Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kynsisieni? - kynsi irtoamassa, mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
23.08.2017 |

Voihan ällötys, paksuuntunut ja hapertunut kynsi on irtoamaisillaan, en ole uskaltanut katsoa mitä sen alla on. Liimasin sen nyt laastarilla kiinni. Oletettavasti se pitäisi puhdistaa kun se irtoaa, mitä muuta? Menenkö terveydenhoitajalle vai lääkäriin? Jalkahoitajien ajat on ihan täynnä ja olen lähdössä 1,5 viikon päästä lomalle lämpimään. Haluan varpaan siihen kuntoon, että sen kanssa voi uida. Toiveena oli lakata rumat kynnet piiloon, mutta sitä on nyt mahdotonta tehdä tuon yhden osalta.

Lääkärissä kävin jo aikaisemmin ja odotan labratuloksia ja lääkkeitä kynsisieneen, jos se sitä on (mitä on yritetty hoitaa joitakin vuosia sitten pitkillä lääkekuureilla tuloksetta).

Kommentit (10)

1/10 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä antaisi tuollain kynsisienen muhia irtoamaisillaan olevan kynnen alla. Voisi ainakin kuvitella, että ehkäpä se irronnut osa kannattaisi poistaa.

Vierailija
2/10 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se kynsi irti. Ei se irronnut kynsi enää uudestaan kiinnity. Jo hygieniasyistä irronnut kynsi on poistettava. Nyt kynnen alus muhii ja voi tulehtua pahoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei nyt auta kolmen viikon päähän, mutta kerron nyt kuitenkin. Mulla oli kynsisieni monessa varpaan kynnessä ja irtosi välillä koko kynsi. Yritin itsehoitolääkkeitä, ei ollut apua. Hoidettiin lääkekuurilla kerran, jonka jälkeen oli jonkun aikaa poissa, mutta tuli sitten uudelleen. Sitten tuossa keväällä (kynsisieni ei ollut niin paha, kun joskus pahimmillaan oli, mutta oli kuitenkin) päähäni pälkähti kokeilla lapseni syylien poistoon käytettyä syylend-puikkoa kynsiini, kun poisti syylätkin tehokkaasti. Sivelin sitä aina välillä kynsiin. Uskomatonta, mutta kynsisieni on nyt hävinnyt toista pikkuvarpaan kynttä lukuunottamatta. Isovarpaista lähti kynsisieni kokonaan.

Vierailija
4/10 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon nyt ihan valmis tekemään kaikkeni, jotta tästä ongelmasta päästäisiin eroon. Sain työterveyteen sairaanhoitajalle tsekkausajan iltapäivälle, se toivottavasti joko nappaa sen nyt irti ja puhdistaa tai antaa toimenpideajan jos ei irtoa itsestään.

Tää nyt on tietysti naurettavaa, mutta mua hirvittää koskea siihen itse vaikka sen tuntuu olevan melkoisen kuollut ja kivuton se itse kynsi, mutta kun en tiedä mitä sen alta paljastuu. EIkä mulla ole aavistustakaan, miten ja millä sitä pitäisi hoitaa, jotta sillä voi mennä 1,5 viikon päästä suolaveteen uimaan. Tai että voiko edes.

Vierailija
5/10 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä oon nyt ihan valmis tekemään kaikkeni, jotta tästä ongelmasta päästäisiin eroon. Sain työterveyteen sairaanhoitajalle tsekkausajan iltapäivälle, se toivottavasti joko nappaa sen nyt irti ja puhdistaa tai antaa toimenpideajan jos ei irtoa itsestään.

Tää nyt on tietysti naurettavaa, mutta mua hirvittää koskea siihen itse vaikka sen tuntuu olevan melkoisen kuollut ja kivuton se itse kynsi, mutta kun en tiedä mitä sen alta paljastuu. EIkä mulla ole aavistustakaan, miten ja millä sitä pitäisi hoitaa, jotta sillä voi mennä 1,5 viikon päästä suolaveteen uimaan. Tai että voiko edes.

Eiköhän se sairaanhoitaja sitten poista sen, jos et itse tohdi. Nyt oikeastaan riippuu kynnenalusen kunnosta, että voitko mennä uimaan tai käyttää edes sandaaleja. Yleensä terve kynnenalus paranee ihan hyvin, mutta on herkkä niin kauan, kunnes siihen kasvaa uusi kynsi. Nyt sulla on kyllä sieni, niin voi olla, että kynnenalus on tavanomaista huonompikuntoisempi. Luultavasti voit uida, mutta kannattaa käyttää kuitenkin jotain suojaa varpaassa. Ja sandaaleja ei ehkä kannata käyttää.

Vierailija
6/10 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vasta huomiselle iltapäivälle.

Vierailija
7/10 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se sairaanhoitaja sitten poista sen, jos et itse tohdi. Nyt oikeastaan riippuu kynnenalusen kunnosta, että voitko mennä uimaan tai käyttää edes sandaaleja. Yleensä terve kynnenalus paranee ihan hyvin, mutta on herkkä niin kauan, kunnes siihen kasvaa uusi kynsi. Nyt sulla on kyllä sieni, niin voi olla, että kynnenalus on tavanomaista huonompikuntoisempi. Luultavasti voit uida, mutta kannattaa käyttää kuitenkin jotain suojaa varpaassa. Ja sandaaleja ei ehkä kannata käyttää.

Tää on  kyllä vaikeeta jos sandaaleita ei voi käyttää, eikä kenkiä kun ne hiostaa ja hankaa kuumassa. Kääk. Lomaa onpi vähän tänä paskana kesänä odotettu.

Vierailija
8/10 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla irtosi se kynsi kokonaan jossa oli kynsisieni (hoidin teetree tipoilla ja Naloxilla). Alta alkoi kasvaa uusi kynsi, mutta nýt sekin näyttää sitten yhtä huonokuntoselta että kait siinäkin on sitten taas se sieni.

Vierailija
9/10 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liotin vedessä ja laitoin ureavoidetta, sitten rapsutin kynsiraspilla. Se mustunut osa irtosi kokonaan.

Vierailija
10/10 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus v2017. Mikä tilanne nyt