Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnanatajat! Miksi työnsaaminen on niin vaikeaa? Mitä minun pitäisi tehdä jotta saisin töitä?

Vierailija
21.08.2017 |

En saa töitä omalta alalta mitenkään. En saa töitä edes miltään muulta alalta. Olen 28-vuotias nainen. Lapsia ei ole, mutta haluaisin. Mietin että enkö saa töitä ikäni vuoksi vai työnkokemuksen puutteen vuoksi. Millä tavalla voisin näyttää, että olen potentiaalinen ehdokas ja päästä edes haastatteluun? Auttaako että soittelen hakemuksen perään?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue toi työnhaku on sirkusta -ketju. Sieltä löytyy vastaus kysymykseesi.

Vierailija
2/9 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse näin pienyrittäjänä erehdyin kerran palkkaamaan nuoren naisen, toista kertaa en palkkaa. Totta kai oli heti paksuna ja alkoi se jatkuva saikuttaminen, joka tulee muuten hiton kalliiksi!

Voisin palkata, jos olisi keino päästä saman tien myöskin eroon kun tulee eka sairasloma...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:n mielestä on koko ajan ihan hirveä työvoimapula, mutta laiskat työttömät eivät vain suostu tekemään mitään.

Vierailija
4/9 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää olla parempi ja sopivampi kuin muut hakijat. Kun hakijoita on paljon, joukossa on aina myös osaavia hakijoita. Tämä on ikävä tilanne niille, joilla ei ole työkokemusta, mutta työnantajan ei kannata palkata osaamatonta, jos osaajiakin on tarjolla. Jos siis puhutaan sellaisesta työstä, mistä maksetaan palkkaa eikä näistä 9 euron päiväpalkalla olevista tempputyöllistetyistä.

Opiskele lisää, mene työharjoitteluun, alasta riippuen tee jotain sellaista (vaikka vapaaehtoistyönä tai omaksi iloksesi), jolla voit osoittaa osaamistasi ja kehittymiskykyäsi. 

Vierailija
5/9 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuri tai suhteet... sata hakijaa kaikkiin tehtäviin, ei mitään mahdollisuutta muuten ellei ole yli-ihminen. Ja tuo että oletetaan, että nuorena naisena porsit heti.

Vierailija
6/9 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Olen 28-vuotias nainen. Lapsia ei ole, mutta haluaisin...

Tuossa se syy. Työnantajalle tuo on painajainen. Varsinkin jos puhutaan pk-firmoista. Ja erittäin yleinen kuvio. Heti kun on vakkarisopimus, niin pullat uuniin ja hyvällä lykyllä nainen on poissa kuusi vuotta yhtä soittoon.

Vierailija
7/9 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata hakijaa, ehkä puolet päteviä, kymmenen erottuu edukseen ja yksi näistä vihjaa haastattelijalle olevansa valmis ANTAMAAN poikkeuksellisen KOVAN työPANOkseN. Kenetköhän palkataan?

Vierailija
8/9 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun en koskaan halua porsia, mutta olen nainen ja parhaassa porsimis iässä, niin kukaan ei halua palkata, koska muut samanikäiset tykkäävät porsia. =(

Vierailija
9/9 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun en koskaan halua porsia, mutta olen nainen ja parhaassa porsimis iässä, niin kukaan ei halua palkata, koska muut samanikäiset tykkäävät porsia. =(

Jos olet varma tästä asiasta, niin nipsauta munanjohtimet poikki, pyydä siitä lääkäriltä todistus ja liitä kopio aina työhakemukseen. Johan rupee kysyntä kasvamaan, mikäli se vain tuosta on ennen kiinni ollut.