Vierailija

Työskentelen alalla, jolla on usein 8-16 työajat arkisin, mutta myös vuorotöitä löytyy paljon. Tällä hetkellä teen vuorotyötä. Haluaisin saada päivätyön, ja olenkin lähettänyt lukuisia ja taas lukuisia hakemuksia. Käytän yleensä yhtä aiemmin laatimaani hakemuspohjaa, jonka räätälöin haettavaa työtä vastaavaksi: yritän painottaa edellisten työsuhteiden työtehtävien kuvailussa haettavassa työssä vaadittavia taitoja. Yleensä en saa kutsua työhaastatteluun, kun on kyse 8-16 työstä. Vuorotöihin olen saanut haastattelukutsuja useammin. En oikein tiedä, missä syy on. Ehkä siinä, etten yleensä ole tehnyt juuri sellaisia työtehtäviä, mitä 8-16 työpaikoissa on.

En jaksa enää tätä työtä työaikojen vuoksi. Sosiaalinen elämäni kärsii kohtuuttomasti, ja harrastuksellekaan ei enää meinaa löytyä sopivaa aikaa, kun viikonloput ja illat menevät lähes aina töissä. Lisäksi välillä on esim. 12-tuntisia päiviä ja välillä saatan joutua vain käydä kääntymässä työpaikalla, kun on 5-tuntinen työpäivä. Työstä palautuminen on vaikeaa.

Onko kellään vinkkejä, miten voisin paremmin päästä työhaastatteluihin päivätöihin ja lopulta päästä elämään ns. tavallista arkea tavanomaisten työaikojen myötä? Negatiiviset ajatukset alkavat vallata mieltäni, kun työnhaku ei tuota tulosta.

Kommentit (10)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?

Sosiaali- ja terveysala. Työnantajana usein kunta. Olen hakenut päivätöitä myös lähikunnista. Minulla on monipuolinen työkokemus tältä alalta, ja yleensä työkokemuksestani olisi kuitenkin hyötyä uusissakin työtehtävissä. Muodollinen pätevyys löytyy, ja minulla on suosittelijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Hyvä että räätälöit hakemusta, muista myös mainita hakemuksessa, miksi sinusta olisi hyötyä yrityksessä ja yrityksen nimi.

Voit myös käydä paikan päällä.

Ja tosiaan, jos lähetät hakemuksen sähköisesti, niin selvitä hr-päällikön tai toimarin nimi ja osoita viesti suoraan hänelle.

Vierailija

Ootko puhunut esimiehellesi?

Itse työskentelen päiväkodissa, ja meidän ketjulla on myös vanhuspuolta. Sieltä on sisäisenä siirtona sitten tullut meille vanhuspuolelta päiväkotiin työntekijöitä ja taas vanhuspuolelle mennyt päiväkodista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvä että räätälöit hakemusta, muista myös mainita hakemuksessa, miksi sinusta olisi hyötyä yrityksessä ja yrityksen nimi.

Voit myös käydä paikan päällä.

Ja tosiaan, jos lähetät hakemuksen sähköisesti, niin selvitä hr-päällikön tai toimarin nimi ja osoita viesti suoraan hänelle.

Kiitos kommentista. Yleensä kyse ei ole yrityksestä, kun kyse on julkisen sektorin töistä. Kohdennan hakemuksen sille henkilölle, jonka nimi on työpaikkailmoituksessa. Usein kuntasektorilla on kuitenkin valmiit lomakkeet, jotka täytetään. Kunnallisen puolen töitä hakiessani en ole ns. vapaatekstikentässä kohdentanut hakemustani rekrytoijalle tai kirjoittanut päivämäärää, koska asetteluja ei pysty hakujärjestelmässä juurikaan muuttamaan (vain normaalit rivinvaihdot yms. onnistuvat). Olen aina maininnut työpaikan nimen hakemustekstissäni, ja olen opetellut kertomaan tekstissä vahvuuksiani käytännönläheisin esimerkein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voitko kouluttaa itseäsi esim. Röntgenhoitaja, bioanalyytikko, diabeteshoitaja, terveydenhoitaja? Tuollaisia päivätöitä

Minulla on siis korkeakoulututkinto, ja voisin tehdä alani lisäopintoja avoimessa yliopistossa. En tiedä, olisiko opinnoista mainitsemisesta hyötyä työnhaussa, vai tulkitaanko se niin, että aion jatkaa opiskelua saadakseni ylemmän/arvostetumman tutkinnon ja vaihtaa sitten työpaikkaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ootko puhunut esimiehellesi?

Itse työskentelen päiväkodissa, ja meidän ketjulla on myös vanhuspuolta. Sieltä on sisäisenä siirtona sitten tullut meille vanhuspuolelta päiväkotiin työntekijöitä ja taas vanhuspuolelle mennyt päiväkodista.

En ole puhunut esimiehelleni. Pelottaa, että hänen suhtautumisensa minuun saattaisi muuttua, jos tietää että haluan pois vuorotyöstä. En tiedä, olisiko jokin ns. sisäinen siirto mahdollinen. Se olisi kyllä huippujuttu, sillä olen hakenut nimenomaan nykyisen työnantajani avoimia työpaikkoja!

Vierailija

Pyydä sisäistä siirtoa. Viimeistään siinä vaiheessa onnistuu, jos ei vuorotyö enää terveydellisten syiden takia käy ja lain mukaan ta velvollinen tarjoamaan muita tehtäviä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pyydä sisäistä siirtoa. Viimeistään siinä vaiheessa onnistuu, jos ei vuorotyö enää terveydellisten syiden takia käy ja lain mukaan ta velvollinen tarjoamaan muita tehtäviä...

Siihen tarvitaan työterveyshuollon lausunnot yms. ja erittäin painavat perusteet, että saa muita tehtäviä sisäisenä siirtona...

Kehotettu vain hakemaan työhakemuksen ja CV:n kera niitä oman työnantajan muita töitä, vaikka kertoisi työpaikalla olevan ongelmia, jotka haittaavat jokapäiväistä työskentelyä. Nimim. kokemusta on

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat