Petturi-exältä yllättävä sähköposti. Mitä seuraavista reagoinneista suosittelette?
Kirjeen sävy on " pitkästä aikaa halusin kysyä, miten sulla menee, kun kuitenkin olet ollut mulle tosi tärkeä ihminen" . Puhuu joutavaa lööperiä opiskelusta, työstään, entisistä yhteisistä tutuista. Ei mitään nykyisestä perhetilanteesta. Ex petti minua ja oli muutenkin tosi lapsellinen ja hallitseva suhteessamme, että erityisen hyviä fiiliksiä ei jäänyt, muttei niin katkeriakaan. Olen menossa nyt naimisiin ihanan miehen kanssa, eikä ex ole ajatuksissani kuin tosi satunnaisesti.
Vaihtoehdot:
a) en vastaa mitään. Tehköön siitä johtopäätöksensä.
b) vastaan lyhyesti ja mitäänsanomattomasti ei-henkilökohtaisuuksista kertoen
c) vastaan pidemmästi ja ystävällisesti nykyisestä elämäntilanteestani kertoen
d) vastaan todella pitkästi ja runsaasti niin paljon paremman elämäni esimerkkejä esitellen. Kehun miestäni, sen palkkaa, autoa ja seksitaitoja moneenkertaan.
e) vastaan piikikkäästi ja ilkeämielisesti. Kertaan vielä kerran, miten paskamainen mies ex on ollut ja miten iloinen olen päästyäni hänestä eroon.
Kommentit (20)
Minusta a on ihan hyvä vastaus, sehän on vastaus jo kyllä sekin. Jos on tekemisen puutetta, itse hioisin jonkun mukaystävällisen vastauksen, johon kätkisin piilov**lua minkä ehtisin. Ja uutta miestä tietenkin suuresti ylistäen. Loppuun toivoisin että voitaisiin olla aina parhaat kaverit ja että kuulisin pian miten hienosti exällä itsellään menee.
Vierailija:
Minusta a on ihan hyvä vastaus, sehän on vastaus jo kyllä sekin. Jos on tekemisen puutetta, itse hioisin jonkun mukaystävällisen vastauksen, johon kätkisin piilov**lua minkä ehtisin. Ja uutta miestä tietenkin suuresti ylistäen. Loppuun toivoisin että voitaisiin olla aina parhaat kaverit ja että kuulisin pian miten hienosti exällä itsellään menee.
joko jättää vastaamatta tai vastata ystävällisesti ja " onnellisena" ;).
Ilkeilystä tulisi heti mieleen, ettet ole päässyt yli vieläkään tms. ja sitä iloa ei kannata ex-miehelle suoda.
mutta olenkin ihminen joka i koskaan unohda ihmistä jota on rakastanut
niin en kyllä itse ehkä voisi vastustaa kiusausta muistuttaa häntä vielä kerran siitä miten hienon ihmisen omalla töppäilyllään menetti. Iloinen, onnellinen ja kaikenanteeksiantanut viesti voisi tähän tarkoituskeen toimia.
Eksälle haluaisin sanoa juuri noin että " elämä on" . Olen jo päässyt yli siitä, että minua kusetettiin ihan 6-0 ja luottamustani ja nalkuttamattomuuttani käytettiin näin hienosti hyväksi, mutta ei mitenkään haitaksi, että eksälle tulisi tosiaan selväksi, että ihan kivasti menee kuitenkin.
Toisaalta, ihan hyvin voisin olla vastaamattakin. Se on minustakin ihan selvä kommentti, ja loppujen lopuksi minua ei suoranaisesti enää edes jaksa kiinnostaa mitä exän päässä liikkuu. Jotenkin ärsyynnyin jo kirjeen alusta, että " kun olet ollut mulle niin tärkeä ihminen" jne. Yllättäen en jaksa uskoa, että kirjeen motiivi olisi ihan oikeasti vain kysyä kuulumisia vuosien takaa. Ei se sitä oikeasti voi kiinnostaa.
ap
Joku parin rivin vastaus kesän alussa voisi olla ihan hyvä veto sekin.
kun tulevat jätetyksi. Haluavat hakea hyväksyntää, jos se ex vielä vaikka tykkäiskin...
Jos vastaat, niin vastaa myös jotain ylimalkaista. Älä kerro yksityiselämästäsi, eihän hänkään kertonut tarkemmin.
Ystävälläni oli sama tilanne ja hän jätti vastaamatta.
Itsekään en vastaisi. Jos hän tulee joskus vastaan, ole kuin et koskaan postia olisi saanutkaan (anna hänen ymmärtää ettet käytä enää ko. sähköpostia). Mennyt on mennyttä.
Joko älä vastaa mitään tai vastaa 2 rivin mitäänsanomattomalla viestillä ehkä n. parin kuukauden päästä. Minä en nimittäin usko exien kanssa kaveeramiseen, varsinkaan kun kyseessä on kuvailusi tapainen mies. Et taatusti halua häntä takaisin elämääsi, missään muodossa, joten viisainta on suunnata katse eteenpäin ja unohtaa menneet.
jotta selviäisi että painukoon sinne missä pippuri kasvaa.
Jos väännät jonkun pitkän kirjeen, niin se on ajantuhlausta.
Epätietoisuus on pahinta.
Älä vastaa mitään!!
siitä, että se odottelee viestiäsi vielä vappunakin.
Exän kanssa tekemisissä paljonkin, mutta kun lähetti sähköpostilla kappaleen Still Loving You (jolle oli meillä merkitystä joskus), en vastannut mitään...
Mehän emme voi kuin arvailla ap:n exän motiiveja. Vaikka montaa epäasiallistakin löytyy, ihan mahdollista, että exää on painanut oma käytöksensä pitkään (jos esim on erottu riidoissa tms). Jokainen normaalilla omallatunnolla varustettu ymmärtää viimeistään jälkikäteen, että on tehnyt väärin. Ehkä ex haluaisi jotenkin saada selville ettet muistele pahalla tai vielä kerran sanoa että katuu ja on pahoillaan jne.
Tyyliin, minulla menee mukavasti, olen onnellinen ja menen pian naimisiin. Elämä on tasapainossa ja harmonista. Niin paljon syytä kiittää. Toivon samaa sinulle. Ystävällisn terveisin xxxxx. Maksimissaan 5 lausetta. Älä kysy mitään, ettei tule tarvetta vastata äläkä anna muutenkaan aihetta ottaa mitään yhteyttä. Entiset ovat entisiä. Älä sotke ajatuksiasi hänellä.
Ja vielä kahdelta eri exältä, toinen soitti ja änkesi muutaman kerran baarissa vielä vahvistamaan viestiään, toinen lähetti kirjeen ja soitteli (esim. jouluaattona!!!). Mitä helvetin asiaa ihmisillä voi olla toisilleeen, kun on kerran sanottu goodbye? Itse jätin toisen (tämän jouluaattona soittelijan) ja toinen miehistä jätti minut tosi törkeästi (en koskaan saanut tietää pettikö mua vai ei, enkä enää haluakaan).
Olen aina katkaissut suhteeni kaikkiin exiin (kokonaista kolme kappaletta, joista kaksi maanvaivoinani vielä pitkään eron jälkeenkin) ja en todella halunnut mitään yhteydenottoja myöhemminkään. Ja tein sen mielestäni kyllä selväksi. Ihme tyyppejä. Siis miksi kukaan soittaa entiselle heilalleen, joka viettää juhlaa perheensä kanssa (just silloin odotettiin joulupukkia!), en kyllä vastannut kun tunnistin numeron. Ikäviä seuraamuksia voi vaan tulla, jos uudessa suhteessa on vähänkin mustasukkaisuutta. Valitse ehdottomasti A!
Kertoilisin kuulumisiani ja antaisin rivien välistä ymmärtää että olen onnellinen ja meillä menee ihan helvetin hyvin. Olisin iloinen hänen elämästään ja toooosi mukava siinä viestissä.
Jospa petturi-exä vaikka alkaisi kelaamaan että voi vitalis kun menin sössimään tuon jutun ja alkais tuntemaan suuria mua kohtaa. Sitten mä vaan ottaisin vastaan sen lurituksia ja kiusaisin sitä niimmaan pirusti. Saisi sika kiemurrella tunteissansa ja mä eläisin elämääni onnellisempana eteenpäin. :)
Jabä on todennäköisesti kuullut että menet naimisiin ja se vaivaa häntä. Anna vaivata, älä päästä sekoittamaan kuvioitasi. Jos alat löpertelemään ylimääräisiä, niin se kertoo hänelle että voisit olla kiinnostunut vielä... Eikä jätä sua rauhaan.
Ainakin vastaa jotain!!!