Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...

Triiu
23.08.2017 |

Ikää 44 v. joten kai tämä on jo alkavia vaihdevuosia, ellei sitten jotain vakavaa... Eli kierto mulla ollut lähes kellontarkka alkukesään saakka. Kesäkuun alun vuoto tiputteli tavallista pidempään, heinäkuun vuoto jäi kokonaan välistä ja elokuun alussa alkoi ensin suht niukka vuoto, joka jo melkein loppui kunnes alkoi uudestaan. Nyt on sitte 1,5 viikkoa vuotanukin hyvin reippaasti, eikä loppua näy! Gynen ajan sain vasta ens viikolle, joten osaako vauvapalsta kertoa että mikä tässä mättää? Vastaavia kokemuksia? Mitään hormooneja tms. en syö, joten luomuna mennään. Kesällä tein raskaustestejäkin useamman kun ei alkanu menkkoja kuulua. No, nyt vuotaa sitten senkin edestä. Kauan teillä on vuoto pahimmillaan jatkunu, ja loppuiko sit itsekseen? Kipuja ei ole (kuten yleensä), ehkä jotain pientä turvotusta alavatsalla, ellen sitten vaan kuvittele.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanikäinen kuin sinä eikä mulla ole muita oireita vielä kuin että kuukautiskierto on lyhentynyt muutaman päivän. Voisiko sulla olla mokoma tms?

Vierailija
2/8 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis myooma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:ta muutaman vuoden vanhempi, eikä minulla ainakaan koskaan ole ollut tuollaista vuotoa. Kierto alkoi vuosia sitten muuttumaan lyhyemmäksi, sitten alkoi kuukautiset jäämään välistä kierron tai kahden ajaksi, mutta kuukautiset eivät tullessaan ole normaalia runsaammat tai pidemmät olleet. Hyvä, että olet varannut jo ajan gynelle, ei tuo kyllä normaalilta kuulosta, joten tutkia kannattaa varmaan. Toivottavasti ei ole mistään vakavasta kyse kuitenkaan.

Vierailija
4/8 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipinkapin hakemaan keltarauhaskuuri  (provera) gyneltä!

Vierailija
5/8 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mullahan on ollu myooma jo vuosikymmeniä, pieni ja oireeton. Voisko se nyt aiheuttaa tällasta? Olen kyllä tienny että voi lisätä vuodon määrää (mulla ainakaan ennen ei), mutta voiko se sotkea myös rytmin? Luin myös anovulatorisesta vuodosta, joka voi kai jatkua just näin. Ja kun jäi ne ed. menkat väliin, ni sekin kai sopisi kuvioon. Gyne vasta viikon päästä, pitäiskö nyt lähtee jo ennen sitä yleislääkärille (työterveys)?

Ap

Vierailija
6/8 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just tuollaista 44-45 ikäisenä. Tiputtelu alkoi jo viikkoa ennen varsinaista vuotoa ja kierto lyheni. Alkuavuksi sain pariksi kuukaudeksi Terolut-kuurin. Sen jälkeen vaihtoehtoina oli pillerit tai hormonikierukka. Valitsisin kierukan. Sillä tiputtelut jäivät pois ja kiertosäännöllistyi 4 viikon kierroksi. Kierukan kanssa oli kylläkin kolme ekaa kuukautta jatkuvaa tiputtelua. Vain muutama päivä oli ilman tiputtelua tuona aikana.

Vierailija
7/8 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nielaissut pienenä Duracell-pariston..?

Vierailija
8/8 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän