Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen piheys vie hermoromahduksen partaalle!!!

Vierailija
21.08.2017 |

Kyseessä parikymppinen äidin täyshuollossa asuva keskenkasvuinen idiootti. Käy palkkatöissä mutta ei maksa vuokraa tms. Olettaa äidin kokkaavan ja siivoavan. Marisee epäsiisteydestä muualla. Viimeinen niitti oli kun tuli vierailemaan luokseni (ulkomaille) ja toi tuliaisena ruisleipää. Äärimmäisestä piheydestä tietoisena kysyin että paljonko olen pusseista velkaa. Vastasi että aikoo pyytää ÄITIÄ maksamaan ruisleivät!! Siinä heitti kuppini nurin ja tyynen viileästi kaivoin triplahinnan leivistä ja sanoin että ei kiitos tarvitse. En voinut viedä häntä edes baariin iltaa istumaan ystävieni seuraan sillä tiesin ettei hänestä olisi tarjoamaan drinkkejä vuorollaan. Hävettää se millaisen kuvan ihmiset hänestä saavat... En viitsi sanoa asiasta hänelle mitään koska koen ettei minusta ole muuttamaan hänen ajatusmaailmaansa. Siksi avautuminen täällä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea...

2/11 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on piheä? Tiedän kyllä mikä on pihi ja millaista on pihiys. Piheydestä en tiedä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen isä

Vierailija
4/11 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äitikö maksaa jos poika pyytää? Silloin äiti on se tyhmä, ei poika.

Täysi-ikäisistä lapsista pääsee eroon hakemalla niille häätöä.

Vierailija
5/11 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6791 kirjoitti:

Mikä on piheä? Tiedän kyllä mikä on pihi ja millaista on pihiys. Piheydestä en tiedä mitään.

Ap asuu ulkomailla. Suomen kielen taito ruostuu jos sitä ei käytä. T. Toinen ulkosuomalainen

Vierailija
6/11 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pienestä saat hermoromahduksen. Ruisleivästä ja drinkeistä

Vierailija
7/11 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että veljesi osaa pitää taloutensa tasapainossa. Voisit ottaa oppia hänestä. Itse olen myös pihi, enkä voi sietää tuhlareita. En esimerkiksi osta koskaan syntymäpäivälahjoja tai tarjoa kenellekään mitään. Jos joku haluaa tuliaisia ulkomaanmatkoiltani, perin niistä täyden hinnan+hakupalkkion. 

Vierailija
8/11 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että veljesi osaa pitää taloutensa tasapainossa. Voisit ottaa oppia hänestä. Itse olen myös pihi, enkä voi sietää tuhlareita. En esimerkiksi osta koskaan syntymäpäivälahjoja tai tarjoa kenellekään mitään. Jos joku haluaa tuliaisia ulkomaanmatkoiltani, perin niistä täyden hinnan+hakupalkkion. 

Kiitos kysymästä, talouteni voi oikein hyvin. Syntymäpäivän muistamisen voi tehdä ilman materiaaliakin, siinä olet oikeassa. Veljeni ottaa kyllä mielellään drinkin vastaan mutta vastavuoroinen tarjoaminen ei häneltä onnistu. Liekö tilanteesi sama. Tuliaisen vieminen kuuluu hyviin käytöstapoihin. Etenkin, jos aikeena on punkata toisen nurkissa ilmaiseksi välttäen majoituskulut. AP

Vierailija
9/11 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Minusta pihiys on yksi viheliäisimmistä luonteenpiirteistä, mitä ihmisellä voi olla. Pihit ovat pihejä muutenkin kuin tavarasta tai rahasta: he eivät anna itsestään, eivät aikaansa, eivät tunteistaan mitään, elleivät voi "hyötyä" siitä, tai se ei heidän mielestään "kannata". 

Kun sitä kohtaan – onneksi harvoin – reagoin kuin ap, olen liioitellut avokätinen, tunnen ärtymystä ja myötähäpeää (vaikka turhaahan se on). 

Vierailija
10/11 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi sanoa asiasta hänelle mitään koska koen ettei minusta ole muuttamaan hänen ajatusmaailmaansa. Siksi avautuminen täällä.

Jospa kuitenkin sanoisit. Parempi, että sinä sanot kuin että "elämä opettaa", etenkin kun tuo "elämä opettaa" -sanonta ei edes toimi monien pässien kohdalla. Veljelläsi ei välttämättä riitä myöhemmin älli yhdistämään, että "jaa.. siksi varmaan jään aina yksin, kun en ole ollenkaan vastavuoroinen vaan oikeastaan aika itsekäs paskiainen." Parikymppinen on vielä nuori ja vielä olisi mahdollista oppia sosiaalisia sääntöjä, mutta eivät ne ihan automaattisesti tule. Jokainen voi miettiä omalta kohdaltaan, mitkä asiat on oppinut vasta myöhemmin. Esim. en itse tajunnut ensimmäisellä ulkomaan matkalla viedä tuliaislahjoja isäntäväelle, mutta siellä sitten tajusin, että olisipas ollut kiva, että minullakin olisi ollut jotain suomalaista tuliaista, kun osalla porukkaa oli jotain pikkujuttuja omista maistaan.

Koska veljesi asuu vielä vanhemmillaan, niin hän ei tavallaan ole vielä aikuinen. Sehän näkyy tuossa käytöksessäkin, että hän olettaa, että vanhemmat ja isosisarukset maksavat hänen kulunsa niin kuin lapsen kulut maksetaan. Eikä veli varmaan osaa mieltää itseään samanlaiseksi aikuiseksi kuin muut, jotka tarjoavat toisilleen drinkkejä. Tuskin oppii tuosta pois ennen kuin muuttaa omaan asuntoon.

Vierailija
11/11 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme