Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin katkera ja vihainen exälleni..

Vierailija
27.08.2017 |

Olen riitaisan eron, väkivallan kokemisen, sukulaisten sairastumisen ja lapsen kanssa kaksin olemisen seurauksena vaikeasti masentunut..
Entinen mieheni näkee lastaan vain silloin kun häntä huvittaa olla isä..
Minulla ei ole tukiverkkoa ja lapsen isähän ei auta tilanteessa yhtään.
Hän on pahoinpidellyt minua ja valehdellut poliisille..
Ärsyttää, että toinen voi jatkaa elämäänsä kaiken jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtunut.. :'(
En halua enkä jaksa hoitaa yksin lastamme sillävälin kun hän viettää huoletonta elämää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oisit abortoinu, urpo ::D

Se nyt ei siinä vaiheessa tullut mieleen, kun meillä vielä meni hyvin. Olisiko pitänyt osata ennustaa mitä mies tulevaisuudessa tulee tekemään?

AP

Vierailija
2/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin lapsi joutuu, jos tilani menee huonompaan suuntaan enkä pysty enää huolehtimaan hänestä?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt ei siinä vaiheessa tullut mieleen, kun meillä vielä meni hyvin. Olisiko pitänyt osata ennustaa mitä mies tulevaisuudessa tulee tekemään?

AP

Olisi. En jaksa uskoa että käytös tulisi täysin yllätyksenä, merkkejä on varmasti ollut ennen lasta, et vain ole tajunnut niitä.

Vierailija
4/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olisi. En jaksa uskoa että käytös tulisi täysin yllätyksenä, merkkejä on varmasti ollut ennen lasta, et vain ole tajunnut niitä.

Sinä saat uskoa tai olla uskomatta mitä haluat. Miehen käytös muuttui lapsen syntymän jälkeen.

Vierailija
5/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Totuus on se, että yllätys voi tulla. On ihmisiä jotka alkuun teeskentelee ystävällistä alkuhuumassa. Arki kun astuu kuvioon tulee totuus esiin.

Vierailija
6/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haethan apua neuvolasta. Kerro pikaisesti asioista jollekin viralliselle taholle, että saisit esim. kotiapua joskus.

Vierailija
7/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole mitään tunnesidettä lapseesi? Itse en ole koskaan kokenut niin, että olisin katkera exälle, koska hän voi elää vapaasti ja minä elän kapsen kanssa. Olen ollut vain iloinen, että voin rakentaa lapselleni turvallisen ja vakaan perhe-elämän. Exä tapaa lastaan ehkä kerran vuodessa. Lapsi nyt jo teini.

Vierailija
8/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse lasu ja pyydä tukea sieltä kautta

Vierailija
9/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös samaa mieltä, että yllätyksiä todellakin voi tulla. Yleensä kun jälkeenpäin miettii, ymmärtää, että olisi niistä pienistä merkeistä pitänyt tajuta, mutta kun ei aiemmin ole kokenut vastaavaa, ei osaa ajatella niiden olevan vakavia hälytysmerkkejä. Toisella kerralla asiathan olisivat toisin.

Mutta ymmärrän siis ap:tä täysin. Voimia.

Vierailija
10/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap suosittelen ottamaan yhteyttä neuvolaan. Itse sain sieltä apua vaikeassa tilanteessa. Käynnit neuvolapaykologin luona ja kodinhoitajan käynnit kotona silloin tällöin että saat omaa aikaa. Hae siis apua.

Vierailija
11/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuta lapsi  adoptioon. Onnistunee jos sulla on yksinhuolto.

Vierailija
12/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Sinä saat uskoa tai olla uskomatta mitä haluat. Miehen käytös muuttui lapsen syntymän jälkeen.

Minä uskon sinua koska tiedän kymmeniä vastaavia tapauksia. Mies alkoi siaksi  koska kuvitteli että olet nalkissa. Voimia!

Vierailija
13/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hankkia kaveri perhe ts. Lapsi on välillä kaverinsa kotona esim yötä ja vastaavasti otat toisen lapsen joskus teille, että sen vanhemmat saa levätä. Siinä tukiverkon alkua. Saat henkäistä ja selvitellä ajatuksia joskus. Lapsi on takaisin tullessa Kahta rakkaampi. Sinä selviät!!<3

14/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse lasu ja pyydä tukea sieltä kautta

Tämä on oikea kanava hakea apua. Ihmiset turhaan pelkäävät tehdä omasta lapsestaan lastensuojeluilmoitusta. Ei he lasta vie pois. He auttavat ja etsivät ratkaisuja, järjestävät sitä oikeaa apua. mm. lastenhoitoapua x määrä kuukaudessa, psykologin/psykiatrin hoitoa ja muuta keskusteluapua. Älä viivyttele yhtään! Tee  ilmoitus jo heti huomenna niin saat apua nopeammin.

jaksamista vaikeaan ja raskaaseen arkeen!

Vierailija
15/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi on päiväkodissa ja tunnet voivasi luottaa johonkin hoitajaan, niin kerro tuntemuksestasi hänelle. Sinulla on meinaan siinä lähin kontakti virkamieheen/naiseen ja hänellä on velvollisuus auttaa.

Vierailija
16/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos entinen on väkivaltainen, mitä apua häneltä tarvitset?

Se ettei ole tukiverkkoa on eri asia ja hoitoapua voit pyytää neuvolan kautta. Älä vähättele tunteitasi, neuvola saattaa sanoa että on ok tunne olla väsynyt mutta kerro noi tunteet lasta kohtaan ja siihen että voisit ottaa väkivaltaisen isän hoitamaan lasta.. Kai isä hoitaa käytöstään?

Joskus kuoleman tai lasten pois antaminen voi olla mielessä koska tahtoo tilanteen päättyvän, silti ne ajatukset voi päättää hoitamalla tilannetta. Terapiassa kannattaa käydä puhumassa niin saa eri näkökulmia; yksi hyvä tapa on kirjoittaa paperille kaikki huolensa ja niihin ratkaisut. Tällä tavoin ongelmat eivät pyöri mielessä vaan niihin saa otteen, eikä sama ongelma ole mielessä kolmen muun kanssa ja näin kasvaa

Vierailija
17/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi yhdenkään naisen ei pitäisi hankkia lapsia, jos ei pärjäisi myös yksin lapsen kanssa, henkisesti tai taloudellisesti....

Vierailija
18/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi yhdenkään naisen ei pitäisi hankkia lapsia, jos ei pärjäisi myös yksin lapsen kanssa, henkisesti tai taloudellisesti....

Pätee myös muuten miehille, harva mieskään haluaa jättää lasta jonnekin lastenkotiin jos eukko karkaa. Siksi minulla vain yksi lapsi, vaikka ero ei ole edessä. Sitä ei vaan ikinä tiedä etukäteen.

Vierailija
19/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tukiperhettä lapselle tai mll:n perhekummia. Meillä on sellainen koska ei ole sukulaisia apuna olleenkaan (kuolleet ym.) ja olen lähes totaali yh kahdelle lapselle. Hakeudu pienperheyhdistyksen toimintaan mukaan. Laita nettiin ilmoitus että haet lastenhoitovaihtaria ja voit itse ottaa toisen yh:n lapsen teille ja saat itse myös vapaata.

Vierailija
20/21 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa ajattelemasta että tarvitset jotain apua exältä. Hänen etu olisi että olisit edelleen jollain lailla hänessä kiinni ja riippuvainen. Et halua antaa mitään otetta etkä etulyöntiasemaa sinuun väkivaltaiselle miehelle. Ennemmin tee kaikkesi ettet ole mitenkään hänestä riippuvainen, et tarvitse häntä mihinkään, etkä edes joutuisi olemaan missään tekemisissä hänen kanssa. Lakkaa edes ajattelemasta mitään sinne päinkään. Suuntaa ajatuksesi hakemaan tukea muualta, opi ajattelemaan elämäsi sellaisena johon hän ei kuulu millään lailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi