~♥~♥~ PITKIKSET vko 14 ~♥~♥~
[quote]
[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]
[/quote]
[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]
[color=darkorchid]katjuska12[/color] [color=deeppink]minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa![/color]
[color=darkorchid]KirPPuli[/color] [color=9BCD9B] Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05[/color]
[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 23v, mies 28v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.Nyt oltu luomukierroilla, ja tehdään lisätutkimuksia.[/color]
[color=darkorchid]Lilli78[/color] [color=9BCD9B]Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.[/color]
[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.[/color]
[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv
[color=darkorchid]quiero3[/color] [color=deeppink]Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...[/color]
[color=darkorchid]JJ-82[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.[/color]
[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink] Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä[/color]
[color=darkorchid]redhead81[/color] [color=9BCD9B]Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.[/color]
[color=darkorchid]haaveilija3[/color] [color=deeppink]olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :). [/color]
[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42[/color]
[color=darkorchid]Alexiana[/color] [color=deeppink]Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.[/color]
[color=darkorchid]hankihippiäinen [color=9BCD9B]vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä. [/color]
[color=darkorchid]PIPSA1[/color] [color=deeppink]Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...[/color]
[color=darkorchid]Sonja_79[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.[/color]
[color=darkorchid]Illuminatus[/color] [color=deeppink] on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.[/color]
[color=darkorchid]mörötin-81[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua, lapsettomuushoidot aloitettu 10/05 (IUI) [/color]
[color=darkorchid]Leppis78[/color] [color=deeppink]Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42 [/color]
[color=darkorchid]punatilhi[/color] [color=9BCD9B]76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään![/color]
[color=darkorchid]Brooke73[/color] [color=deeppink]Yli 3-kymppinen esikoiskuumeilija, yritys aloitettu juhannuksena -05. Kierrot 30-53 päivää, syytä pitkiin kiertoihin ei ole löytynyt.[/color]
[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään.[/color]
[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35+yks mega pitkä kierto yli100. Pco havaittu 08/05 ja nyt vuos yritystä tasan täynnä:( ja clomit 3kk ens kiertoon.[/color]
[color=darkorchid]flaming[/color] [color=9BCD9B]minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.[/color]
[color=darkorchid]kaipuu[/color] [color=deeppink]Oon yli 40v, Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...[/color]
[color=darkorchid]tuplis2[/color] [color=9BCD9B]Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt[/color]
[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]
[color=darkorchid]krista-75[/color] [color=9BCD9B]minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.[/color]
[color=darkorchid]Rainy[/color] [color=deeppink]ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.[/color]
[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]33v kahden lapsen äiti (tyttö 1/98, poika 4/99). 8kk yrityksen jälkeen meille on vihdoinkin saatu kaivattu plussa. Pitkät kierrot saatiin tasaantumaan Teroluteilla ja tärppiin vaadittiin 2 Clomikiertoa. Kolmannen lapsen la näillä näkymin 18.11.2006.[/color]
[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]
[color=darkorchid]wäiski74[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni 30 täyttäneitä, pillerit pois v. -01 ja vasta parin vuoden jälkeen alko kroppa toimia luomusti, vaikkakin pitkällä kierrolla 34-60. Ensimmäistä toivotaan kovasti.[/color]
[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Itse 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 07/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. [/color]
[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=9BCD9B] Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]
[color=darkorchid]pikkuansku[/color] [color=deeppink] kierto 52pv viimeksi. nyt jo 45pv menossa eikä kuulu menkkoja. Ennen 30-60pv välillä. Olen 24v ja mies 29v. aloitettu yritykset vasta pari kuukautta sitten[/color]
[color=darkorchid]olivia-80[/color] [color=9BCD9B]Molemmat 25, naimisissa kesästä ' 05 lähtien, yritys aloitettiin 09/05. Kierrot olleet Cilest-pillereiden jälkeen 36 ja 59[/color]
[color=darkorchid]Jeanel[/color] [color=deeppink]Asuinpaikka: Satakunta, Oma ja miehen ikä: 21v. ollaan molemmat, Monettako toivotaan: ensimmäistä, Yritys aloitettu: 09/05. Terolutit aloitin tällä viikolla. [/color]
[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=9BCD9B]Minä 23, mies 25, kihloissa ja yritys aloitettu 3/06[/color]
[color=darkorchid]pipu-77[/color] [color=deeppink]Minä 28 ja mies 32 jätin pillerit 11/05 ja kierto on ollut koko elämäni pitkä ja epäsäännöllinen, mutta nyt esikoista kovasti toivotaan. [/color]
[color=darkorchid]Tuulia-79[/color] [color=9BCD9B]minä ja mieheni 26 vuotiaita. Esikoista yritetään ja pillerit lopetettu syyskuussa 05. eka kierto 47 ja toka 63[/color]
[color=darkorchid]Janice82[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa 23-vuotiaita, yrittäminen aloitetaan. Minulla aina ollut pitkä kierto. Nytkin väh.2kk väliä. Ens kuussa gyne, selvitetään mistä johtuu. [/color]
[color=darkorchid]10kaks[/color] [color=9BCD9B]Olen siis jo yhden lapsen äiti (11/05) ja vauvakuume nostelee päätään. Ongelmana on pitkä kierto 30-100pvä. PCO-diagnoosi vuonna `02. [/color]
[color=darkorchid]manti76[/color] [color=deeppink]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]
[color=darkorchid]enkeli-81[/color] [color=9BCD9B]Olen 24 ja mies 23. Pillerit lopetin noin 4/05 ja varsinainen yritys alkoi 9/05 [/color]
[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] olen itse 25v, mies 26v. pillerit jätetty pois 09/05 ja pitkät kierrot riesana. huidellut kp38-59 välillä. ensimmäinen pikkuinen olisi toiveissa.[/color]
[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] olen 28 ja mies 30 ja ensimmäistä yritetään. Asutaan keskeisellä uudellamaalla.[/color]
[color=darkorchid]Rouva81[/color] [color=deeppink]Olen 25 vuotta ja mies 31. Yritettiin koko viime vuosi raskautta ja tutkimuksissakin käytiin. Mulla ongelmana pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Tulin sitten yllättäin raskaaksi syyskuussa. Joulukuussa sikiö todettiin kuitenkin menehtyneeksi ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Nyt siis alkaa taas uusi yrittäminen.[/color]
[color=darkorchid]pömppö79[/color] [color=9BCD9B]Mieheni ja minä molemmat vm.-79, esikoistyttö on iki-ihana 3-vuotias rasavilli, pikkusisarusta hänelle ollaan toivottu ja yritetty 2vuotta (väliin mahtuvat nuo ikävät keskenmenot). Kiertoni on aina ollut vaihteleva. [/color]
[color=darkorchid]Olvi[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa vähän yli kolmekymppisiä ja esikoinen olisi toiveissa. Kesästä asti olemme yrittäneet saada lasta, mutta vaikeaa on ollut, kun aiemmin ihan normaali kierto on heitellyt 40-60 päivän välillä. Ensimmäinen clomi-kuuri maaliskuussa.[/color]
[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=9BCD9B]Minä 22v ja mies 23v, poika syntynyt 12/04. Toinen ollut haaveissa huhtikuusta 05. Aina on ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, mutta synnytyksen jälkeen pahemmin sekaisin. kiertojen kesto 35 päivästä ylöspäin. Lääkäriin pitäisi mennä.. [/color]
[color=darkorchid]Irmeli72[/color] [color=deeppink]Minä 33v ja mies 37v. Kaksi poikaa (99 ja 02), kolmatta ruvetaan yrittämään toukokuussa. Nyt olen pillereillä, mutta ilman niitä kierto on pienimmilläänkin n.47pv ja pahimmillaan 60pv. Lääkärin kanssa sovittu että heti pillereiden jälkeen terot, ei edes yritetä " normalisoida" kiertoa.[/color]
[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Illuminatus[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]vikli80[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Sonja_79[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Pomppis03[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Alexiana[/color] [color=FF6A6A] la 20.2.[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]KirPPuli[/color] [color=FF6A6A] la 28.4. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]katjuska12[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Leppis78[/color] [color=FF6A6A] la 5.5. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]suklaavohveli[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]haaveilija3[/color] [color=FF6A6A]la[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]adalmina[/color] [color=FF6A6A]la 7.8.06[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Veera24[/color] [color=FF6A6A]la 8.8.2006[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]pikkuansku[/color] [color=FF6A6A]la [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Pantteri[/color] [color=FF6A6A]la 5.8. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Olivia@[/color] [color=FF6A6A]la 6.10.[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]tilulilu[/color] [color=FF6A6A]la [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Nuuhistelija[/color] [color=FF6A6A]la 10.10. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Kanelisokeri[/color] [color=FF6A6A]la 18.11.[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]mörötin-81[/color] [color=FF6A6A]la [/color] [/size]
[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]
[color=darkorange] [size=2]Pips[/color] [color=crimson] (la 30.10.) Tyttö syntyi 20.10 rv 38+4, paino 3210g, pituus 48 cm ja pipo 33,5 cm [/color] [/size]
[color=darkorange] [size=2]Mia79[/color] [color=FF6A6A] (la 18.12.) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö syntyivät 26.11. [/color][/size]
[color=darkorange] [size=2]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.) Tyttö syntyi 23.2. painoi 3432g ja pituutta 49cm, pää 35cm [/color] [/size]
[color=darkorange] [size=2]mimmu_78[/color] [color=FF6A6A] (la 15.3.) [/color] [color=crimson] tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color][/size]
Kommentit (30)
Kristiina:jännä tilanne sulla...plussausonnea toivottelen =)
).(kp39 menossa eikä menkkoja kuulu.tulee toooosiii pitkä kierto taas mut jos sitä jaksais/viittis ootella tonne liki kp45-50 asti ja soittais sit sinne tyksiin. r-testiä on kait turha tehdä mut pakko kai sekin on varmuuden vuoksi tehtävä ennen kuin aloittaa jonkinlaista pillerikuuria.ei taida mun luomukierrot tasaantua...ikävä kyllä :(
Kristiin@: Täällä on peukkuja pystyssä että plussa tulisi!! Onko mitään oireita...?
Manti: toivotaan, että sinullekin pitkän kierron syy olisi tässä kierrossa plussa!! +++
Mitäs muille kuuluu? Tervetuloa uudet pitkikset Möhköfantti84 ja Irmeli72!
Maya: ihanaa kuulla, että oli noin positiivinen käynti Fertinovassa! Ei minullakaan mitään pahaa sanottavaa siitä tosiaan ole, itse vain koin saavani silloin parempaa palvelua julkisella. Meille sattui aivan ihana lääkäri täällä meidän sairaalassa.
Pumpsu: sinulta kannattaisi varmaan ottaa s-prog jossain kierrossa, jotta nähdään ovuloitko. Minulta otettiin kaksi kertaa samassa kierrossa s-prog, lyhimmän ja pisimmän kierron mukaan puolivälissä luteaalivaihetta. Niissä ilmeni, etten ovuloinut. Mutta mutta.. samassa kierrossa menin yksityiselle ultraan, jossa näkyi iiiiso keltarauhanen kp39. Eli olin ovuloinut sen jälkimmäisen s-prog testin jälkeen vasta, se otettiin kp28. Olin yllättynyt miten myöhään vielä voikaan ovuloida.
Omat kuulumiset: sunnuntaina oli ristiäiset ja tytön nimeksi tuli Noora Daniela. Noora on suloinen ja kiltti tyttö joka ei ole vielä itkenyt ollenkaan, viime viikolla itkahteli muutaman minuutin kun jouduin unelta herättämään ja vaipan vaihtamaan ennen neuvolaan menoa. Hienosti on siis mennyt tyttöjen kanssa.
Plussaonnea kaikille!! Kertokaahan kuulumiset!
t. Mikaela ja pienet ihmeemme 2v2kk ja 5vk5pv
Kristiin@lle plussauspeukkuja! Ja Mantille myös! Toivotaan, että kierto olisi pitkittynyt vain siitä yhdestä syystä!
Mikaela, kauniin nimen sai pienin prinsessanne. Ja kovin hyvältä kuulostaa tuo, että teillä mennyt mukavasti! Kiva kun käyt kurkkimassa vielä pinoamme : )
Omassa navassa ei mitään uutta. Odottelen menkkoja tulevaksi, että saisi aloitettua niiden piikitysten kanssa. Gestapurankuuria jäljellä vielä lauantaihin asti. Alkaisivatpa pian jo...
Kyllä on taas ollut viikot, viime viikolla poika sairastui oksennustautiin, joka sitten tarttui minuun ja minun jälkeen mieheen ja tässä samassa muutettiin.. huh huh! Kämppä on vielä ihan sekaisin, mutta välillä pitää koneellekin päästä.
Kuukautisetkin alkoivat viimeviikolla, kierron pituudeksi tuli taas 55pv ja pientä vuotoa on sitten kestänyt viikon. Mikä lie tätä minun kehoa vaivaa.
Mutta parempaa plussa onnea muille, täällähän jo osalla kuulosti lupaavalta.. :)
Kristiin@lle plussapeukutukset. Ilmoittele kun olet testannut!
Mikalea kiva kuulla sinustakin ja pikkuisesta Noorastanne. Minkä niminen on vanhempi tyttösi? Eräs tuttavani sai viime lauantaina pikkuruisen tytön. Oma sylikin alkaa jo lasta kovasti kaivata. Vaikka ennen en kovin lapsirakas olekaan ollut. Niin sitä ikä tekee tehtävänsä :)
Ja tervetuloa uusille pitkiksille!
Omaa napaa seuraavaksi: Onnellisesti elän ilmeisesti nyt ovulaatio aikoja. Ainakin Aconin testin mukaan. Testasin viime pe ja näytti negaa (viivan paikka kyllä löytyi), su testasin uudestaan ja selvä plussa tuli. Eilen tuli hieman verta. Tiedättekö onko vuoto ovulaation aikaan normaalia? Itse olen hyvinkin keltanokka noiden ovulaatio asioiden suhteen. Kp on nyt 17.
ruu.
Kiva jännätä nyt muitten mukana, kun oma jännäys on taas sitten jossain puolentoista kuukauden päässä :) Ootko kristiin@ vielä päättänyt milloin testailet? Peukutuksia sulle! Niin ja mantille toivotaan pitkän kierron sijaan että masu alkaisi kasvaa ;) Vai oletko ihan varma ettei siellä sittenkin jotain elämää ole? Mulla meinaan tässä vaiheessa varma olo ettei mitään ole tässä kierrossa tapahtunut. No säästyypähän raskausoirekuvitteluilta...mutta se on niin tuskallisen pitkä odotus sinne seuraavaan (toivottuun) ovulaatioajankohtaan.
Mikaela: kyllä on kaunis nimi teidän tytöllä! On se ihana kuulla kuulumisia vauvamaailmasta :) Mitenköhän tunne s-prog-testiin pääsisin, kun yths:llä asioin. Jotenkin epäilyttää vaan soittaa sinne ja " tilata" testit...eivät lääkärit niitä labralähetteitä ihan noin vaan kai halua kirjottaa?!? Ja rahatilanne on aika kehno, etten mielelläni yksityisellekään menisi, kun kerta tuo yths-mahdollisuuskin on.
Möhköfantti: Aika rankalta kuulosti muuttorumba :)
RuuPikkuinen: Kyllä se tosiaan niin on että suurella osalla naisista tulee vähän vuotoa juuri ovulaation aikoihin. Itselläni oli toiveet korkealla mammaksin ovistikkujen kanssa, mutta ikinä testiviiva ei vahvistunut. Pari kertaa ei näkynyt ollenkaan mitään ja pari kertaa ihan selkeä testiviiva, mutta ohjeitten mukaan selkeääkin selkeämpi nega. Oih voih...ensin sitä toivoo raskautta ja nyt on sitten tultu siihen että, pelkkä ovulaatio tekisi onnelliseksi :)
Ja tähän kaiken päälle vielä kunnon kevätväsymys! Tulispa jo kesä!
Plussaonnea ja auringonpaistetta kaikille!!
Pumpsu
Meidän esikko on nimeltään Kiira. Noora-neidin nimi vaihdettiin vielä viime tilassa. Oli alunperin Inari, mutta jotenkin se nimi arastutti, joten valittiin vähän tavallisempi Noora.
Pumpsu: voisit vaikka vihjaista, että kannattaisiko se s-prog jossain vaiheessa ottaa, jotta ovis varmistuisi. Missä olittekaan siis tutkimuksissa? En tiedä mitä maksaisi yksityisellä, on ihan verikoe, mutten tiedä miten sitä tutkitaan. Yksityisellä verikoe on yleensä aika kallis, itse maksoin jostain verikokeesta joskus 60-70¿. Mikähän muuten mahtoikaan olla, en edes muista enää! Musta liittyi jotenkin tähän lapsettomuusjuttuun, mutta en kyllä yhtään muista mikä olisi ollut! *jää miettimään*
Myöhemmin taas lisää! Tsemppejä ja peukkuja!!
M.
No malttamatonhan minä olin, eli testi tuli aamusella tehtyä ja negatiivinenhän se oli. Hieman harmitti, mutta tilanteen selvittely jotenkin helpottaa oloa. Eli huomenna lähdetään kuljettamaan simppoja tutkittavaksi.
Tässä sitä mietiskelin, että seuraavassa kierrossa voisikin taas yrittää ovistesteillä bongata oikeaa ajankohtaa. Kunhan nyt tämä kierto päättyisi ja päästäisiin yrittämään uuteen kiertoon.
[color=blue]Mikaela[/color] Todella kivaa, kun viitsit pysyä pinossamme kertomassa kokemuksiasi ja tietysti uusia kuulumisia. Niin ja onpas sinun tyttärilläsi ihanat nimet!!!
Vielä ei ole toivoa menetetty kerran punaista ei näy!! Mähän tänään järkytykseltäni nauroin jälkitarkastuksessa, kun kerroin lääkärille että jälkivuoto kesti 3vk mutta on tullut pyyhkiessä vaaleanpunaista vuotoa silloin tällöin. Lääkäri sanoi, että jos jatkuu vielä viikkoja, sitten täytyy ottaa tulehdusarvot sekä tehdä raskaustesti!!! No huh. Olisi jo aikamoista, että ensin ei tiedä saako lapsia ollenkaan ja sitten olisi kolmella hommailukerralla tärpännyt! No mutta en todellakaan ole kyllä raskaana, vaikka on oireita vaikka muille jakaa -nimittäin tästä hormonimyrskystä johtuen.
Kiva jos voin vielä täällä seurassanne oleilla vaikken tällä hetkellä kuumeilekaan. Käyn täällä kyllä miltei joka päivä lukemassa kuulumisenne ja yritän parhaan mukaan kommentoidakin.
Nyt nukkumaan!
M.
MIKAELA:kauniin nimen olette tytöillenne antaneet :)
MÖHKÖFANTTI:huh, onpas teillä ollut rankankuuloinen viikko takana...
RUUPIKKUINEN:toivottavasti ovis oli..tärppionnea toivottelen :)
PUMPSU:niin..niin kauan kun ei menkkoja kuulu on toivoa että masussa olis elämää, en kuitenkaan tähän usko...kierrot kun on niin sekaisin.
KRISTIINA:voi surku:(jospa testailit liian aikaisin ja vielä olisi toivoa !?
).(hmm..mies on tos viikonlopusta asti maininnu iltaisin kun ollaan menty maate ja oon kiemurrellu hänen kylkeen kiinni että olen lämpimäntuntuinen.ja kun tarkemmin mietin niin mua on kyllä ainakin perjantaista asti viluttanut hieman vaikka sisälämpötila on meillä sellaiset liki 23 astetta ja mies on tarjennut t-paidassa.tänään tuossa hetki sitten kyökein hieman kun tein pojalle kasvissosetta.olin eri huoneessa ja kun käväsin keittiössä niin kukkakaalin haju kävi nokkaan...outoa?!
tosin nuo oireet voi mulla viitata menkkoihinkin ...joten katellaan...aattelin kyllä testailla viikonloppuna ja jos negaa näyttää niin alkuviikosta soitan sinne tyksiin, tälläinen olis suunnitelman täällä suunnalla ;)
Ja siitä pahentaako terot ja/tai clomit tilannetta?
Ens kierrosta jätän pois pillerit (Diane Nova) joita olen syönyt lähinnä akneen ja aloitan samantien terot. Pikkasen kuitenkin pelottaa että akne läjähtää päälle....
[color=orange]Irmeli72[/color] Itse söin pillereitä seitsemisen vuotta raskauden ehkäisyyn sekä akneen. Pillereiden pois jättämisen jälkeen naama alkoi kyllä kukoistaa ja yläselkään tuli näppyjä (mitä ei ikinä ennen ole ollu). Itseäni se häiritsi todella paljon, vaikka pahempaakin se olisi varmasti voinut olla. Siihen en osaa sanoa mitään, että pahentaako terot tai clomit mitenkään tilannetta.
Tällä hetkellä (Diane Novat jätetty pois 1,5vuotta sitten) iho ei ole huippukunnossa, mutta finnejä on vain silloin tällöin (kierron loppuvaiheessa pääasiassa). Kyllä nämä näpyt kestää, kunhan pillereiden pois jättäminen vain tuottaisi tulosta...!
[size=2][color=8B0000]Irmeli[/size][/color], mulla kokemusta aknesta ja diane novista. Söin 15 vuotta diane novia aknen takia. Melko hyvin pysyi iho kurissa niiden, sokerittoman ruokavalion ja muutamien roaccutankuurien avulla. Lopetin pillerit heinäkuussa ja iho ei lähtenyt pahasti kukkimaan, vasta kun vuoden alusta tuli raskaushormonia elimistöön. Nyt söin 1. clomikierron ja lopettelen kiertoa parhaillaan gestapuran hormoneilla, joilla yritän saada menkat tulemaan. Tällä hetkellä iho kukkii vielä enemmän ja on tulehtunut ja kipeä. Veikkaan noita gestapuraneita aiheuttajaksi. Teroista mulla ei ole kokemusta. Kovin yksilöllisiähän nämä hormoni- ja ihojutut ovat...
[size=2][color=8B0000]Kristiina[/size][/color], harmitus. Onko sulla kuitenkaan vielä menkat alkaneet? Voisiko vielä pitää sulle peukkuja??
[size=2][color=8B0000]Mantille[/size][/color] plussatoivoa!!
Omassa navassa ei mitään uutta. Oikealla alhaalla vihlontaa, voisikohan tarkoittaa menkkoja? Lähdetään miehen kanssa pitkäksi viikonlopuksi reissuun ja toivoisin, ettei ainakaan huomenna alkaisi vuoto, kun kp5 pitäisi olla klinikalla piikittämässä itseään. Toivottavasti alkavat vasta perjantaina, jos ovat tullakseen.
Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!
t. Myttö
Kristiina: Voi harmistus tuo testutulos! Ehkä vielä on kuitenkin toivoa!?! Mitä ovistestejä olet käyttänyt? Onko tullut tuloksia, miten usein ja missä vaiheessa kiertoa saat bongattua?
Manti: Hih! On se vaan niin kumma kun alkaa kaikki tuntemukset olla mahdollisia merkkejä raskaudesta. Mä kuvittelin jo säästyväni kuvittelulta, kun " tiedän" ettei ole tärpännyt, mutta niinhän sitä pitää alkaa kuitenkin päässään olemattomia oireita pyörittää. Miehen sukat haisi mun nenään toissapäivänä tosipahalle...niin ja syyhän ei varmaan ollut se, että hän oli hautonut jalkojaan 10 tuntia kengissä :o) Ja vatsan vääntö ja ilmavaivathan ei todellakaan kuulu yhteen, eihän? HEH!
Mulla kp 30 menossa ja mieli suht korkealla. Vauva ei tunnu pakkomielteeltä tällä hetkellä, vaan tuntuu että voin ottaa vähän rennommin. Sitä vaan mietin että jos tämäkin kierto pysyisi tuossa säädyllisessä 40 päivässä (olisi sitten siis kolmas kierto näin lyhyellä kierrolla) tai vähän jopa alle, niin että missäköhän vaiheessa alan seuraavassa kierrossa ovista tikuttamaan, etten vaan ovista missaa, ja miten pitkään jatkan?
P
PUMPSU:niinpä...heh!mulla on viime päivinä tullut tunne että meidän perhe on tässä. tunteet sahaa laidasta laitaan...mulla on jo yksi ihana poika saatuna josta olen enemmän kuin onnellinen=)en uskonut koskaan saavani yhtäkään lasta ja tässä sitä ollaan. yksi elämän ihme koettuna :)tätäkin pientä ihmettä edelsi monet murheet ja pettymykset kuukaudesta toiseen enkä tiedä jaksanko sitä murehtimista enää.en haluaisi murehtia, toivoa ja pettyä kuukausi kaupalla koska tiedän ettei toinenkaan lapsi helpolla meille tule, joten taidan toistaiseksi siirtyä sivuun nauttimaan tämän hetkisestä elämästäni ilman murehtimisia tuleeko menkat vai ei.
toivon teille muille onnea oviksen metsästykseen sekä tuleviin plussauksiin =)
manti ja poika tänään 10kk:tta
Pitkästä aikaa pinoudun tännekin, nyt on aikaa, kun sairaslomalla olen. Flunssan pirulainen vaivannut koko viikon, grr!
Harmi, Kristiina, ettei plussaa tullut, mutta vielä on toivoa, jos täti punainen ei ole löytänyt perille! Tsemppiä myös muille piinapenkissä oleville!
Omaa napaa: Eka clomi+tero -kierto menossa, nyt kp 18. Clomeja söin kp 5-9 1 tbl/vrk ja terot aloitin kp 15 ja jatkan kp 24 asti (10mg/vrk). Olen myös mittaillut aamulämpöjä, ja luulinkin oviksen olleen " mallikelpoisesti" kp 15, kun silloin lämmöt olivat 36.6 ja kp 16 ja 17 olivat 37.1... Mutta, mutta tänäänpä olivatkin taas 36.6! Taisi vaan flunssa aiheuttaa tuon lämpöilyn:(. Tiedättekö, pitäiskö terojen nostaa peruslämpöä? Ja nyt mietityttää, mahtavatko terot sitten aiheuttaa sen, ettei ovista edes tapahdu tai jos tapahtuu, niin muuttaako teroista tullut keltarauhashormoni jotenkin kohdunkaulan limoja siittiöitä läpäisemättömiksi??? Ja vielä kyselen sitä, että jos ovis tapahtuu suht myöhään, niin venyykö kierto taas pitkäksi elimistön oman keltsin ansiosta vai aiheuttaako terojen lopetus kp 24 sen verran jyrkän progesteronitason laskun, että menkat alkaa ajoissa??? Kittos, jos osaatte valaista!
Huomenna sitten pitäisi mennä taas töihin. Jääpä lyhyeksi työviikko, peräti yhden päivän mittaiseksi ja ensi viikkokin ja sitä seuraava ovat lyhyempiä pääsiäisen takia! Huomaa, että kyllä se flunssakin vie voimat täysin. Tänään oli pakko raahautua lähikauppaan esikoisen kanssa, kun maito oli loppu. Kuinkas ollakaan, rattaat olivat jääneet autoon, joka olivat tietysti isännällä. Kävellen sitten lähdettiin, ja vaikka esikko on jo yli 3-v., ei hän jaksanut kävellä enää takaisin kaupasta koko matkaa... Kyllä siinä tämä mamma ähisi ja puhisi mielessään, kun raahasi puolikuntoisena kauppakassia toisessa kädessä ja toisessa kainalossa kiukuttelevaa lasta! Mutta kotiin selvittiin ja nyt on taas rauha maassa.
Sellaista täällä! Plussaonnea kaikille meille!
on taas pitkä aika siitä ku täälä oon viimeeksi käyny...on kone vähä temppuillu etten oo päässy vauva-lehden sivuille (muille sivuille kyllä), nyt tulin tänne porukoille niin on vähän nopeempi kone ni pääsi tänne...
tässä kierrosa aloitin clomit kp 3-7 ja nyt menossa kp8/28 ja eilen siis viimenen clomi meni ja ens to sitten terolutit aloitan... katsotaan tuottaako tulosta.. toivotaan että ++ sit kuun lopussa testi näyttääs..
muuta kummempaa tänne ei kuulu. töitä ahkeraan tehty ja vapaa-ajalla puuhailtu kaikkea että kotona ei oikeen olla oltu ...
mutta palailen taas tässä joku päivä tänne jos kone suostuu toimimaan :)
Tuulia-79
Pikainen kuuluminen tänne, harmi Kristiina82 et negaa näytti. Ei taida nyt olla kellään pitkiksellä plussauutisia.Toivottavasti kevät tuo jotain tullessaan!!!!!!!!!!
Omaa napa sen verran et tänään kp31, tuhruvuoto alko JO viime su-iltana eli kp27 joten hermo menee. Tässä sitä on muutama päivä ooteltu. Oon ihan sata varma et huomenna hanat aukee ja sit pääsen varaa ajan ssg:hen. Se on ihme juttu et ekaks tuhruttaa pari päivää ja sit päivää ennen menkkojen alkua se muuttuu tavalliseks valkovuodoks. Ja sit luuleeki et ei ne menkat alakkaan ja sit alkaakin. Näin on käyny mulla jo monessa kierrossa ja tänään on se menkkoja edeltävä päivä. Ehkä joskus sit jos sattuis tärppää niin tuhru jää tulematta..... anteeks omanapainen juttu..
-maya-
Pikkusen jänskyttää tilanne....
Kp ollut clomi+tero-kuurien jälkeen alkuksi 33 ja sitten 36. Nyt on menossa kp37 eikä menkoista vielä tietoakaan! Saas nähdä tuleeko tästä sitten taas pidempi kierto vai jääkö täti kokonaan tulematta. Meillä olisi keskiviikkona aika viedä miehen simpat tutkittavaksi, joten oon tässä pohtinut, että pitäisikö testata...
Toisaalta on kiva jännätä tilannetta, mutta toisaalta tässä on niin pitkään jo sitä plussaa toivottu ja odotettu, että jotenkaan sitä ei edes usko tulevan.
Mitäs muille kuuluu?