Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö vauva "opettaa" esim. kävelemään?

Vierailija
25.08.2017 |

Vai tuleeko se taito sieltä automaattisesti ja luonnostaan jossain vaiheessa?

Meillä nyt 4kk esikoinen ei viihdy lattialla kovinkaan pitkiä aikoja, sylissä mennään päivät pitkälti. Sitä olen miettinyt, että pitäisikö meidän vain ronskisti pitää vauvaa lattialla ja tökkiä kääntymään? Ei vielä käänny selältä mahalleen.. Vai riittääkö se, että annamme vauvan olla sen 5 min minkä jaksaa, ja joku kerta ite hoksaa sen kääntymisen?

Kiitos etukäteen!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppii kyllä itsestään, ei se tökkiminen auta mitään. Järki käteen nyt ja anna vauvan olla rauhassa vauva. Kaikki ne oppivat omaan tahtiin.

Vierailija
2/7 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan töki sitä vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ala opettaa. Vauva oppii kyllä kääntymään ja kävelemään. Pidä sitä paljon lattialla. Kun hermostuu, niin tehkää jotain muuta. Laita lattialle leluja, jos et ole laittanut.

Vierailija
4/7 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tök tök. Ehkä minä oppisin soittamaan pasuunaa jos joku tökkisi vieressä :D

Vierailija
5/7 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä töki. Ja opettaa ei voi. Kyllä se luontokin tässä tapauksessa tikanpojan puuhun ajaa. Oppii kun on aika.

Laita peitto lattialle ja menkää vierekkäin vauvan kanssa köllöttelemään. Joku lelu siihen, mihin ei yletä. Sitten kun koittaa kurkotella, niin tajuaa että "hei, mähän pystyn liikkumaan!"

Mulla kaveripiirissä paljon lapsia ja kävelemään on opittu ihan kaikkea 8kk ja 1v6kk välillä. Normaalia yhtä kaikki.

Vierailija
6/7 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tök tök. Ehkä minä oppisin soittamaan pasuunaa jos joku tökkisi vieressä :D

Ties vaikka osaisit tökkimättäkin. Oletko kokeillut?

Vierailija
7/7 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nyt 9kk ikäinen vauva ei myöskään viihtynyt pitkiä aikoja lattialla tuon ikäisenä. Neuvolasta ohjattiin aikoinaan, että siellä lattialla köllötellessä voi myös rauhalliseen tahtiin harjoitella liikeratoja. Eli kääntää vauvaa hitaasti selältä vatsalleen ja taas selälleen. Ja yhtä paljon kummankin kyljen kautta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi