Nainen ei tiennyt kuka oli Esa Pakarinen
Kommentit (24)
Muistan pekka ja pätkä elokuvista. tais olla myös laulaja. Muuta en osaa kertoa:)
No ei kait tällä palstalla sen ikäisiä ole ketkä muistavat edes Esa Pakarinen Jr:kaan. Muistatko itse hänen poikaansa?
Lentävä kalakukko oli kova.
Masan kohtalo oli paha.
40-50-luvulla syntyneitä, Esa Pakarinen syntynyt 30-luvulla.
Esa Pakarisesta tulee mieleen tämä:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ikäluokka?
Esa Pakarinen syntynyt 1911 ja poika Esa Jr 1947, ei ihme jos nuoret eivät tällaisia muista.
Miksi ihmeessä minun pitäisi tuntea joku puolivillainen näyttelijä kymmenien vuosien takaa?
Vierailija kirjoitti:
No ei kait tällä palstalla sen ikäisiä ole ketkä muistavat edes Esa Pakarinen Jr:kaan. Muistatko itse hänen poikaansa?
Kaikkihan nyt Hapsiaisen tietää
Myös Siiri Angerkosken tietämistä pitäisi edellyttää. Siinä on huikea näyttelijä.
N32
No ihmettelen minäkin.Ajattelen tuota sukupolvisuhdetta,olen syntynyt 1959 ja nuorena tiesin varmasti,keitä olivat Malmstenin laulavat veljekset ja heidän laulava siskonsa,
J.A.Tanner(hän oli syntynyt pitkälle 188-luvulla,Hiski Salomaa ym.ym.
Edellämainitut olivat suhteessa minuun vanhan ajan laulajia,mutta niistä vaan puhuttiin ja tiedettiin.Nykyään eletään vaan "tätä päivää".
En ihmettele yhtään jos ei kotona ole katsottu vanhoja suomalaisia elokuvia.
En minäkään olisi tiennyt. Nimi oli etäisesti tuttu, mutta en jaksa katsoa mitään suomalaisia lastenleffoja enää, niin miksi pitäisi muistaa?
No en minäkään katso paljon elokuvia,en minkäänlaisia,mutta tuollaisista henkilöistä puhuttiin heidän persoonansa takia.
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään katso paljon elokuvia,en minkäänlaisia,mutta tuollaisista henkilöistä puhuttiin heidän persoonansa takia.
Kaikki me kuolemme ja tulee uusia ihmisiä, joista puhutaan. Joskus on kyllä hauskaa lukea vaikkapa 1800-luvun puhutuista henkilöistä.
Mistäpä se räppiä ja heviä kuunteleva nuorempi polvi tuntisi viime vuosisadan puolivälin kuuluisuudet tai heidän jälkeläisensä. Eiväthän ne tunne vanhempia, edelleen elossa olevia urheilijoitakaan.
Ja kyllä, kyllä tällä palstalla seikkailee niin iäkästäkin porukkaa, jotka nuo entiset tähtiesiintyjät ja -urheilijat muistavat.
PS Tiesittekö palstan nuoriso, kuka oli äskettäin edesmennyt Annikki Tähti?
Kyllähän hänet kaikki suomalaiset aikanaan tiesivät (ja ainakin elokuvarooleistaan) tunsivatkin, mutta :"aika aikaa kutakin" ja ymmärtäähän sen, että nykyisin kun niitä vanhoja 'Pekka ja Pätkä' elokuvia ei enää juuri tv:ssäkään näytetä, niin mistäpä hänet nykyään tämän päivän lapset, tai nuoretkaan häntä enää tuntisivat.
Eihän hänestä enää lehdissäkään enää juuri koskaan mitään kirjoitella
Mutta ne joita kotimaisen viihteen ja Suomi-filmin historia kiinnostaa toki voivat häneen kyllä tutustua, jos haluavat.
Elokuvathan sinänsä ovat kyllä aina elävää historiaa, kun sen oikein oivaltaa...
Ymmärtäähän sen, kun nykyään keskitytään vain "julkkiksiin", jotka eivät varsinaisesti osaa mitään, ovat vain esillä esilläolemisen takia. Todelliset taitajat tuppaavat jäämään taka-alalle.