Supistelee paljon RV 10
Hei, olisi hienoa kuulla jos jollain on tietoa aiheesta. Eli mulla on nyt tosi paljon supisteluja, yleensä pienen rasituksen jälkeen mutta tänään alkoi myös ihan lepäillessäni. Ei ole kivuliaita eikä ole vuotoja, mutta vähän pelottaa kuitenkin, tuntemukset voi kestää yli puol tuntia kerrallaan ja on nyt esiintynyt melkein joka päivä muutamana päivänä. Voi tulla kaksikin kertaa päivässä tällainen "kohtaus". Pitäiskö huolestua, olla levossa vai mitä?
Kommentit (8)
Ihmeellistä. Ei ole kyllä normaalia. Huhuh..ei käy kateeksi.
Neuvolaan tai lääkäriin yhteys - hyvä tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä. Ei ole kyllä normaalia. Huhuh..ei käy kateeksi.
Voisi kauniimminkim toiselle puhua? Varmasti aloittajaa huolestuttaa jo tarpeeksi ilmankin että väännetään veistä haavassa..
Mulla alko kaikissa 3 raskaudessa supistelu rv15 ja kesti läpi raskauden. Syyks veikattiin sreptokokkiB bakteeria mikä tutkitaa raskauden puolen välin jälkeen. Ei vaikuttanu supistelun muuhun kuin omaan jaksamiseen. Kaikki 3 synnytystä piti käynnistää kun meni yliajalle.
Okei, neuvolaan siis yhteys heti huomenna. Toivottavasti kaikki ok. Kiitos vastauksista:)
Mulla on alkanut supistelut viikoilla 7-8. Todella voimakkaita, inhottavia ja kivuliaita. Kolmannessa raskaudessa alkoivat viikolla 7 ja oikeasti oli vatsa niin kovana etten voinut kunnolla kävellä. Kaikki syntyivät lasketun ajan jälkeen. Itsellä vain supistusherkkä kohtu. Ei ole aina paha homma.
No tuokin oli hyvin helpottava tieto!
Harvoin varmaan noilla viikoilla supistelee. Minulla oli alkuraskaudessa sellaisia "ihan kuin puukoisku kipuja" mutta ehkä oli jotain kiinnikkeitä jotka venyi. Puolivälissä raskautta oli iltaisin suppareita mutta ne menivät levolla aina ohi. Oli myös verenvuotoa. Kävin ekan kerran ultrassa jo rv7 ja silloin löytyi jo syke ja pienen pieni alkio.
Mutta terve pieni tyttö syntyi 39+4.
Ota rauhallisesti ja lepää jos alkaa supistaa. Jos olet kovin hermostunut niin mene ihmeessä vaikka yksityiselle ultraan ellei neuvolassa ole ultraa etkä saa lähetettä äippäpolille.