Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työtön hakea VISA debit -korttia?

Vierailija
28.08.2017 |

Olen nuori, mutta lähestymässä sitä ikää, että ilmeisesti "teinikortti" VISA Electronin käyttö alkaa olla jo "noloa". Luottoa en tarvitse enkä edes halua vaikka elämäntilanteeni olisikin erilainen. Vanha korttini menee alle puolen vuoden päästä vanhaksi ja Visa Debit olisi siis luonnollinen valinta seuraavaksi kortiksi.

Korttiahan voi virallisesti hakea, kun muun muassa:

"sinulla on säännölliset palkka- tai eläketulot"
"sinulla on riittävä maksukyky ja raha-asiat moitteettomasti hoidettuna"

Olen tällä hetkellä työttömänä, ja saan vielä toimeentulotukea ennen kuin kohta siirryn työttömyystuen piiriin ellei töitä sitten ihan heti löydy. Pankissa minulla on lisäksi opintolainaa, jota en vielä maksa takaisin.

Onko minun siis turha edes tehdä hakemusta Debit -kortista, eli onko ns. Kelan asiakkaana oleminen pankille no-no? Kortin saisin vielä iän puolesta kuukausimaksutta. Maksuhäiriöitä ei ole.

Electron ei ole tähän mennessä ollut esteenä oikein koskaan, mitä nyt muutama vuosi sitten eräiden lentojen varaaminen ei onnistunut suoraan lentoyhtiöltä, vaan piti käyttää kolmannen osapuolen nettisivua. Lisäksi en pystynyt tuolla lennolla ostamaan koneessa mitään Electronin takia, joten meni se 10 tuntia ruoatta... Jatkoa ajatellen olisi vain ihan kiva, että voisi korttia käyttää kaikkialla.

Kiitos vastauksista!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/22 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electornit katovat joten ei ole muita kuin credit ja debit kortteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän