Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihmisen mielestä kukaan ei voi pahoittaa toisen mieltä, niin koskeeko tämä myös heitä itseään?

Vierailija
23.08.2017 |

Eli kun saarmataan muille, että olet itse vastuussa siitä, miten reagoit, niin hekö sitten itse aina ovat vastuussa miten reagoivat, kun joku muu tekee heitä kohtaan väärin? Ja todella tekevät niin, ettei ole puheiden ja toiminnan välillä ristiriitaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He olisivat voineet itse asiassa rangaista äitiäni siitä. Silloin ois mulle tullut hiukan parempi olo. Edes joku ajattelee minua ja miltä minusta on tuntunut! Tietenkään äitini ei olisi oppinut siitä mitään, se on selvää. Mutta kuitenkin.

ap

Miksi tähän alapeukku? Rangaistuksen antaminen sinne minne se kuuluu varmasti nopeuttaa uhrin eli kärsineen paranemista. Eikä se ole väärin ketään kohtaan. Äidilleni on voitu tehdä väärin, mutta se on eri asia johon avun etsimisestä vastaa hän. Mutta eihän me läheistet ikinä haluta tukea häntä siinä, jos hän satuttaa meitä.

ap

Vierailija
22/24 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli. Aloitus oli tosi hyvä tavallaan. Mutta pitihän sen tietenkin sitten taas olla kivikissan tekemä ja aihe kääntyy taas häneen itseensä. Mutta hei :D minä olin siinä viime ketjussasikin. Haluatko nyt vastata kysymykseeni jota niin välttelit: Mitä hyötyä siitä on ollut tähän asti että kirjoitat tänne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksäkin on tullut elämääsi vasta aikuisena. Eihän hänellä millään ole samanlaista vaikutusta kuin äidillä. En vähättele kokemustasi, mutta toivottavasti sitä ei verrata siihen, miten helppoa mun on parantua asioista, joita äiti teki. Kaikesta tuskin koskaan, mutta ei se haittaa, jos edes riittävästi ettei ois pahaa oloa niin paljon.

ap

Tunnen myötätuntoa. Sinä kerrot minulle äidistäni ja äitisuhteestani, josta et tiedä yhtään mitään.

Minä tiedän äitisuhteestasi jotain. Lisäksi näen, että tunnet olevasi umpikujassa ja sinuun tekee kipeää koska vaan jatkat pääsi hakkaamista seinään. Kumpa tajuaisit, että ihan vaan sillä, että katsoisit toiseen suuntaan näet ulospääsyn ja se seinä, joka on tehnyt kipeää ei pysty rajoittamaan sinua, koska sinä pystyt jättämään sen taaksesi.

Tietenkin tarvitaan koko prosessi. Ensin sinun pitää olla vihainen, aidosti vihainen. Ja purkaa se viha. Mutta älä ihana ihminen satuta enää itseäsi kohdistamalla tuota vihaa itseesi.

Vierailija
24/24 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääli. Aloitus oli tosi hyvä tavallaan. Mutta pitihän sen tietenkin sitten taas olla kivikissan tekemä ja aihe kääntyy taas häneen itseensä. Mutta hei :D minä olin siinä viime ketjussasikin. Haluatko nyt vastata kysymykseeni jota niin välttelit: Mitä hyötyä siitä on ollut tähän asti että kirjoitat tänne? 

Vastasin minä siihen, sanomalla, että huomaan kuitenkin jonkinlaista välittämistä olevan minuakin kohtaan olemassa. Koska osa ylipäätään vastailee minulle.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi