Mitä tuli peruskoulunne priimuksista?
Mitä tekevät nyt? Entä yllättikö joku muu luokkalaisenne? Meillä luokalla oli kolme täyden kympin oppilasta. Yhdestä tuli juristi, toisesta opettaja ja kolmas jätti yliopiston kesken ja on kaupassa töissä.
Kommentit (26)
Olin oppikoulussa, peruskoulu tuli vähän myöhemmin, mutta primuksesta 9,8 keskiarvolla tuli kieltenopettaja ja minusta 9,5 keskiarvolla tuli asianajaja.
Se kuuden ällän on DI Nokialla. Yllättävin kyllä on se huomaamaton tavis sieltä keskirivistä, ei nössö, ei kovis, ei hyvä eikä huono oikeastaan missään, ei kiusannut ketään, ei kiusattu. Tämä tyyppi, poika, jonka nimeä tuskin muistaa. No pitikin vähän aikaa miettiä, kun tuli vastaan nimi kunnanvaltuuston puheenjohtajana ja eduskuntavaaliehdokkaana sekä koko läänissä tunnettuna yrittäjänä sekä palkintoja saaneena maanviljelijänä, josta tehdään lehtijuttujakin, että mistäs tuo on tuttu. Sitten muistin, sehän oli se huomaamaton poika sieltä keskirivistä omalta luokaltani.
Olin luokkani paras koko kouluajan ja minusta tuli pph. Kouluttauduin kyllä pitkälle, mutta pph:ksi jämähdin.
Meidän luokan priimuksesta tuli kanttori ja 6 lapsen yh-äiti.
Hesen kassalla töissä. Toinen täysi nisti eikä ole tehnyt päivääkään elämässään töitä. Ikää nyt 26 v. Rikas isä joka maksaa hänelle kaiken. Jopa huumeet.
Meidän rinnakkaisluokalta hiljaisesta hissukasta tuli poliitikko. Oli niin ujo ettei saanut sanaa suusta. Nyt on kuin eri ihminen.
Kanttori, kielenkääntäjä ja uskonnonopettaja. Vähän vähemmän huipuista mm. DI ja proviisori.
Kirjoitin tänne, että tiedän yhden priimuksen, joka sittemmin katosi tästä maailmasta oman toimintansa seurauksena. Viesti poistettiin. Kelpaako sama näin muotoiltuna, arvon ylläpito?
Hammaslääkäri, joku muu lääkäri/tutkija ja muista en tiedä.
Parhaasta tuli DI ja toisiks parhaasta insinööri joka on kylläkin ollut viimeiset viis vuotta teinien kotiäiti.
Luokan priimuksesta tuli luokanopettaja, joi itsensä hengiltä 43 vuotiaana, toinen hoitaa Helsingissä professuuria ja päivääkään ei ole lukiossa istunut, periaatekysymys.
Yksi opiskelee/valmistuu pian dippainssiksi. Itse opiskelen hammaslääkäriksi. Muista en tiedä...
Pappi, asianajaja, pari dippainssiä. Siinä muutama, joita tiedän meidän luokalta.
Ei mitään käsitystä. En ole ollut missään tekemisissä sitten kouluvuosien enkä muista edes nimiäkään. Jo vuosia asunut toisella paikkakunnalla.
Olin toiseksi paras ja olen työtön. Olen akateeminen mutta en saa töitä vaikean kroonisen sairauden takia. Eipä ollut koulumenestyksestä apua
Niin ja se yllättäjä oli eräs poika joka oli peruskoulussa laiska ja innoton kuin lapamato, hädin tuskin pääsi lukioon ja sinnekin meni vanhempiensa painostuksesta. Oli just semmoinen "Juuso" joka halusi vaan skeitata ja pelata pleikkaa. Ei ollut kenelläkään kauheita odotuksia. Yllätys oli suuri kun sain tietää hänen väitelleen juuri tekniikan tohtoriksi. T.aloittaja