Rasvaton maito vai Täysmaito?
Paljon on ollut keskustelua kumpi on terveellisempää?
Itse join kyllä pienenä maitoa, mutta nykyään käytän maitoa vain kahvin kanssa. Mielestäni maidon juominen on turhaa ja vanhanaikaista. Vain pohjoismaissa juodaan maitoa ruoan kanssa, mielestäni se on aika junttia.
Mutta jos sitä maitoa haluaa juoda, niin kumpi on ns. terveellisempää? Omasta mielestäni täysmaito. Koska rasvaton maito on vaan teollinen harmaa litku, johon valkoinen värikin lisästään keinotekoisesti. Täysmaidossa on toki rasvaa, mutta tarviiko sitä litratolkulla ruveta juomaan? Ja ihmiskeho tarvitsee rasvaa. Täysin rasvaton ruokavalio on hengenvaarallinen.
Kommentit (9)
Rasvaton. Rasvaa saa yleensä ruuan mukana riittävästi. Eri asia, jos ruokavalioon kuuluu VAIN maito.
On siinä välissä vielä ainakin yksi. Minä juon 1,5 prosenttista kahvissa. En rasvatonta enkä täysmaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaton. Rasvaa saa yleensä ruuan mukana riittävästi. Eri asia, jos ruokavalioon kuuluu VAIN maito.
Oletko ikinä googlettanut lausetta "Rasvaton maito lihottaa" ? Moni ajattelee että rasvaton maito on automaattisesti jotain superruokaa, kun siitä on poistettu rasva. Asia ei kuitenkaan ole niin yksinkertainen.
Sama asia koskee muitakin ns. "kevyttuotteita".
Täysmaito on superruokaa verrattuna rasvattomaan. Ennen kuin rasvatonmaito tuli kauppojen hyllylle, se laskettiin viemäriin käyttökelvottomana harmaana litkuna. Joku keksi lisätä siihen valkoista väriä ja ruveta myymään sitä tyhmille terveys intolijoille.
Ap, täysmaito kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella aina kun se ei ole virkkeen ensimmäinen sana. Sen lisäksi se on yhdyssana. Ota se ennakoiva tekstinsyöttö pois puhelimestasi ja keskity siihen mitä kirjoitat.
Kiitos.
Kysyit väärin. Toki rasvallinen on terveellisempi mutta en silti sitl käytä, vaan rasvatonta tai ykkösmaitoa, ja vain kahvissa.
Mielestäni maitoa ei kuulu muutoin aikuisen ruokavalioon, kahvin kanssa myös nimi ja näin
Itse käytän kevytmaitoa, mutta jos pitäisi valita vain kahden välillä niin ehdottomasti täysmaito. Vieläkö muuten ykkösmaitoa myydään? Sitä oli aina koulussa, kun olin lapsi.
Täysmaito tietenkin