yksin lomalle?
Eli olen maatilan emäntä, vuodessa mahdollisuus pitää vapaata 8päivää. Keväällä oltiin miehen kanssa neljä päivää lomalla, nyt syksyllä olis tarkoitus pitää loput, mutta nyt näyttäisi siltä että mies ei töiltää ehdi olla pois. Suunnittelin että pitäisin yksin omat vapaa päiväni ja lähtisin pidennetylle viikonloppu reissulle, haluaisin mennä ilman lapsia. Herätä aamulla hotellissa valmiiseen aamupala pöytään, tissutella viiniä parvekkeella ja käydä shoppailemassa, pelkään lentämistä joten ulkomaat ei kiinnosta, enkä ole mökki ihmisiä. Olisiko ehdotuksia miten viettää yksin viikonloppu? Viiteen vuoteen en ole ollut päivääkään erossa miehestäni enkä lapsista, vähän masennellutkin arki.. Antakaa hyviä vinkkejä!
Kommentit (25)
Syksy ja parvekkeella istuskelu on hieman haasteellista yhdistää, jos ei ulkomaille aio, mutta ehkä pidät kylmästä(?). Ei taida parvekkeita muutenkaan löytyä kovin helposti suomalaisista hotelleista, mutta ehkä sinun kannattaa metsästää sellaisia hotelleja, joissa on kattoterasseja tai vastaavia.
Flamingo spa - aikuisten osasto ja kaupat/ravintolat lähellä.
Hotelli Ilves, jossa kiva saunaosasto sekä kaupat/ravintolat lähellä. Tampere on yllättävän monipuolinen lomakaupunki.
Olen testannut :)
Tosin valitsen mieluummin ulkomaanreissun.
Miksi haluat pois kotoasi? Ajatteletko ollenkaan ettei miehesi pääse nyt lomalle vaan jää yksin lasten kanssa kotiin? Onko reilua?
Tätä itsekin mietin ja jännittää ottaa asia puheeksi. Lapset menee mummolaan. Taidan olla itsekäs mutta periaatteessa tämä on mieheni maatila ja olen täälä aina, ja annan mieheni pitää aamu ja ilta vapaita kun teen hänenkin työt välillä.ja minulla menee joka päivä 7h navetassa ja teen ruuan ja kahvit, hoidan lapset ja kodin. Ehkä mies olis tyytyväisempi jos tulisin "uutena ihmisenä" takaisin. Luulen että jaksaisin arkea taas paremmin jos vain saisin nukkua univelat ja olla ressaamatta.
Voi juma! Todellakin lähdet ansaitulle lomalle johonkin kivaan paikkaan! Kyllä maatilan emännätkin saa matkustaa ja isä hoitaa lapset! Isä pääsee joskus myöhemmin ite reissuun, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä itsekin mietin ja jännittää ottaa asia puheeksi. Lapset menee mummolaan. Taidan olla itsekäs mutta periaatteessa tämä on mieheni maatila ja olen täälä aina, ja annan mieheni pitää aamu ja ilta vapaita kun teen hänenkin työt välillä.ja minulla menee joka päivä 7h navetassa ja teen ruuan ja kahvit, hoidan lapset ja kodin. Ehkä mies olis tyytyväisempi jos tulisin "uutena ihmisenä" takaisin. Luulen että jaksaisin arkea taas paremmin jos vain saisin nukkua univelat ja olla ressaamatta.
Hö, tää olikin provo.... Vai lapset mummolaan eikä mies osaa hoitaa...
No joo, ei tuollaisia perheitä ole ollut yli 60 vuoteen, hukkaan meni nuokin neuvot.
Siis tässä kotona on toinen navetta, toinen vuokralla oleva 30km päässä, minä teen kotona askareet ja mies vuokranavetalla, hulluahan se olis jättää lapset miehelle ja se joutuis ottaa ne sinne sonnien tallottavaksi mukaan? Hei haloo... Enkä mä halua että mies käyttäis vapaansa kuskaten lapset hoitoon kaks kertaa päivässä... Kyllä mies pärjää lasten kanssa jos mä tai lomittaja käy tekees vuokra askareet...!!! Ap
Ja jatkan vielä että mies ei siis nyt voi lähteä mukaan reissuun koska on puinti aika ja urakoitsee myös muiden peltoja, myös kolmas sato venähtää meillä tänä vuonna juurikin loma päiville.. Mut ei lapsia voi mies nyt hoitaa..
Miten hitossa muka sä hoidat ne lapset, kun oot navetassa 7t/pv ja vielä teet sen lisäksi miehesikin töitä siellä toisella navetalla?
En ole ap, mutta tunnen yhden maatalon emännän ja perheessä neljä lasta. Tämä nainen hoitaa yhdessä isoa navettaa miehensä kanssa ja yöllä käy pesemässä karsinoita tms. Jatketaan illasta päivää, jos ei päivällä ehdi..
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa muka sä hoidat ne lapset, kun oot navetassa 7t/pv ja vielä teet sen lisäksi miehesikin töitä siellä toisella navetalla?
Eli meillä rytmi niin että aamulla oon puol kuudesta kasiin navetalla ja sit tuun herättään laittaan lapset hoitoon (ovat tähän asti isänsä kanssa) sit ku lapset on viety jatkan askareita 11asti, teen ruuan, ja jatkan töitä kolmeen asti, sit päivä kahvi, ja hakemaan lapset hoidosta, ysiltä lapset nukkuu niin sitte iltatarkastus. Jos mies pitää vapaata niin eihän sen askareisiib kuulu kun kuivittelu kerran viikossa ja appeet kerran päivässä, appeet käyn välillä tekemässä, varsinkin kiire aikana ja niihin menee noin tunti plus matkat. Sit pitää vaan sumplia joko mummu hoitaan lapsia tai muuttaa hoitoaikoja tai mies on täs kotosalla.
Mut mun pointti ei ollu nyt ruveta kertomaan mun arjesta vaan ennemminkin kysellä kuinka muut viettää rentouttavan viikonlopun yksin..
Tuossa tapauksessa lähimpään kaupunkiin, hotellista vähän parempi huone. Katot etukäteen tarjonnan museot, teatterit, leffat, mitä ite tykkäät. Ja hieronta, jalkahoito jne.
Ja sori, tarkoitus ei ollut haukkua elämääsi, vaan itse en missään nimessä tuohon pystyisi...
Missäpäin Suomea asut? Kulkisitko omalla autolla, bussilla vai junalla? Olisi helpompi vinkata. Vai onko sillä merkitystä, kauanko matka kohteeseen vie tai tykkäätkö itse matkasta? Suomessa on paljon kivoja paikkoja 😉
Jaaha, aiempi kommenttini poistettiin, eli turhaan pyytelin anteeksi. Eks keryas kommenttini poistettiin, onpa erikoinen meno nykyään. Ennen olen voinut vapaammin sanoa mielipiteeni...
18
Pohjanmaalla asun, vaasa lähin kaupunki, ja oma auto löytyy, tietysti junalla olis mukavempi kulkea. Eikä ole väliä kauanko matkaaminen kestää, kai sekin yksin on rentouttavaa. Ehkä Lappiin en halua, mielummin ihmisten ilmoille, eli joku kaupunki hotelli, hyviä ehdotuksia onkin tullut, kiitos niistä!
Ap
No mene vaikka laivalla Tallinnaan tai Tukholmaan ja ole siellä hotellissa pari yötä. Nuku pitkään, syö aamiainen, sen jälkeen takaisin huoneeseen laittautumaan valmiiksi. Shoppaile, käy museoissa, jos on hyvä ilma niin istu terassilla tai mene vaikka puistoon lukemaan kirjaa. Illallisravintolat on hyvä katsoa valmiiksi ja tehdä pöytävaraus. Netistä voi googlata tekemistä, vaikka konsertteja tai livebändejä pubissa, mikä nyt sua kiinnostaa.
Mä olin just pitkän vkl:n (4 päivää) yksin reissussa, viihdyin mainiosti ylläolevilla "ohjeilla" :)