Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko täällä on puitu tuo vanhempainrahauudistus? Onpa harvinaisen epätasa-arvoinen ja tökerö pläjäys.

Vierailija
03.04.2006 |

A) Vähentää imettämistä entisestään.

B) Miten voidaan kutsua parannukseksi ehdotusta, jossa miehelle annetaan taas kerran enemmän palkkaa samasta työstä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksatko vähän selventää?

Vierailija
2/7 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa mullekin!! mitä miehelle taas maksetaan enemmän??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siis toi esille tämän 6kk kestävän täysimetyksen. Miten se järjestetään jos äiti lähtee vauvan ollessa 3kk töihin??

Vierailija
4/7 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä syystä tämä " keskustelu" palsta on äärimmäisen tylsä. Ihmiset ovat pihalla kuin lumiukot jopa heitä itseään koskevista yhteiskunnallisista asioista!

No suunnilleen näin se menisi: Äitiyspäiväraha muuttuisi 70 prosentista 90 prosenttiin palkasta, vanhempainrahaa saisi mies 80 prosenttia palkastaan ja nainen 70 prosenttia palkastaan. Näin halutaan rohkaista miehiä jäämään kotiin, kun kolmen kuukauden äitiyslomakausi päättyy.

Vierailija
5/7 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti se olisi tasa-arvoisempi minulle. Nyt miehelle ei tulot riittäisi ja hän ei jää kotiin ja minä siis olen kotona.

Kyllä miehiä pitää kannustaa jäämään kotiin niin moni ongelma alkaa ratkemaan: miesten ei enää tarvitse vähätellä kotiäitejä ei vaimojaan eikä työkavereita ja ehkä kotioloihinkin voidaan saada parannuksia, kun vain naiset eivät ole niitä ajamassa, vaan myös miehet

Vierailija
6/7 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voit rauhassa imettää lastasi tuonne 7 kuukauden ikäiseksi ja mennä sitten töihin. Jos mies jää vanhempainlomalle, niin hän sitten saa ensimmäiset 50 päivää eli 2 kk korotettua päivärahaa. Ja ylimääräiset päivät silti säilyy.

Tosin on se silti epätasa-arvoinen systeemi. Toki koska äidin on pakko olla nuo ensimmäiset kuukaudet äitiyslomalla, niin onhan se hyvä että siltä ajalta saa äitikin korotetun päivärahan, jollei sitten saa palkkaa jolloin korotus meneekin itse asiassa työnantajalle. Mutta itse ole se suurempituloinen ja käytännössä minun on kuitenkin jäätävä myös vanhempainvapaalle. Meidän perheen tulot romahtaa, koska saan päivärahaa vain 60% en edes tuota 70%:a.

Vierailija
7/7 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä päivästä toiseen jauhettaisi vain typeriä provoja ja imetys/sektio-skeidaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi