Olen laihiksella ja flunssassa, hain kaupasta irtokarkkeja ja mies sanoi
että " et sinä ainakaan noin laihdu" ja rupesi saarnaamaan, etten saa antaa periksi mieliteoille. Loukkaannuin. Päätä särkee ja kurkkuun koske, ei tässä nyt mikään salaatti maistu !
Kommentit (15)
Eli olet tunnesyöjä. Miehen puheista viis, mutta kannattaa miettiä tarvitsetko oikeasti karkkia lohdutukseksi, palkinnoksi, piristykseksi yms. Syitähän aina riittää.
Niin että oikein sokerista kasvualustaa pöpöille. Kaikenlaista tekosyytä. Jos on kipeä ja ruoka ei maistu, niin ihan hyvin pärjää juomalla vaikka teetä.
Mulla on flunssassa aina ihan kaamee nälkä. Voisin syödä koko ajan, ja karkki nyt on helppoa mussutettavaa kipeenäkin. Sitten jos kuumeen nostaa, silloin ei maistu mikään. Naurettavaa nillittää jostain laihdutuksesta ja tunnesyömisestä, kun on kipeänä. Olettaen, että pääsääntöisesti on terve ja pystyy noudattamaan terveellistä ruokavaliota.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on flunssassa aina ihan kaamee nälkä. Voisin syödä koko ajan, ja karkki nyt on helppoa mussutettavaa kipeenäkin. Sitten jos kuumeen nostaa, silloin ei maistu mikään. Naurettavaa nillittää jostain laihdutuksesta ja tunnesyömisestä, kun on kipeänä. Olettaen, että pääsääntöisesti on terve ja pystyy noudattamaan terveellistä ruokavaliota.
Niin, laihdutuskuurilla ollaan yleensä, koska syömisen perusasiat ovat kunnossa...
Ei tarvitse olla mitään laihiksia jos korvaa sokeriset herkut hedelmillä.
Kuinkahan monet tutkimuksetkin ja omakohtaiset kokemukset sen todistavat, että totaalikieltäytymisellä epäonnistuu varmasti. Kielletty hedelmä houkuttaa eniten.
Paras mahdollisuus laihtua pysyvästi on sallia itselleen inhimillisyys ja "retkahdukset", kunhan pääosin pysyy ruodussa. Jos nimenomaan nuo retkahdukset ovat harvassa ja enimmäkseen ruokavalio on kunnossa, ei ongelmaa ole.
Ymmärrän oikein hyvin, että flunssaisena houkuttaa syödä herkkuja. Salli se itsellesi. Sitten kun tervehdyt, sinulla on enemmän voimaakin sanoa ei.
Sen sijaan tunnesyömisestä ilmiönä kannattaa pyrkiä eroon. Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä. Jos se siis on ongelma, eli lohtusyöt usein.
Minusta itselleen voi olla armollinen sairastuessa. Dieettiä voi jatkaa sitten seuraavana päivänä, kun olo on jo parempi. Älä miehen kommenteista välitä, hän ei ehkä ajatellut ihan loppuun asti että onko oikea hetki vittuilulle.
Jätät vaan sen karkinsyönnin siihen kuumepäivään ja sitten taas jatkat laihdutusta, kunhan mässäily ei jää päälle niin isoa vahinkoa ei tapahdu. Tsemppiä!
Uskon, että hän kuitenkin tarkoitti hyvää. Yrittää tukea sinua tavoitteessasi. Ei nyt vaan ollut tilannetajuinen. Voithan sanoa, että arvostat hänen tukeaan, mutta päätät itse, milloin syöt herkkuja. Ja että flunssaisena sallit sen itsellesi. Voit mielestäni sanoa, että jatkossa voi olla kommentoimatta aihetta.
Miehesi on oikeassa. Et sinä karkkia syömällä laihdu. Noloa sinulta loukkaantua.
Oikeassa hän oli. Aina on joku tekosyy "mutku oon kipee, mutku tylsää, mutku töissä oli raskasta..."
Flunssassa lähdit kauppaan ostaan karkkia. Just joo, sulla on prioriteetit kunnossa!
Huono juttu kun vanhemmat eivät opettaneet kunnon ruokavaliota niin mies joutuu toimimaan vanhempana keskenkasvuiselle karkin mässyttäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Minusta itselleen voi olla armollinen sairastuessa. Dieettiä voi jatkaa sitten seuraavana päivänä, kun olo on jo parempi. Älä miehen kommenteista välitä, hän ei ehkä ajatellut ihan loppuun asti että onko oikea hetki vittuilulle.
Jätät vaan sen karkinsyönnin siihen kuumepäivään ja sitten taas jatkat laihdutusta, kunhan mässäily ei jää päälle niin isoa vahinkoa ei tapahdu. Tsemppiä!
Ei varmasti jää siihen aapeella. Mullakin on tänään ollut vatsa sekasin ja kurkku kipeä. Nyt tuntuu kuumeiselta mutta ei ole kuumetta. Meinasin lähettää miehelle viestin että tuo karkkia koska olen kipeä (olen myös laihiksella) mutta sitten päätin että tämä on erinomainen harjoitus minulle että pääsen eroon tunnesyömisestä. Otin sitten maustamatonta jogurttia ja siihen mansikoita ja pensasmustikoita. Tuli hyvä olo. Jos olisin sortunut mässäilyyn niin luultavasti huomenna olisin jatkanut vaikka olisin terve kuin pukki.
No hohhoh, olipa taas tarpeellinen kommentti mieheltä. Miten ne osaakin olla noin mälsiä välillä.