Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jollain ei yhtään tossu vipata hyvää musiikkia kuunnellessa? Nauttiiko hän silti musiikista?

Vierailija
25.08.2017 |

Älkää ymmärtäkö väärin, en mollaa ketään. Ei kenenkään tietysti edes TARVITSE nauttia musiikista.
Mutta ihan aidon hämmästynyt olen siitä, miten osa ihmisistä ei lainkaan innostu rytmimusiikista niin, että jalka alkaisia naputtaa tahtia tai tekisi mieli tanssia. Nauttiiko tuollainen ihminen musiikista lainkaan vai onko läsnä vain, koska seura pakotti?
Olin eilen konsertissa, jossa soitettiin hauskaa lattarimusiikkia. Melkein kaikki tanssivat tai ainakin hytkyivät tahdin mukana, mutta yleisössä oli niitäkin, jotka istuivat täysin liikkumatta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän luulen, että eivät juurikaan nauti. Rytmitaju on aika olennainen osa musiikin ymmärtämistä.

Vierailija
2/10 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas ymmärrä niitä, jotka tarkoituksellisesti rynkyttävät itseään musiikin tahdissa, tuli radiosta sitten mitä tahansa... Miksi samaa joraamista ei tapahdu ruoasta nautittaessa tai kuvataidetta katsottaessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rytmitajua. Eivät pysty ennakoimaan niitä iskuja.

Vierailija
4/10 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en taas ymmärrä niitä, jotka tarkoituksellisesti rynkyttävät itseään musiikin tahdissa, tuli radiosta sitten mitä tahansa... Miksi samaa joraamista ei tapahdu ruoasta nautittaessa tai kuvataidetta katsottaessa?

Hernekeitto tai Picasso eivät tuota 4/4-rytmiä. Siitä se johtuu.

Vierailija
5/10 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tanssi, mutta nautin kyllä hyvästä musiikista. Eikä hyvä musiikki aina edes ole ns. tanssittavaa. Melkeinpä pänvastoin.

Vierailija
6/10 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tanssi, mutta nautin kyllä hyvästä musiikista. Eikä hyvä musiikki aina edes ole ns. tanssittavaa. Melkeinpä pänvastoin.

No eikös tässä nyt kumminkin ollut kyse tanssittavasta, selvärytmisestä musiikista. Ei mistään klassisesta sinfoniasta.

Vierailija
7/10 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee myös käytöstapakysymys. Esim. taidemusiikkia on tapana kuunnella melko hiljaa ja paikallaan, vaikka diggailisi sävelmistä. Ehkä osa yleisöstä  ei kokenut konsertissa naputtelua ja jammailua sopivaksi käytökseksi? 

Vierailija
8/10 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee myös käytöstapakysymys. Esim. taidemusiikkia on tapana kuunnella melko hiljaa ja paikallaan, vaikka diggailisi sävelmistä. Ehkä osa yleisöstä  ei kokenut konsertissa naputtelua ja jammailua sopivaksi käytökseksi? 

No ei ainakaan tässä konsertissa ollut siitä kyse, oli lattarimusiikkia ja yhtye kutsui sakkia penkkien eteen tanssimaan ja siellä tanssikin iso joukko. 

Ei sillä, ehkä joillain voi olla tuollainen asenne. tosin nyt siis EI puhuttu taidemusiikista, vaan enempi ränttätänttä-osastosta.

ap

Vierailija
9/10 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt sitten kenenkin mielestä on hyvää musiikkia. Jos ei pidä, ei vippase jalkakaan.

Vierailija
10/10 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityn musiikkiin enkä hytkymiseen. Jos taas menen tanssimaan, keskityn siihen. Jos soitan, nautin soittamisesta.