Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miksi saan toimeentulotukea?

Vierailija
23.08.2017 |

Vanhempani painostuksen vuoksi olen nyt hakenut pari kertaa toimeentulotukea, ja saanutkin ne. Mutta koska olen lukiolainen, minunhan pitäisi ensiksi hakea opintolainaa ennen kuin voisin saada tukea, enkä siis ole tätä tehnyt. Onko tämä Kelan virhe?

Ja jos olenkin oikeutettu toimeentulotukeen, ongelmana tässä on siis se, että itse en koe että minulla olisi oikeus tukeen. Minulla ei ole mitään oikeita menoja ja toimeentulotukihan on sitä varten kun ei tule toimeen. Mutta minä tulen toimeen! Suomessa on varmasti ihmisiä jotka tarvitsevat rahaa enemmän kuin minä. Tämä minun vanhempani vain haluaisi että haen tt-tukea jotta hänen ei tarvitsisi käydä kaukana töissä (muutama sata kilometriä) ja jotta saisin itselleni pesämunan. Ja hänellä itsellä on sen verran omaisuutta että ei itse saa toimeentulotukea. Ja voiko tukea edes säästää...

Äh, sekava selostus, en osaa ilmaista itseäni kirjoittamalla... Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna soittaisin kelaan j elvirräisin tilanteen, voit syylistyä rikokseen huijaamalla tukia. Vastuu on sinulla, ei vanhemmillasi. Rikosrekisterimerkintä häiritsee tulevaisuuttasi enemmän kuin se että joudut tienaamaan itse.

Vierailija
2/4 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä voi toimeentulotuen hakeminen ja saaminen ole rikos, mikäli ei mitään ole haettaessa valehdellut tai pimittänyt. Voi elämän kevät. Tuet käyttöön, mikäli sellaista myönnetään tai jos nyt ei kerran halua, niin ei hae. Kyllä on yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KELA: "Opintolainan hakemista edellytetään kaikilta 18 vuotta täyttäneiltä opiskelijoilta.

- Jos et ole hakenut opintolainaa, perustoimeentulotuki voidaan myöntää lyhyeksi aikaa lainan saannin selvittämiseksi.

- Jos olet saanut opintolainalle valtiontakauksen ja pankin lainapäätöksen, opintolainan määrä otetaan perustoimeentulotuessa tulona huomioon siltä ajalta, jolle laina on myönnetty.

- Opintolainan kuukausierä lasketaan tuloksi myös, jos et hae lainatakausta tai lainaa, mutta lainan saamiselle ei ole estettä. Jos olet hakenut lainaa, mutta et saa sitä, lainaa ei lasketa tuloksi."

Vierailija
4/4 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan rehellinen ihmisolento <3 :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan