Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri mysteeri: kokoomuksen äänestäjä

Vierailija
17.08.2017 |

Kokoomusta äänestäisi yli 20% suomalaisista. Oletko sinä kokoomuksen äänestäjä? Kerro jotain itsestäsi, tahdon ymmärtää. Kiinnostaa esim. minkä suuryrityksen johtoportaassa olet, mitä mittavia osakesijoituksia sinulla on, ja mistä olet perinyt viimeisimmän miljoonasi? Mitä ajattelet meistä, jotka tienaamme alle 4000 euroa kuukaudessa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johdonmukainen politiikka on avain kestävään suosioon ja siinä on kokoomus onnistunut.

Ehdottomasti kyllä! 50 miljardia lisävelkaa kolmessakymmenessä vuodessa on absoluuttinen onnistuminen.

Vierailija
22/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän kokoomusta yrittäjyyden vuoksi. Ilman heitä ei yhteiskunta pyöri. Siksi.

Olen äänestänyt heitä jo vyodesta 1986. Myös opiskelijana ja hoitovapaalla ollessani. Ja yhä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johdonmukainen politiikka on avain kestävään suosioon ja siinä on kokoomus onnistunut.

Ehdottomasti kyllä! 50 miljardia lisävelkaa kolmessakymmenessä vuodessa on absoluuttinen onnistuminen.

Kaikki maat ottavat lisävelkaa. Ja kukaan muu ei maksa takas kuin Suomi.

Vierailija
24/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä terveydenhoitoa jne. En ole kateellinen rikkaammille vaan pidän hyvänä, että jotkut osaavat tehdä bisnestä ja maksavat sitten verojakin moninverroin. Ilman vientiä ja taitavia myyntimiehiä maamme menisi konkurssiin. Se kirpaisisi eniten pienituloisia, jotka tarvitsemme hyvinvointivaltiota. Eli kun ymmärtää edes ihan vähän talouden perusteita, tajuaa, että se on välttämätön pohja kaikille. Inhottaa kun vasemmistolaiset haluavat koko ajsn tuhlata yhteisiä rahojamme ottamalla velkaa. Se pitää maksaa takaisin aikanaan ja korkojen kera. Eli pienituloisista äänrstävät kokoomusta ne, joille on kunniakysymys yrittää pärjätä itse, ne jotka elävät sossutuilla iloisesti, äänestävät vasemmistoa.

Vierailija
25/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset aina ihmettelevät, jos joku äänestää henkilöä/puoluetta, joka ei toimi juuri tämän äänestäjän parhaaksi. Olen pienituloinen ja ymmärrän, että suurituloiset pitävät tämän maan pystyssä. Jos he lähtevät pois, olemme tuhoon tuomittuja

Emme ole, miksi olisimme?

En ole ylläoleva, mutta vastaan.

Pientuloisten veroilla ei maata pidetä pystyssä.

Suuret tulot kertovat taloudellisesta vastuusta. Eli jo suurtuloiset lähtevät, lähtee taloudellinen osaaminen.

Vierailija
26/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikä terveydenhoitoa jne. En ole kateellinen rikkaammille vaan pidän hyvänä, että jotkut osaavat tehdä bisnestä ja maksavat sitten verojakin moninverroin. Ilman vientiä ja taitavia myyntimiehiä maamme menisi konkurssiin. Se kirpaisisi eniten pienituloisia, jotka tarvitsemme hyvinvointivaltiota. Eli kun ymmärtää edes ihan vähän talouden perusteita, tajuaa, että se on välttämätön pohja kaikille. Inhottaa kun vasemmistolaiset haluavat koko ajsn tuhlata yhteisiä rahojamme ottamalla velkaa. Se pitää maksaa takaisin aikanaan ja korkojen kera. Eli pienituloisista äänrstävät kokoomusta ne, joille on kunniakysymys yrittää pärjätä itse, ne jotka elävät sossutuilla iloisesti, äänestävät vasemmistoa.

Tekstin alku katosi.

Tienaan siis 2300 euroa kk ja äänestän kokoomusta, koska se pitää huolta taloudesta ja se on hyvinvoinnin perusta. Mielestäni jokaisen kuuluu pitää ensisijassa huolta itsestään, Suomessa on liikaa sossupummeja, jotka elävät muiden kustannuksella. Ilman yrittäjiä ja menestyvää taloutta ei olisi esim koiluja, sosiaaliturvaa eikä terveyspalveluja.

Vierailija
27/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloista itsensä elättävää ihmistä ne vasemmistoa äänestävät pummit ärsyttävät eniten. On väärin, että kun maksaa omasta pussista, voi asus esim todella piebessäasunnossa ahtaasti ja joutuu kituuttamaan arjessa muuten, mutta ne laiskat ihmiset, joille minunkin veroistani maksetaan asunto ja tuet,asuvat isommissa kämpissä ja leveämmin. Tämä systeemi on vääristynyt nyky-Suomessa ja pitäisi palata enemmän sellaiseen ajatteluun, jossa jokaisella on omavastuu itsestään.

Vierailija
28/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein ymmärrä, mitä muuta puoluetta korkeakoulutettu ihminen, joka ymmärtää miten maailma toimii, voisi äänestää. Kokoomuksen tasainen kannatus melkein kolmenkymmenen vuoden hallitusvastuun aikana kertoo siitä, että meillä on merkittävä ryhmä kansalaisia, jotka luottavat siihen, että vaikeiltakin tuntuvat päätökset ovat oikeita tulevaisuuden kannalta. Kokoomus ajaa sellaista reaalipolitiikkaa, jota maamme tarvitsee, eikä juokse lupailemassa ideologisia harhoja kansalle. Siksi kokoomus. 

Alle 30 vuoden hallituksessa toimimisella Kokoomus on saanut meille lisävelkaa n. 50 mrd euroa.

Suomen velkaantumisaste suhteessa bruttokansantuotteeseen on lähestulkoon sama kuin koko maailman keskiarvo, noin 64 %. Velkaakin enemmän pitäisi kiinnostaa *nettovelka*. Eli miten saatavat vertautuvat velkoihin.

Suomen nettovelka oli vuonna 2012 noin -51 % BKT:sta. Eli saatavia oli helkkaristi enemmän kuin velkaa. Toki tuo tilanne on varmasti ollut huononemaan päin, mutta kuinkas monella maalla koko maailmassa on näin hyvä tilanne?

Wikipedian listan perusteella ainoastaan 11 muuta maata ovat saamapuolella, nekin pääasiallisesti öljynviejiä, kuten Norja, Saudi Arabia, Libya, UAE, Kazakhstan, Algeria. Listalla on myös Chile, joka tahkoo 60 % viennistään kuparilla, jonka hinta on räjähtänyt taivaisiin aiempina vuosina. Lesotho kaiketi tahkoo rahaa timanteillaan, vaikea sanoa. Liberia oli aiemmin supervelkaantunut, 800 % BKT:sta, mutta sille annettiin velat anteeksi ja pääsi plussalle. Loput kolme maata, Bulgaria, Ruotsi ja Suomi onkin vähän mysteereitä, että miksi menee näinkin hyvin. Lieneekö kokoomuksen ansiota kaikissa maissa?

Vertailuksi 81 maata on velkaa enemmän kuin saatavia on. Lopuista ei ole dataa.

Ja sit vielä valitetaan, että taloudenpito huonoa?

Vierailija
29/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein ymmärrä, mitä muuta puoluetta korkeakoulutettu ihminen, joka ymmärtää miten maailma toimii, voisi äänestää. Kokoomuksen tasainen kannatus melkein kolmenkymmenen vuoden hallitusvastuun aikana kertoo siitä, että meillä on merkittävä ryhmä kansalaisia, jotka luottavat siihen, että vaikeiltakin tuntuvat päätökset ovat oikeita tulevaisuuden kannalta. Kokoomus ajaa sellaista reaalipolitiikkaa, jota maamme tarvitsee, eikä juokse lupailemassa ideologisia harhoja kansalle. Siksi kokoomus. 

Alle 30 vuoden hallituksessa toimimisella Kokoomus on saanut meille lisävelkaa n. 50 mrd euroa.

Suomen velkaantumisaste suhteessa bruttokansantuotteeseen on lähestulkoon sama kuin koko maailman keskiarvo, noin 64 %. Velkaakin enemmän pitäisi kiinnostaa *nettovelka*. Eli miten saatavat vertautuvat velkoihin.

Suomen nettovelka oli vuonna 2012 noin -51 % BKT:sta. Eli saatavia oli helkkaristi enemmän kuin velkaa. Toki tuo tilanne on varmasti ollut huononemaan päin, mutta kuinkas monella maalla koko maailmassa on näin hyvä tilanne?

Wikipedian listan perusteella ainoastaan 11 muuta maata ovat saamapuolella, nekin pääasiallisesti öljynviejiä, kuten Norja, Saudi Arabia, Libya, UAE, Kazakhstan, Algeria. Listalla on myös Chile, joka tahkoo 60 % viennistään kuparilla, jonka hinta on räjähtänyt taivaisiin aiempina vuosina. Lesotho kaiketi tahkoo rahaa timanteillaan, vaikea sanoa. Liberia oli aiemmin supervelkaantunut, 800 % BKT:sta, mutta sille annettiin velat anteeksi ja pääsi plussalle. Loput kolme maata, Bulgaria, Ruotsi ja Suomi onkin vähän mysteereitä, että miksi menee näinkin hyvin. Lieneekö kokoomuksen ansiota kaikissa maissa?

Milloin niitä saatavia alkaa satamaan takaisin Suomen laariin? Vaikkapa Kreikasta.

Vierailija
30/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja huomaahan sen päin persettä on maailma mennyt kaikki nuo vuodet.

Ja tämäkö kertoo jotain kokoomuksesta? Se, että jokin menee päin persettä, ei tarkoita sitä, että asiat olisivat menneet yhtään sen paremmin vaikka jokin vaihtoehtoinen taho olisi ollut vallassa. Lisäksi on täysin mahdollista, että asiat olisivat voineet mennä sata kertaa pahemmin päin persettä.

Lisäksi "päin persettä" on hyvin suhteellinen käsite, eikä ole mitään konsensusta siitä, että asiat menisivät päin persettä parhaillaan. Todellisuudessa asiat sekä paranevat että huononevat, riippuu vain siitä, mitä asiaa sattuu milloinkin pohtimaan:

https://info.stylee32.net/instaoldfagkit/infographics/24612389.jpg

Kokomuus ei myöskään ole vastuussa koko maailmasta.

En äänestä kokomuusta enkä ketään muutakaan. Meritokratia tai vastaavaa pitäisi saada demokratian tilalle.

Vierailija
31/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen johtaja isossa organisaatiossa, palkka 6500e/kk eli en ole kanskunnan kermaa palkkamielessä, vaikka asema hyvä onkin. En silti ikinä äänestä kokoomusta! Kokoomus on siinä oikeassa, että ihmisen pitää ottaa vastuu itsestään, kaikkea ei voi jakaa tulonsiirtona, ja työllisyys/yrittäjyys on ensiarvoisen tärkeää.

Mutta: kokoomus ei aja minun eikä muidenkaan hyvin koulutettujen palkansaajien etua. Kokoomus ajaa omistajien ja pääoman etua. Toki se imagomielessä ovelasti kosii akateemiset ja hyvin pärjäävät äänestäjikseen, mutta etuja se ei meille aja. Etuja ajetaan vanhalle rahalle, pääomasijoitukselle, suuromistajille.

Ongelma on se että ei ole vaihtoehtoja. En ole punikki tai vassari, en halua hyysätä loisia ja siirtää rahojani sinne. En ole myöskään jyväjemmari tai aluepolitiikan tai siltarumpujen keskustalainen ystävä. Eli minunlaiselleni ei ole sopivaa puoluetta. Äänestin viimeksi huonoista vaihtoehdoista vähiten huonoa eli persuja.

Tässä olisi markkinarakoa uudelle puolueelle!

Vierailija
32/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin niitä saatavia alkaa satamaan takaisin Suomen laariin? Vaikkapa Kreikasta.

Onko Suomi velkaa Kreikkaan vai? Kuinka paljon?

Ymmärrätkö mitä eroa on velkojen takaajana olemisena ja velkojana olemisena?

Vierailija
33/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityisyrittäjä. Periaatteessahan kokoomus on osakkeenomistajien asialla. Siis suuryritysten. Yksityiset Pk-yritykset ovat häiriköiä jotka vievät isoilta yrityksiltä niiden parhaat työntekijät. Silti ei voi oikein demareitakaan äänestää.

Vierailija
34/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi Kokoomusta aina äänestänyt: 40-vuotias, ylemmän korkeakoulutukinnon suorittanut ja asiantuntijana palkkatyössä oleva. Kyllä, kuulun ns. hyvätuloisiin, jos rajaksi katsotaan se, että ansiot ovat yli keskitulon,  mutta en rikkaisiin - vuodessa ansiot nettona noin 52 000 €. Velaton omistusasunto Pohjois-Helsingin lähiössä, oma auto, oma, pienehkö vene, ei lapsia. Ei ole miljoonaperintöä tai muutakaan perintöä, eipä kaksisia osakesäästöjäkään (muutamista tonneista puhutaan), eläkesäästäjä kyllä olen ollut jo yli kymmenen vuotta. Itse olen itseni hyvään ammattiin kouluttanut, itse rahani hankkinut ja itse asuntoni, autoni ja muun elämiseni aina kustantanut. Ja juuri siksi äänestän Kokoomusta - ottavat sentään vähän huomioon myös itse itsensä elättävien tarpeet ja sen tosiasian, että me ne tukien varassa elävätkin elätämme ja yhteiskunnan pyörät pidämme pyörimässä. 

Vierailija
35/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä olisi hallituksessa vihreät, vasemmistoliitto ja SDP, yhteiskunnan tukea tällä hetkellä tarvitsevat ihmiset eivät maagisesti parantuisi, kun yhteiskunta auttaisi heitä enemmän. Heidän uskonsa tulevaisuuteen ei parane sillä, että joku muu auttaa. Pelkästään kaikkein sairaimpien ja toivottomimpien usko paranee siten. Tähän väliin jää suuri joukko ihmisiä, jotka oikeasti kykenisivät itsensä elättämään, mutta nyky-yhteiskunnan paineet murskaavat heidät. Kaikki havittelevat samoja työpaikkoja, samoja opiskelupaikkoja ja vain harvat saavat ne. Muut syrjäytyvät, koska näkevät tämän ainoana vaihtoehtona ja eivät pääse niihin kiinni. Oikeasti pitäisi tuolloin yrittää niitä toiseksi parhaita vaihtoehtoja ja ottaa kunnia-asiaksi, että pärjää niissä ja kääntää elämänsä suunnan. Siinä sivussa voi sitten yrittää toteuttaa haavettaan. Yhteiskuntamme menestysihanne on niin kapea, että hyvin harva saavuttaa sen. Ennen riitti, että kävi töissä. Nyt on ihan luuseri, ellei ole parhaissa töissä ja tienaa valtavia summia imagonsa pönkittämiseen. Tämän muutoksen huomaavat etenkin vanhemmat ikäluokat. Ennen ihanne oli se, että elätti itsensä. Se riitti. Nyt pitää saavuttaa jotain suurenmoista tai on turha edes yrittää. Totta kai se masentaa, sillä se johtaa jatkuvaan riittämättömyyden tunteeseen. Nyky-yhteiskunnassa tavoitellaan täydellisyyttä tavalla, jota ei ole koskaan ennen nähty.

Vierailija
36/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyvien mielenterveysongelmien takia meillä on koko ajan kasvava joukko, joka ei kykene itse itseään elättämään. Heillä ei ole uskoa itseensä. Tämä on paljon suurempi ongelma kuin se, mitä puoluetta kukakin äänestää. Itse en ole koskaan kokoomusta äänestänyt.

Vierailija
37/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias, koulutukseltani KTM, työskentelen rahoitusalalla, viime vuonna tienasin noin 87 000 euroa ja maksoin siis solidaarisuusveroa, asun Töölössä omistusasunnossa, nettovarallisuuteni on noin 240 000 euroa, sijoitusvarallisuuteni on noin 60 000.

Minulla on toki muitakin kuin taloudellisia syitä äänestää kokoomusta, mutta nämä ylläolevat luultavasti kiinnostavat sinua eniten.

Vierailija
38/38 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 vuotias ja köyhä, mutta äänestän kokoomusta koska uskon että J.Katainen on ansainnut rahani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi