Vierailija

Olen ihmetellyt kun sosiaalinen lapseni tervehtii mielellään tarhakavereita esim. kaupassa tai muualla päiväkodin ulkopuolella nähdessään, mutta kaverit vain katselevat seiniä. Tietääkseni lastani ei päiväkodissa mitenkään syrjitä, joten onko kyse vain siitä, ettei lapsia opeteta enää tervehtimään kohteliaasti?

Kommentit (10)

Vierailija

Johtuu siitä, koska suomalaiset kasvatetaan syntymästä asti aivan käsittämättömän epäsosiaalisiksi ja toisia ihmisiä pelkääviksi. Täällä pidetään normaalia maahan/lattiaan ja seinille tuijottamista ja että puhutaan ennemmin seinille kuin toisille ihmisille. Melkein missä tahansa muualla maailmassa tuollaista käytöstä pidettäisiin jo hyvin poikkeavana käytöksenä.

Vierailija

Harmittaa lapsen puolesta, kun saa tuollaisen "vastaanoton". Vaikka ei hän toisaalta näytä sitä kauheasti ihmettelevän. Olen vain sanonut, että taisi kaveria ujostuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllä meillä ainakin ystävät tervehtivät mutta tarhassa on 200muutakin lasta niin eivät kyllä kaikkia tervehdi oma aloitteisesti.

Vierailija

Ehkä enemmän mietityttää ne lasten seurassa olevat vanhemmat. Että eikö tule mieleen vaikka puuttua tilanteeseen ja sanoa "No moi, Pekka! Mirja, tervehdipä sinäkin Pekkaa!".

Vierailija

Olen huomannut saman, ja harmittaa lapsen puolesta, kun eskarikaveri vain kävelee ohi katsomatta päinkään. Yritä siinä sitten opettaa hyviä tapoja omalle ... 

Vierailija

Mun lapset eivät tervehdi puolituttuja. Kyllä olen opettanut, että näin pitää tehdä mutteivät kuitenkaan tee. Me perheen aikuiset moikkaamme kaikkia toki, mutta eipä nuo aikuisetkaan läheskään aina tervehdi takaisin, monet vain katsoa möllöttävät.

Vierailija

Oma lapseni tervehti rapussa ihmisiä, mutta harva tervehti takaisin. Nykyään hän ei juuri tervehdi ohi kulkiessa. Hän esittelee kaverinsa, luultavasti myös toisille kavereilleen, eikä vain meille vanhemmille. Hän myös osaa esitellä itsensä. Tervehtiminen ei vain ole suomalainen tapa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat