Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatiran ammattilaisia paikalla? Voisko olla hyötyä/avuksi vielä 84 vuotiaalle?

27.08.2017 |

Onko olemassa mitään terapiamuotoa tai jotain geriatrian psykiatriaa, joka voisi vielä auttaa 84 vuotiasta?
Äitini voi niin helvetin huonosti: on kaikkeen tyytymätön, kokee pelkkää yksinäisyyttä ja vatvoo elämänsä pettymyksiä kuukausikaupalla. Hän on saanut tereyskeskuksestaan jotain masennuslääkettä, jota ottaa puolikkaan päivässä. En tiedä mikä lääke, mutta annostus kuulostaa pieneltä, varsinkin hänen vointiinsa nähden.

Onglema on siinä, että hänellä ei ole ongelmaa - muuta kuin että on vanhus. Jota ei osaa hyväksyä.
Hän on perusterve, hänellä on terveet ja hyvin menestyvät lapset, lapsenlapsia, joita hän sai hoitaa mielin määrin heidän ollessan pieniä, hänellä käy ystäviä joka päivä ja lisää on haalinut itselleen ystäväpalvelusta.
Mikään ei häntä tyydytä, hän on loputtoman, loputtoman tyytymätön ja kaiken lisäksi peittää senkin marttyyrin viittaan ja kaksoisviestintään. Manipulointi on jatkuvaa.

Entä jos joku tosissaan keskustelisi hänen kanssaan sillä tavalla, että kysyisi oikeat asiat ja vähän niitäkin asioita joista ei puhuta? Antaisi toisenlaista näkökulmaa ja ratkaisumallia asioihin? Antaisi terapiaa että miten se elämä pitää ottaa ja miten ajatusratoja voisi muuttaa?
Kukaan lapsista ei todellakaan jaksa hänen käytöstään. Kukaan hänen samanikäisistä ystävistään ei tietenkään ole koulutettu kuuntelemaan eikä terapoimaan toista.
Voisin viedä hänet vastaanotolle ja maksaa siitä, että hän saisi terveen ja edes neutraalin ajatusmallin päähänsä. Myöhäistä? Vai miten tämnmöisiä hoidetaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellsinta taitaa olla, onko vanhus itse halukas terapiaan? Itse maksavana asiakkaana voit vapaasti valita psykoterapeutin, jos vanhuksella itsellään on kipinää alkaa asioitaan vieraille puhumaan.

Vierailija
2/2 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkelläinen ei saa ainakaan kelan maksamaa terapiaa. Pitää maksaa kokonaan itse. T. 39v eläkelläinen jolla ei ole varaa terapiaan vaikka tarve olis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla