Teutonia vs. Emmaljunga
Onko kenelläkään kokemuksia seuraavista rattaista/vaunuista:
Emmaljunga Cerox / City Cross
Teutonia Mistral / Prestige
Mitä eroa kyseisillä rattailla on?
Hyviä puolia / huonoja puolia
ym. tietoa.
Suunnittelen rattaita kesällä syntyvälle lapselle ja olen ajatellut ostaa rattaisiin pehmeän kantokopan. Kaikki nämä neljä mallia ovat mielestäni suht samanlaisia ja saman hintaisia, joten en osaa oikein valita näistä ja kaipaisin teidän apuanne.
Blue 30+1
Kommentit (11)
Blue79:
Teutonia Mistral / PrestigeMitä eroa kyseisillä rattailla on?
ym. tietoa.Suunnittelen rattaita kesällä syntyvälle lapselle ja olen ajatellut ostaa rattaisiin pehmeän kantokopan. Kaikki nämä neljä mallia ovat mielestäni suht samanlaisia ja saman hintaisia, joten en osaa oikein valita näistä ja kaipaisin teidän apuanne.
[red]En tiedä onko apua mun vastauksesta kun tiedän vaan teutoniasta. Me ollaan tässä käyty teutonian edustajan juttusilla ja olemme päätyneet tilaamaan teutonian prestige yhdistelmävaunut, pehmeällä katokopalla toukokuun lopussa syntyvälle nyytille. Tässä mallissa oli plussaa esim. että vaunut on takoitettu pitkille työntäjille, Prestige-mallissa on käännettävä työntöaisa, jonka korkeutta voidaan säätää. Kokoontaitettuina vaunut vievät vain vähän tilaa autossa. Tukeva 4-pistejousitus varmistaa lapselle miellyttävän kyydin. Tilava ja pestävä tavarakori. Istuinosa on käännettävä.Korkeussuunnassa säädettävä työntöaisa.Pyörät saa itse valita käyttötarkoituksen mukaan.Äänettömästi alaskääntyvä kuomu.Kuomussa on verkko ja tuuletusta parantava irrotettava takaosa.Integroitu putoamissuoja ja pääntuki. Työntöaisassa testatut turvanivelet varmistuksella.5-pistevaljaat.Avattava kuomu, jossa on integroitu verkko.
Kaikki tiedot löytyy myös sivulta:
http://www.teutonia.fi/prestigeSkombi.htmLilli81 31+3
Miksi päädyit juuri Prestigeen etkä Mistraaliin?
Tiedätkö mitä eroa niillä on?
Blue79
Muistaakseni Teutoniat painavat jonkin verran enemmän kuin Emmaljungat? Joku ainakin valitteli niiden raskautta. Mulle on ollut ainakin tärkeää tilava tavarakori, joten tuommoiset ahtaat kangasviritelmät tippuivat listasta heti kättelyssä.
Meillä on emmaljungat käytössä, tosin Duo Edge, joten ei ihan sitä mitä katoit. Mutta huono puoli se että juuri 2kk sitten takuu meni umpeen ja nyt kuomu " tippuu/valuu" alas itsestään kun kävelee ja tie sattuu olee monttuinen. Se on hieman ärsyttävää.
No eihän se haittaa kun tyttö kohta 2v. mutta kun loppukesästä tulee sisar joka tarvii toimivat vaunut.
Ite katoin Teutonian vaunuja kun olimme ostoaikeissa. Ja mielestäni työntöaisa oli korkeampi kuin Emmaljungassa mikä on plussaa, mutta itse ratas osa (kun pitää nosta lasta sieltä) on matalampi. Pitkille ihmisille se on miinusta.
Blue79:
Miksi päädyit juuri Prestigeen etkä Mistraaliin?
Tiedätkö mitä eroa niillä on?Prestige oli erityisesti suunniteltu pitkille työntäjille kun molemmat olemme pitkiä. Ja toinen tärkeä seikka,että siitä saa irti koko vaunuosan niin,että jää vaan metalirunko,koska rappukäytävässä ei saa säilyttää muuten vaunuja.
Näitä ominaisuuksia ei ole mistralissa!
Lilli81
Pestigessä on A-mamman mainitseman ongelma korjattu. Eli istuin osa on korkeammalla kuin mitralissa.
Lilli81
Meillä on teutonian Prestiget vuosimalli 2004. Ollaan oltu molemmat tosi tyytyväisiä. Ovat tukevat ja hyvin jousitetut. Meidän mallissa ei ole heittoaisaa mutta aisan korkeuden säätö on. Me valittiin Teutoniat tukevuun ja sen takia että tuossa mallissa on aisan korkeudessa reilusti säätövaraa. Vanhemmilla pituus eroa 20 cm joten korkeuden säädöllä on meille merkitystä. Meillä on myös pehmeä kantokassi jota käytimme pojan ollessa pieni vierassänkynä ollessamme vanhemmillamme kylässä. Poikamme, ikää 1v. 8kk, nukkuu vieläkin ulkona päikkärit joten ratasosa pituus on teutonioissa mielestäni hyvä. Pojalla nyt pituutta 86cm. Tavarakorista sen verran että meille on ollut riittävä. Hyvää erityisesti se että etulevy menee alas kassia laitettaessa joten on helppo laittaa ruokakassi sinne kauppamatkoilla. Ongelmia ei ole ollut joten mitään negatiivista en osaa sanoa.
Teutonia vs. Emmaljunga
Teutonia Mistral / Prestige
Mitä eroa kyseisillä rattailla on?
ym. tietoa.
Suunnittelen rattaita kesällä syntyvälle lapselle ja olen ajatellut ostaa rattaisiin pehmeän kantokopan. Kaikki nämä neljä mallia ovat mielestäni suht samanlaisia ja saman hintaisia, joten en osaa oikein valita näistä ja kaipaisin teidän apuanne.
Blue 30+1
Hei!
Meillä emmaljungan city cross. Ostettiin pehmeällä kantokopalla ja olen enemmän kuin tyytyväinen kyseisiin vaunuihin! Meillä myös pituuseroa vanhemmilla 20cm mutta hyvin ollaan molemmat pärjätty. Työntöaisaa kun saa " käännettyä" ylös ja alas päin. Renkaat ovat puhkeamattomat, työnnettävyys hyvä ja kevyet. Jousitusta saa säätää vauvalle ja taaperolle. Niin ja kantokoppa on hyvä juuri varavuoteena tms ja nyt talvella toiminut lämpöpussina ilman tukikaaria. Ostoksille halusin kunnon korin enkä niitä kangasjuttuja, vaikeampi pitää puhtaana minun mielestä ja kassit saa helposti sinne ja sieltä pois. Mitäs vielä..... Kasattuna menee pieneen tilaan ja ilman renkaita tai renkaiden kanssa mahtuu auton taakse. (riippuen tietysti autosta). Mutta meille parhaimmat vaunut ollut, enkä vaihtaisi toisiin. =) Niin ja käännettävä työntöaisa voisi olla hyvä, mutta itse paljon bussilla liikkuvana, en ole vielä tarvinnut. Ratasosan kun saa tarvittaessa käännettyä erittäin näppärästi.
Mulla kokemus emmaljungista (ei city cross) ja Teutoniasta v. 2003.
Ja voinen sanoa että Emmaljungat voittaa jo ihan siksi että Teutoniat on ihan hirveen raskaat -> miltei 7 kg painavammat kuin Emmaljungat.
Molemmat on kyllä kestäviä ja sen puoleen en voi sanoa negatiivista kummastakaan. Pidemmän päälle vaan ne Teutoniat alkoi tökkii juuri sen raskauden takia = autoon nostettaessa ja kun kävelee niin pitää olla hieman voimaa että voi mennä mutkat ja käännökset sujuvammin.
Nyt tälle kolmanelle siis hankitaan taas Emmaljungat, koska haluan takaisin kevyempiin vaihtoehtoihin. Se miksi otettiin aikoinaan Teutoniat Emmaljungien jälkeen, ei ole muuta syytä kuin ulkonäkö ;D
emmaljungan vanhat vaunut (vuosimallia 2000), joista olen tosi paljon tykännyt ja sitten kaksosten rattaat, uudet ceroxit muistaakseni..mä olen emmaljungassa tykännyt siitä että ne on suunniteltu tälläisiin pohjoisiin keleihin..eli kuomun saa tarpeeksi alas sateella, pakkasella..ja on hyvät suojat ja jalkapeitteet ym..ja etenkin toi käännettävä työntöaisa on ihan ehdoton.teutonioista ei oo mitään kokemusta..hyvät voi olla nekin..
niin ja emmaljungista saa osat irti ja pesuun..
meillä yhdet rattaat (tukevat matkarattaat) jotka on jotkut eurooppalaiset..en nyt muista merkkiä mut kohtuu kalliit ne oli kuitenkin (joku hollantilainen merkki muistaakseni ja maksokin muistaakseni jotain 450e)..niin kuitenkin niistä huomaa et niitä ei ole näihin keleihin suunniteltu..sateella kuomua ei saa tarpeeksi eteen ym..muuten on kyllä näppärät jos on kaunis sää..
eli mun mielestä ainakin on käytössä huomannut et on tosi tärkeetä miten vaunut/rattaat toimii huonoillakin ilmoilla..
t.anni 37+
Mulla oli rattaissa Emman pehmeä kantokoppa ja kokonaisuus toimi tosi hyvin. Mitään negatiivistä puolessa vuodessa rattaissa ei tullut vastaan.
Teutonioissa taisi olla vähän parempi renkaiden kiinnitys. Eli ne sai jotenkin napattua pois. Emmaljungissa renkaissa on sellaiset tapit ja niillä saatta helposti törmäillä ovissa mentäessä. (meillä tätä ongelmaa ei ollut, mutta tuttavalta meni ne tapit ihan sököksi..)