Voiko lapsi mennä kouluun, jos korva on kipeä?
Tyttö ollut nyt kaksi päivää pois koulusta, kun on ollut huonokuntoinen. Kuumetta ei ole ollut, mutta pientä lämpöä jo viikonloppuna. Eilen iltapäivällä ja illalla oli jo ihan hyväkuntoinen. Nyt oli muuten ihan hyvässä kunnossa, mutta sanoo korvan olevan vähän kipeä. Pitääkö nyt lähteä lääkäriin tai jäädä vielä pois koulusta vai mitä?
Joo, tiedän, että olen uusavuton. Sitä ei nyt tarvitse erikseen tulla sanomaan.
Kommentit (9)
Anna olla tänään kotona ja seuraa tilannetta. Anna kipulääkettä. Jos kipu pahenee, niin sit lääkäriin.
Korvatulehdys ei tartu ja jos eii kuumetta, ei syytä olla poissa koulusta. Toinen asia on, että korva ei välttämättä parane ilman antibioottikuuria, joten joudutte ehkä käymään lekurissa.
Jos vointi sallii, tulehduskipulääkettä naamaan ja kouluun vain. Pääsee sieltä koulusta pois, jos kipu pahenee.
Kysyisin lapselta, pystyykö mennä kouluun vai haluaako jäädä kotiin lepäämään.
En laittaisi missään nimessä kouluun lasta, jonka korva on kipeä. Veisin lääkäriin.
Kiitos asiallisille vastaajille. Tyttö jää nyt kuitenkin kotiin ja käymme lääkärissä. Lapsi oli itse sitä mieltä, ettei pysty menemään kouluun.
Meillä yleensä korvakipua seuraillaan 1-3pv. Jos on kova kuume ja tosi kipeä, ei tietty mene kouluun, särkylääkettä ja puuduttavaa tippoja korvaan. Jos kuumeeton ja lievempi kipu, kouluun
Joskus menee ohi itsestään, joskus vaatii antibiootit
Onko tytöllä koulussa ystäviä tai ongelmia ystävien kanssa? Oman kokemuksen mukaan lapsi menee mieluummin kouluun kun jää kotiin, vaikka olisi kipeänä. Alakoulussa koulupäivät ovat lyhyitä ja korvakipu voi olla tekosyy. Sen saa nopeasti testattua antamalla särkylääkettä.
Pieni lämpöily ja kolme päivää kotona se takia... Nyt viim. Etsittävä se syy lämpöilyyn. Eli lääkärillä kävisin näyttämässä korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Korvatulehdys ei tartu ja jos eii kuumetta, ei syytä olla poissa koulusta. Toinen asia on, että korva ei välttämättä parane ilman antibioottikuuria, joten joudutte ehkä käymään lekurissa.
Tiedän että myöhäinen vastaus mutta pitääpä silti tulla sanomaan.
Eli siis piittaat vaan siitä ettei tartu, et yhtään siitä että voi tulla kipeämmäksi? Mulla alussa aina korvatulehdukset on helppoja mutta sitten alkaa se saatanallinen kipu jota ei vaan kestä. 4 putket on ollut elämän aikana ja nielu- ja kitarisatkin leikattu korvatulehduksien takia.
Laita vaan lapsi kipeänä toisten hoiviin kitumaan. Kunpa itse kokisit saman, huono-oloisena päivän hommiin.
Nyt menet lapsen kanssa terveyskeskukseen päivystykseen ja tarkastukseen.
Ole hyvä vanhempi.