituista jos ei spagaatit mene. Sekin kertoo paljon kamppailijan ahkeruudesta.

Terveät elämäntavat ja kohteliaisuus on tärkein osa itsepuolustusta.

Vierailija
33/35 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on musta vyö(tai joku sellanen) aikidossa. Ei ihan joka räkänokka pahemmin pääse nenille hyppimään.

Vierailija
34/35 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on musta vyö(tai joku sellanen) aikidossa. Ei ihan joka räkänokka pahemmin pääse nenille hyppimään.

Montako kataa miehesi osaa?

Vierailija
35/35 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kataa miehesi osaa?

Sanotaan että aloittelija osaa kolme kataa hyvin mutta mestari osaa kolmetoista kataa hyvin.

Jos ei osaa kierrepotkua niin ei ole ymmärtänyt katan syvintä merkitystä. Kierrepotkuhan on etupotku sivulle. Kata tähtää lopulta sopeutuvaan kamppailuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän