Mä olen laihtunut 45 kiloa ja ihmiset luulevat, että olen muuttunut ihmisenä.
Olen ollut 15-vuotiaasta lähtien merkittävästi ylipainoinen, sitä ennen vain "pyöreä" lapsi. Isoimmillani olin pari vuotta sitten, 108-kiloinen. En ole koskaan ollut liikunnallinen, enkä pitänyt urheilusta. Koulun liikuntatunnit olivat aina tuskaa. En edelleenkään ole sellainen ihminen, jonka pitää päästä lenkille tai kävelylle tai pyöräilemään, sillä nauttisin paljon mieluummin sohvalla makoilusta ja suklaan syömisestä. Edelleen, vaikka olen jo laihtunut ja jaksaisin liikkua ja joskus jopa pidänkin siitä.
Ihmiset luulevat, että olen jotenkin muuttunut sporttimimmiksi ja tykkäisin juoksemisesta ja treenaamisesta. Miksi pitäisin? Olen se ihan sama ihminen, joka olin yli 100-kiloisena. Nyt vain terve ja tiedän, että liikkua pitää, jotta pysyy hengissä ja terveenä.
Tänään tulin pyörällä töihin (12km), pidin sitä itse saavutuksena. Siis siksi, että on kylmä ja että ylipäätään jaksoin reipastua ja lähteä aamulla pyöräilemään. Töissä vain tuhahdettiin, että niin, minähän olen tällainen urheilullinen. Toista se olisi, jos joku muu tulisi pyörällä, mutta minulta muka ihan normaalia. Höh.
Kommentit (2)
Minä olen laihtunut ihan simpsakan näköiseksi ollenkaan liikuntaa harrastamatta. Sama sohvaperuna olen kuin aina ennenkin, työmatkat pyöräilin ja hyötyliikuin pakosta lihavanakinö Monesta on käsittämätöntä, että laihtua voisi kiloakaan liikkumatta.
Oma lukunsa on, että olen muiden mielestä älykkäämpi, vakuuttavampi, ammattimaisempi, ahkerampi, hauskempi, kivempi ja parempaa seuraa. Kovin pinnallisesti arvioidaan muita.
Ensinnäkin onnittelut hienosta saavutuksesta! Toiseksi, noinhan se valitettavasti menee ennen kuin ihmiskunta sivistyy tarpeeksi, lihavuuteen liitetään yksiä asioita ja hoikkuuteen toisia asioita. Ei läskikerroksen alta kuoriudu kokonaan uusi ihminen, vaikka muiden suhtautumisesta niin voisi päätellä. Minuakin pidetään hieman tyhmänä ja hitaana koska olen lihava, ja sitten yllätytään kun hoksottimeni pelaavatkin melko terävästi ja tiedän jotakin asioista.