Mitä tekisitte jos saisitte nyt 250 euroa ylimääräistä?
Kommentit (65)
En tiedä paljonko kauppareissulla ja tankkaamisen jälkern jäisi, mutta loput laskuihin. Kyllä lapset sais herkkuja, leffan.
Maksaisin vuokran ottamatta pikavippiä.
Ostaisin kausikortin suosikkijoukkueeni peleihin
Vaikka rahallisesti tuo ei ole kovin suuri summa. Uskoisin sijoittavani rahat kuitenkin osakkeisiin :)
Itse eläisin tuolla rahalla kuukauden..
Mutta ostaisin tapettia, liisteriä, kankaita, maalia, ruuveja ja nauloja ainakin. Kävisin remontoimassa salaa miesystäväni asunnon loppuun. Suurin osa asioista on hommattu mutta olen laskeskellut että suunnilleen tuommosen summan tarviis vielä että paikka alkaisi näyttää kodikkaalta.
No ostaisin mä parillakympillä varmaan viikoksi ruokaa ja tuikkupaketin.
Ostaisin opiskelijapojalle kaapintäyteeksi ruokaa ja muuta tarpeellista.
Syyskuussa on ylimääräisiä menoja ja tavoitteeni säästä 400 e per kk on vesittymässä. Tuo 250 euroa menisi puoliksi säästöön, jotta säästötavoite pysyy ja puoliksi kulutukseen.
En mitään, en varmaan edes huomaisi, että jotain ylimääräistä on tullut. Sinne se häviäisi muiden säästöjen jatkoksi. Käytän rahaa jos sitä johonkin oikeasti tarvitsen.
Kävisin kampaajalla leikkauttamassa ja värjäämässä hiukset. Samalla kertaa söisin hyvin ulkona, ja ostaisin itselleni uuden hajuveden. Tämä siis siinä tapauksessa, että minulle annettaisiin rahaa, joka pitäisi käyttää täysin itseeni.
Muuten menisi varmaan lapsen vaatteisiin ja koirallekin voisin hankkia mm. älypelejä, uuden pedin ja kurapuvun.
Vierailija kirjoitti:
Lyhentäisin asuntolainaa.
Saamme lyhentää asuntolainaa extraa kerran kuussa.
Viikonloppuna myin aika kivasti fb.ssä tarpeetonta. Oli ollut vielä monta kertaa myynnissä.Nyt rahat polttelee tilillä. Odotan palkkapäivän jälkeen, kun kaikki suoraveloitukset menevät, jätän ruokarahaa 600 e ja pesämunaa tonnin ja kaikki muut sentilleen menee lyhennykseen .
Siis mitä järkeä tässä on nyt, kun korot ovat näin alhaalla?
Voisinpa minäkin tosiaan ostaa uuden "edustuspuvun" (=housut ja jakku), kun nyt ei sellaista ole. Mutta ihan jo ruoka maksaa niin paljon ettei tuolla käy kuin 5-10 krt kaupassa.
Olen lähdössä reissuun ja menisin syömään yhteen huippuravintolaan. Tuolla saisin 10 ruokalajin tastingmenun ja viinipaketin.
Vierailija kirjoitti:
Voisinpa minäkin tosiaan ostaa uuden "edustuspuvun" (=housut ja jakku), kun nyt ei sellaista ole. Mutta ihan jo ruoka maksaa niin paljon ettei tuolla käy kuin 5-10 krt kaupassa.
Voihan sillä käydä vaikka 250 kertaa kaupasa, js ostaa eurolla kerrallaan, hassu laskutapa sulla :)
Meillä tuo on keskimäärin 2 kauppakerran lasku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhentäisin asuntolainaa.
Saamme lyhentää asuntolainaa extraa kerran kuussa.
Viikonloppuna myin aika kivasti fb.ssä tarpeetonta. Oli ollut vielä monta kertaa myynnissä.Nyt rahat polttelee tilillä. Odotan palkkapäivän jälkeen, kun kaikki suoraveloitukset menevät, jätän ruokarahaa 600 e ja pesämunaa tonnin ja kaikki muut sentilleen menee lyhennykseen .
Siis mitä järkeä tässä on nyt, kun korot ovat näin alhaalla?
Meillä on 10 v vielä lainaa jäljellä. Mies työtön, liiton korvaukset loppuvat nyt ensi kuussa.
Heti kun tuli yt uhka, aloimme kiristää vyötä ja myymään tarpeetonta ja lyhentämään niin paljon kun mahdollista. Ja ollaan saatukin hyvin lyhennettyä, useita vuosia on lähtenyt pois, varsinkin kun myytiin autot ja mökki.
Jos mies ei saa töitä syyskuussa, pieni sijaisuus on ehkä tulossa lokakuussa ja jouluna, me joudumme neuvottelemaan lainat uudestaan.
Jopa pankkivirkailija soitti ja ehdotti sijoitamme rahat ja pidämme jopa lyhennysvapaata. En oikeesti tajua tälläistä ajatusmaailmaa.
Lainat pitää maksaa joka tapauksessa, olen varma saamme paremmin lainat sovittua, kun lainaa on vähemmän jäljellä.
Kävi hyvä tuuri ja sain myytyä vikat merkkilaukut, sain niistä yli 2000 euroa rahaa. Ovat olleet myynnissä pitkään ja yhtäkkiä kaikki meni ilman tinkimistä. Ne rahat on nyt lokakuulle, jos keikka ei olekaan varma.
Ja sen verran on kultakoruja jäljellä, että pärjätään vielä vähän aikaa.
Mutta viimeistään tammikuussa on pakko neuvotella laina uudestaan, jos mies ei saa töitä.
Menisin hotelliin yöksi. Loppuraha menis varmaan ruokakauppaan....
Puolet säilöön ja toisella puoliskolla ostaisin kasan kirjoja joita olen himoinnut kirjahyllyyni jo jonkun aikaa.