Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa hormonien syönti!

Vierailija
23.08.2017 |

Hei! Vinkkinä kaikille naisille: lopettakaa hormonien käyttö ja syönti ehkäisymielessä. Käytin 15 vuotta eri hormonilääkitystä, kierukka, e-pillerit... Kun nyt lopetin puoli vuotta sitten, niin elämä on muuttunut nyt aivan toisenlaiseksi. Iho on upeampi kuin koskaan eikä hiuksetkaan rasvoitu. Monet "oireet" joiden en edes ajatellut johtuvan hormoneista ovat poistuneet. Pää on selkeämpi ja moni asia "tuntuu joltakin", olen virkeämpi, ruokaakin maittaa mutta kiloja ei ole tullut. Huomaan, että olen ollut sekä fyysisesti että psyykkisesti turta monta vuotta. Sen huomaa vasta nyt kun ei täytä itseään hormoni valmisteilla. Olen nyt myös kiinnostuneempi itsestäni ja terveydestäni. Niin ja, seksielämääkin on. Vilkkaampana kuin ennen. :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, mutta en silti menisi tuosta noin vaan suosittelemaan kaikille sen lopettamista. Jos ei käytä hormonaalista ehkäisyä, eikä ole iän tai lapsiluvun puolesta oikeutettu saamaan sterilisaatiota, niin tällöin on olemassa oleellisesti kohonnut riski tulla raskaaksi, vaikka jokin muu kuin edellä mainitut ehkäisykeinot olisivat käytössä. No kuparikierukka on melko varma, joskaan ei e-pillerien veroinen, mutta pelkkä kondomiehkäisy, puhumattakaan varmoihin päiviin luottamisesta ovat varsin epävarmoja keinoja ehkäistä pitkällä tähtäimellä. Monet etenkin pitkässä parisuhteessa eivät myöskään aina innostu jatkuvasta pelkästä kondomiehkäisystä. Varmin tapa ehkäistä raskaus on selibaatti, mutta sekään ei taida olla ihanteelkisin ratkaisu kovinkaan monelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi