Mitä muut ihmiset sanovat sinusta, joka ei mielestäsi pidä paikkaansa?
Jos tapaa useita ihmisiä, niin usein jotkut kuvaukset itsestään alkavat toistumaan. Onko jotkut nämä kuvaukset kuitenkin sellaisia, jotka eivät mielestäsi vastaa sitä mitä olet?
Minusta on sanottu, että valitan paljon. Toisinaan toki niin teenkin, mutta en valita mielestäni koskaan turhaan ja tyhjänpäiväisesti, vaan minulla on aina tarjota jokin ehdotus kuinka asian voisi tehdä paremmin. Tämä saattaa helposti vaikuttaa turhalta valittamiselta sellaisen henkilön mielestä, joka ei piittaa asioiden sujuvuudesta, eikä hän ole kiinnostunut miettimään asioita isompana kokonaisuutena. Esimerkiksi jokin liikennejärjestely voi olla mielestäni huono ja valitan siitä kun joku toinen sanoo, että eihän tässä mene kuin minuutti. Ei se olekaan pointti, että en voisi sitä minuuttia odottaa, vaan se, että sitä minuuttia ei tarvisi odottaa jos tämä tehtäisiin järkevämmin. Kysymykset ovat siis toisinaan periaatteellisia tai jopa pelkästään teoreettisia ja mielestäni on mukava pohtia niitä ilman valittamista sen negatiivisessa merkityksessä, mutta jotkut ottavat kritiikin aina asiana, jolle pitäisi olla tekemässä jotain jos ne kerran otetaan puheeksi.
Kommentit (10)
Kysymyksenä hyvä.
Musta sanotaan ja myös selän takana puhutaan, että olen avoin, sosiaalinen, ystävällinen ja aina reipas, sekä auttavainen muita ihmisiä kohtaan.
Omasta mielestäni en ole ja tämä ottaa suuresti päähän. Eikä tämä ole mielestäni naurun asia. Usein joudun juurikin tämän takia hoitelemaan kaveripirukassa kaikki sosiaaliset kanssakäymiset vaikka se on vastenmielistä. Joudun auttamaan naapureita jossain fucking kukkien kastelussa, vaikka mieluummin istuisin parvekkeella juomassa kaljaa ja kuuntelemassa heviä.
En siis vain kehtaa olla oma itseni, vaan olen sitä mitä muuta minusta luulevat/halauavat.
Mitähän musta sanottaisiin? Olen kuullut koko elämäni ajan siitä, että pilluni maistuu hyvältä 😂. Kaksi ihmistä on sanoneet peräjälkeen olevansa kiitollisia avuliaisuudestani. Kaksi ihmistä (nainen ja mies) on sanonut minua kauniiksi ja älykkääksi. Yksi mistä olen kuullut myös on tasapainoisuus. Mikään noista ei ole sellainen, minkä kautta itseni identifioin, tasapainoisuus varmaan vähiten. Pidän itseäni myös tyhmenpänä kuin ihmiset keskim.
Nokia-2110 kirjoitti:
Miksi sun pitää pohtia asioita ääneen? Jos toinen on valintaansa tyytyväinen eikä kysy sun mielipidettäsi, niin silloin ollaan hiljaa.
Riippuu täysin tilanteesta. En minä mitään kaverin hankintaa lähde kritisoimaan, vaikka se mielestäni olisikin typerä. Sen sijaan jos on vasta hankkimassa, niin sanon ehdottomasti mielipiteeni jos minulla on parempaa tietoa.
Jancce kirjoitti:
Kysymyksenä hyvä.
Musta sanotaan ja myös selän takana puhutaan, että olen avoin, sosiaalinen, ystävällinen ja aina reipas, sekä auttavainen muita ihmisiä kohtaan.
Omasta mielestäni en ole ja tämä ottaa suuresti päähän. Eikä tämä ole mielestäni naurun asia. Usein joudun juurikin tämän takia hoitelemaan kaveripirukassa kaikki sosiaaliset kanssakäymiset vaikka se on vastenmielistä. Joudun auttamaan naapureita jossain fucking kukkien kastelussa, vaikka mieluummin istuisin parvekkeella juomassa kaljaa ja kuuntelemassa heviä.
En siis vain kehtaa olla oma itseni, vaan olen sitä mitä muuta minusta luulevat/halauavat.
Toi on manipulointia. Noin sanotaan ihmisestä aina ennen palvelusten pyytämistä. Työelämässä näkee tätä paljon. Mullekin on lässytetty tota, jotta käyttäytyisin odotusten mukaan. Sanojat on poikkeuksetta joko avuttomia itse tai muuten avun tarpeessa.
softwall kirjoitti:
Käyttäjä6760 kirjoitti:
Mitähän musta sanottaisiin? Olen kuullut koko elämäni ajan siitä, että pilluni maistuu hyvältä 😂. Kaksi ihmistä on sanoneet peräjälkeen olevansa kiitollisia avuliaisuudestani. Kaksi ihmistä (nainen ja mies) on sanonut minua kauniiksi ja älykkääksi. Yksi mistä olen kuullut myös on tasapainoisuus. Mikään noista ei ole sellainen, minkä kautta itseni identifioin, tasapainoisuus varmaan vähiten. Pidän itseäni myös tyhmenpänä kuin ihmiset keskim.
Ikävä kertoa, mutta pillu maistuu hyvältä on vähän sellainen asia joka sanotaan myös muuten vaan, ehkä että sitä annettaisiin lisää. En toki kiellä etteikö joissain voisi olla parempi maku kuin toisissa.
Hankala kuvitella, että joku sanoisi omatoimisesti pillun maistuvan hyvältä jos se ei maistu hyvältä. Jotkut ovat mauttomia ja toisissa on selvästi epämiellyttävää makua. Toki kyse voi olla myös ihan erosta sen hetkisessä puhtaudessa, mutta on eroja myös pysyvämmällä tasolla. Joillakin on vain parempi bakteeritasapaino alapäässä kuin toisilla ja myöskin jonkun toisen naisen ominaistuoksu miellyttää enemmän kuin toisen.
softwall kirjoitti:
Käyttäjä6760 kirjoitti:
Ikävä kertoa, mutta pillu maistuu hyvältä on vähän sellainen asia joka sanotaan myös muuten vaan, ehkä että sitä annettaisiin lisää. En toki kiellä etteikö joissain voisi olla parempi maku kuin toisissa.
Toki tiedostan tämänkin. Veikkaan kuitenkin syyksi sitä etten käytä hormonaalista ehkäisyä ja juon paljon vettä, syön todella puhdasta ruokaa.
Sir whinesalot kirjoitti:
Nokia-2110 kirjoitti:
Miksi sun pitää pohtia asioita ääneen? Jos toinen on valintaansa tyytyväinen eikä kysy sun mielipidettäsi, niin silloin ollaan hiljaa.
Riippuu täysin tilanteesta. En minä mitään kaverin hankintaa lähde kritisoimaan, vaikka se mielestäni olisikin typerä. Sen sijaan jos on vasta hankkimassa, niin sanon ehdottomasti mielipiteeni jos minulla on parempaa tietoa.
Parempaa tietoa... toi paljastaa jo kaiken. Ihmiset haluavat tehdä päätöksensä itsenäisesti. Et voi tietää kaikkia niitä tekijöitä, mitkä henkilö on miettinyt, pohtinut ja ottanut huomioon jo. Ihmiset painottaa valinnoissaan erilaisia asioita. Reitti voidaan valita maiseman perusteella, ruuhkan... ei se lyhin reitti ole aina nopein. Sä voit keskenäsi olla varma ja uskoa, että sulla on sitä sun kokemaa parempaa tietoa, mutta kuulostaa siltä, että haluat vaan päteä.
Käyttäjä6760 kirjoitti:
Sir whinesalot kirjoitti:
Nokia-2110 kirjoitti:
Parempaa tietoa... toi paljastaa jo kaiken. Ihmiset haluavat tehdä päätöksensä itsenäisesti. Et voi tietää kaikkia niitä tekijöitä, mitkä henkilö on miettinyt, pohtinut ja ottanut huomioon jo. Ihmiset painottaa valinnoissaan erilaisia asioita. Reitti voidaan valita maiseman perusteella, ruuhkan... ei se lyhin reitti ole aina nopein. Sä voit keskenäsi olla varma ja uskoa, että sulla on sitä sun kokemaa parempaa tietoa, mutta kuulostaa siltä, että haluat vaan päteä.
En minä tietenkään ole julistamassa omaa ehdotustani ainoana totuutena, vaan haluan tuoda esiin niitä näkökulmia, joita hän ei ole ottanut huomioon. En minä lähde edes ehdottamaan jos tiedän toisen tietävän asiasta minua enemmän ja arvelen hänen ottaneen myös nuo minun pointtini huomioon. Se, että asettaa jonkun päätöksen kyseenalaiseksi ei tarkoita sitä, että kyseessä olisi riita. Silloin keskustellaan ja perustellaan ja parhaassa tapauksessa molemmat oppivat jotain uutta ja tehdään paras mahdollinen päätös. Mielestäni kyseenalaistaminen on erittäin tärkeä asia, vaikka monet kokevatkin sen taakkana. Totuus on kuitenkin, että ilman kyseenalaistamista ei oltaisi saatu juuri mitään hienoa aikaan.
Käyttäjä6760 kirjoitti:
softwall kirjoitti:
Käyttäjä6760 kirjoitti:
Toki tiedostan tämänkin. Veikkaan kuitenkin syyksi sitä etten käytä hormonaalista ehkäisyä ja juon paljon vettä, syön todella puhdasta ruokaa.
Nuo varmaan voivat vaikuttaa, uskon kuitenkin että perimällä ja seksuaalikemialla voi olla paljonkin merkitystä - parhaan makuinen kokemani sperma esimerkiksi sattui olemaan miehellä joka tupakoi, oli ylipainoinen eikä todellakaan elänyt muutenkaan terveellisesti.