Kuinka monen kilon jälkeen laihtumisesi huomattiin?
Kuinka paljon ehdit pudottaa painoa ennen kuin joku huomautti, että hei ootko laihtunut?
Tähän varmasti vaikuttaa paljolti se, kuinka suuresta ylipainosta on kyse. Olisi silti mielenkiintoista kuulla missä vaiheessa dieettiä on alettu huomata jotakin tapahtuneen :)
Itselläni aikoinaan (kun pudotin raskaus-/imetyskiloja) laihtuminen huomattiin vasta 10kg:n kohdalla. Aloitusmitat olivat 169cm/88kg.
Kommentit (14)
Ihan ot, mutta itse olen aika varovainen huomauttamaan kenenkään lihomisista/laihtumisista varsinkaan imetys- ja pikkulapsiaikoina.
Varmaan heti, kun oli pari kiloa tippunut, sillä näytin ryytyneeltä ja sellaiselta "posket lommolla" olevalta. Toki en yrittänyt painoa pudottaa, mutta se hieman pääsi tippumaan rankan työn takia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ot, mutta itse olen aika varovainen huomauttamaan kenenkään lihomisista/laihtumisista varsinkaan imetys- ja pikkulapsiaikoina.
Kiitos siitä. Itse olen laihtunut normaalipainosta viitisen kiloa ja kurjaa kuunnella "herranjestas kun olet laihtunut, oletko sairas"- kommentteja. Vieraille en jaksa avautua kun en itsekään vielä tiedä mikä vaivaa.
viiden, alkoi kauhistelu siitä miten laiha olin. ihan normaalipainoinen silloinkin, mutta kun lihaksia on niin bmi 20 näytti kieltämättä aikamoiselta tikulta, nyt kun kuvia katsoo.
Joskus 8-10kg jälkeen. Aloituspaino 66kg.
On todella vaikea sanoa. Paino lähti todella nopeasti (yli 40 kg alle puolessa vuodessa), joten kaikki jäivät ihan suu auki tuijottelemaan hyvinkin pian.
Mistään ihmedieetistä ei ollut kyse. Lopetin vain mielialalääkkeet. Paino on pysynyt normaalissa kolmisen vuotta.
Kylillä huomasivat noin 20 kilon jälkeen. Lähtöpaino huiteli sadassa ja nyt on enää vajaat 80. Vielä pitäisi 20 laihdutella pois. Pituutta on sellaiset 160 cm.
Olen normaalipainoinen ja mun laihtumisen näkee jo 3-4 kilosta. Siis muutkin kuin minä
En kommentoi todellakaan kenenkään kehoa. En voi tietää, kuinka arka paikka se on. Laihtuminen voi johtua surusta tai sairaudesta. Laihuushäiriöiselle lihomisesta kuuleminen voi olla tuskaa vaikka se olisikin kehu ja jopa oma tavoite. Ei monikaan nauti tajutessaan muiden tarkkailevan kehoaan. Vasta jos ihminen itse ottaa puheeksi esimerkiksi laihduttamisen, saatan kommentoida huomanneeni tuloksia. Muuten ei asia minulle kuulu.
Laihduin pari vuotta sitten 55-kiloisesta 45 kiloon. Kukaan ei huomannut/sanonut mitään. Sitten lihoin siitä 45 kilosta 65 kiloon. Tämä kyllä huomattiin :(
Taisi olla 5 kiloa. Kasvot oli kuulemma kaventuneet. Aloitusmitat 155cm/56kg. Kun olin laihduttanut kaikkiaan ~20kg alkoi nalkutus lopettamisesta ja liiasta laihuudesta. Lopetin sitten lääkärin käskystä ja se valitettavasti näkyy vyötärönympäryksessä+painossa .
Noin 16kg. Tosin en näe perhettä/tuttuja usein. Pituus 159cm ja silloin aloituspaino oli yli 60kg. Lopetin puntarilla käynnin kun paino näytti 64kg.
Laihduin 45 kiloon ja nyt on taas painon pudotus edessä kun lääkkeet laittoi syömään ja keräsi nestettä. 3kg nyt pudonnut, vielä ei ole kukaan sanonut mitään. Paitsi tuttu jonka näin hetki sitten pitkästä aikaa hihkaisi minut nähdessään kuinka olen hoikistunut. Taisi sanoa vain kohteliaisuuttaan, olen lihonut viime näkemisestä.
Mua muuten ärsyttää kaikenlainen kommentointi painosta, on se sitten lihomisesta tai laihtumisesta.
Vain 5 kilon jälkeen. Vielä olisi 10 kiloa pudotettavaa.