Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeilusta, mitkä ovat

Vierailija
23.08.2017 |

ne vähimmäistunnit/vrk ja vähimmäispäivät/viikko ja kokeilun kokonaiskesto? Onko näissä tapahtunut muutoksia viime aikoina?

Kiitos.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa työkokeilu. Heti ekassa linkistä aukeaa hakemasi tieto

Vierailija
2/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähimmäiskestoa ei ole määritelty, sen tiedän varmuudella. Sen sijaan en ole äskettäin joutunut tarkistamaan vieläkö pitää paikkansa, että vähimmäistunnit on 2 x 4h/vko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa työkokeilu. Heti ekassa linkistä aukeaa hakemasi tieto

Poimipa se sieltä minullekin.

Nr 3

Vierailija
4/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Löytyihän tosiaan te-toimiston sivuilta muut paitsi tuo vrk/viikko, sitä en löytänyt. Ilmeisesti sitten viitenä päivänä viikossa..?

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/erikoissivut/kaytannot_ja_saannokset/in…

ap

Vierailija
5/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poimi, se lukee siellä ihan selkeällä suomenkielellä. Kyllä tuon verran pitää itse nähdä vaivaa.

Vierailija
6/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Löytyihän tosiaan te-toimiston sivuilta muut paitsi tuo vrk/viikko, sitä en löytänyt. Ilmeisesti sitten viitenä päivänä viikossa..?

ap

Enintään viisi päivää/viikko, enintään 4-8 t/pvä, enintään kuuden kuukauden ajan. Kerro minulle, mistä löysit vähimmäisajat?

Vierailija
7/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Enintään viisi päivää/viikko, enintään 4-8 t/pvä, enintään kuuden kuukauden ajan. Kerro minulle, mistä löysit vähimmäisajat?

Siellä sanotaan, että useimmiten 1-3 kk riittää tavoitteen saavuttamiseksi eli oletan, että vähimmäiskesto on silloin 1 kk. Ja jos tuntimäärä/vrk on 4-8, oletan, että minimi on 4 h. Sitä, kuinka monta päivää on keston oltava/viikko, en löytänyt.. mutta voin olla siis väärässäkin. 

Olisiko kellään tuoretta kokemusta työkokeilusta?

ap

Vierailija
8/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Siellä sanotaan, että useimmiten 1-3 kk riittää tavoitteen saavuttamiseksi eli oletan, että vähimmäiskesto on silloin 1 kk. Ja jos tuntimäärä/vrk on 4-8, oletan, että minimi on 4 h. Sitä, kuinka monta päivää on keston oltava/viikko, en löytänyt.. mutta voin olla siis väärässäkin. 

ap

Ei ole vähimmäiskesto 1 kk vaan vähimmäiskestoa ei ole määritelty, tämän olen itse TE-hallinnosta tarkastanut ja vastaukseksi saanut. Jos työkokeilun tavoitteet täyttyvät, niin se voi kestää vaikka vain kolme viikkoa.

Kannattaa muistaa, että virkailijat saavat tehdä tai olla tekemättä työkokeilusopimuksia ihan omalla päätöksellään, joten vaikka jollain olisi tuore kokemus yhden virkailijan taholta, niin se ei tarkoita että kyseessä olisi koko TE-hallintoa sitova päätös.

Vierailija
9/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei ole vähimmäiskesto 1 kk vaan vähimmäiskestoa ei ole määritelty, tämän olen itse TE-hallinnosta tarkastanut ja vastaukseksi saanut. Jos työkokeilun tavoitteet täyttyvät, niin se voi kestää vaikka vain kolme viikkoa.

Kannattaa muistaa, että virkailijat saavat tehdä tai olla tekemättä työkokeilusopimuksia ihan omalla päätöksellään, joten vaikka jollain olisi tuore kokemus yhden virkailijan taholta, niin se ei tarkoita että kyseessä olisi koko TE-hallintoa sitova päätös.

Eli voisiko periaatteessa sopia kestoksi vaikka tuon 1 kk kerrallaan?

ap

Vierailija
10/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sopia 1kk. Kovin pitkään ei samassa paikassa saisi ollakaan. Minullekin jäi epävarmaksi päivien määrä viikossa.

Vierailija
11/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille. ap

Vierailija
12/34 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äskettäin työkokeilussa olleita, vähimmäisajoista onko tietoa/linkkiä lakiin, Finlexistä löytyi ainoastaan enimmäiskestot.

Vierailija
13/34 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
14/34 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä vähimmäisajat edes kiinnostavat? Itse kun olen ollut työkokeilussa niin olen ollut mahdollisimman samalla tavalla kuin työtä normaalistikin tehtäisiin, eli 8h päivä ja 5 päivää/vko. Jos kokeilee työtä muutamana tuntina viikossa niin eihän sen soveltuvuus selviä.

Vierailija
15/34 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulis työkokeilun olevan kovin pitkäkestoista.

Eköhän se selviä jo parissa päivässä mitä siellä on.

Vierailija
16/34 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin te-henkilöpalvelut numerosta, en saanut vastausta. Kertakaikkiaan kieltäytyivät vastaamasta. Oli vaan ympäripyöreää liirum laarumia. ELi vissiin virkailija saa tehdä niin kuin haluaa ja on tapauskohtaista. Sanoi vaan ettei ole koskaan tehnyt itse ainakaan niin vähää kuin 4t/pv ja kerran viikossa kenellekkään asiakkalleen. Eli yleensä kai sit enemmän.

Vierailija
17/34 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KERTOKAAS, te MITKÄ työkokeilupaikat oli HELPPOJA, ja mitkä rankkoja (eli mihin ei ainakaan kannata mennä) eli missä teettäävät raskaat työt työkokeilijoilla? Tyyliin päiväkodit, sairaalat, koulut, kaupat, kirjastot, tai mitkä hyvänsä?

Huom! En ole mikäään työnvieroksuja mutta en todellakaan ala ILMAISEKSI tekemään samaa kuin muut siellä työssä joille samasta maksetaan kunnon palkka samasta työstä!

Vierailija
18/34 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KERTOKAAS, te MITKÄ työkokeilupaikat oli HELPPOJA, ja mitkä rankkoja (eli mihin ei ainakaan kannata mennä) eli missä teettäävät raskaat työt työkokeilijoilla? Tyyliin päiväkodit, sairaalat, koulut, kaupat, kirjastot, tai mitkä hyvänsä?

Huom! En ole mikäään työnvieroksuja mutta en todellakaan ala ILMAISEKSI tekemään samaa kuin muut siellä työssä joille samasta maksetaan kunnon palkka samasta työstä!

Mille alalle siis haluaisit lähteä opiskelemaan? Sehän sen ratkaisee, mitä alaa kannattaa mennä kokeilemaan.

Vierailija
19/34 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äskettäin työkokeilussa olleita, vähimmäisajoista onko tietoa/linkkiä lakiin, Finlexistä löytyi ainoastaan enimmäiskestot.

En ole enää pariin vuoteen ollut näiden asioiden parissa työni puolesta, mutta ainakaan aikaisemmin ei ollut olemassa mitään minimiä vaan olennaista oli, että työkokeilulla voidaan saavuttaa sille asetetut tavoitteet. Eli että työkokeilija saa käsityksen alasta, johon on tutustumassa.

Vierailija
20/34 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille alalle siis haluaisit lähteä opiskelemaan? Sehän sen ratkaisee, mitä alaa kannattaa mennä kokeilemaan.

vai että OPISKELEMAAN??? hahahahha. Kuule, en ole enää nuori vaan n 50 v. Opiskelut opiskeltu. Tässä syrjäkylässä ei vaan ole työpaikkoja, joten tähän kokeiluun joutuu kuka tahansa jolla tullut liikaa oltua työtön, johtajasta professoriin jos ei muuta tåältä pois! Niin uskomattomalta kun se kuulostaakin. Ja tässä iässä ei enää suunnitella opiskeluja tai uutta alaa. Tää on te-palveluilta vaan keino saada työttömät pois kunnan harteilta koska ne maksaa sen korvauksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan