Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään muuta ihmisten pätemisen tarve?

Vierailija
04.04.2006 |

Mua on alkanut ärsyttämään ihmisten valtava pätemisen tarve asiassa kuin asiassa. Etenkin se korostuu äitiporukoissa, joissa monet ns. vahvat tyypit tuovat mielipiteensä jyräämällä esiin, ihan kuin ainoana totuutena. Onko se huonoa itsetuntoa vai mistä johtuu? Olen vetäytyvänä ihmisenä joskus vähän ihmeissäni enkä edes uskalla tuoda mielipidettäni esille kun se kuitenkin tyrmättäisiin heti :-( Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on niin huono itsetunto, että pitää sitä tuolla tavalla pönkittää, niin siitä vaan... Mulla on sen verran vahva, ettei siihen moiset vaikuta :)

Vierailija
2/4 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...henkilöitä ei onneksi tapaa kovin usein.

Mieheni vanhan koulukaverin opettajavaimo on ihan sietämätön tossa suhteessa. Me teimme ekat lapsemme nuorina ja elimme erilaista elämäntilannetta heidän kanssaan, enkä ole kyseistä naista tavannut vuosikausiin. Nyt heilläkin on kaksi pientä lasta ja tapasimme eräissä juhlissa. Kyllä oli naurussa pitelemistä, kun tämä tuore besserwisseräiti laukoi minulle (vanhalle konkarille) totuuksia lastenhoidosta. Juuri sillä tyylillä, että asiat on niinkuin MINÄ sanon, viis siitä miten sinä asiat koet. Onneksi ei tarvitse kuunnella häntä usein ;-) Voisi alkaa vaikka ärsyttämään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ärsyttää ihmiset, jotka eivät ikinä osallistu mihinkään esim. tilaisuuksien järjestely yms. töihin mutta jälkikäteen kyllä tietävät miten asiat olisi pitänyt hoitaa ja tuovat nämä mielipiteensä äänekkäästi esiin. Ja näitä ihmisiä riittää myös työpaikoilla.

Vierailija
4/4 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tajusin, että näillä ihmisillä on henkilökohtainen ongelma. Monesti heiltä on jo lapsuudessa vaadittu paljon, heidän on aina pitänyt olla päteviä ja osaavia saadakseen rakkautta. Tajusin, että he eivät itse kestä omaa vajavaisuuttaan.

Ärsytys vaihtui sääliksi.