Auttakaa keksimään nimi käsityöalan yritykselle
Ompelen erilaisia sisustustuotteita, laukkuja, pehmoleluja. Tyylini on ns. "boho" tai "shabby" -siis kauniita, lempeän värisiä puuvillakankaita, kukkakuoseja tai pelkistettyjä kuoseja, (puuvilla)pitsiä, virkattuja kukkia, vanhahtavaa tyyliä. Romanttista, kaunista, hempeää.
Ei siis geometrisiä kuoseja, superkirkkaita värejä, ns. nykyaikaisia juttuja.
Haluaisin firmannimen kuvaavan jollakin tavalla tuota tyyliä, lempeyttä, rakkautta, ihanuutta, vintagea jne. Olen miettinyt pääni puhki, mutta en vain keksi mitään nasevaa. Ja jos keksinkin, niin nimi on jo käytössä jossain muualla kun googletan sitä. Löytyiskö täältä ideoita keneltäkään? :)
Kommentit (291)
Ei ainakaan pelkästään mitään kukan nimeä, koska sekoittuu kukkakauppaan. Olisikohan edes sallittua? Eri asia jos nimestä tulee heti selville minkä alan yritys on kyseessä, esim. Käsityöliike Neilikka...
Handjobber
Handjob
Handjobs for everyone
Great Handjobs
Vierailija kirjoitti:
Mummon omat. Wanhat Wirkkeet.
Mummon Wanha Tawara
Läski, katkera läski
Vierailija kirjoitti:
Handjobber
Handjob
Handjobs for everyone
Great Handjobs
H & J
Läski, katkera läski
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sanaleikit ja ylipäätään tutuilla käsitteillä leikkivät sanat ovat hauskoja putiikkien nimissä. Ne kiinnittävät huomion, koska ovat nimenomaan tuttuja ja leikkisiä, ja sellaiseen kauppaan on mukava käydä sisään! Käsityökaupalle voisi käydä monien muiden ehdotusten lisäksi esimerkiksi:
Aamunvirkkuu (tai Aamun Virkkuu)
Pitsikäs
Neulostin
Kangastus
Tikkipuut
Virkkuuvirta
Pitsipuutyms. :)
Todella hyviä!
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ehdotuksista on kuin jonkun 60+ karvaleukaisen ristipistotöitä väkertävän reumakätisen kaappijuopon mummelin aivoituksista.
Tämän viestin kohdalla ehdotuksista noin kolmasosa oli minulta, joten:
sukupuoli meni oikein
olen 30+
en juo koskaan
olen käsityökömpelö
tervekätinen kuitenkin
en ole mummo, vielä
leukakarvojani en kommentoi
Minusta on vaan hauska keksiä nimiä ja tämä oli huomattava piristys nimiketjuksi, kaikkien niiden "Kesä-Heinän ja Lumi-Tuiskun pikkuveljelle nimeä.." tai "klassinen ajaton kansainvälinen nimi kiitos, ei tico-jeccicaa", -ketjujen jälkeen.
Parhaat ehdotukset tulivat omastakin mielestäni joltain muulta, mutta laitoin matalalla kynnyksellä, koska en tunne aloittajaa hänen mieltymyksiää ja huumorinsa laatua. Voihan brainstorming tuottaa kelvollisia alkioita jatkokehittelyyn. Omat suosikkini ketjussa ovat Pitsikäs, Pitsiria, Pitsiloru tai pelkkä Pitsi. Ihana oli myös tuo Kissantassu, se vain jotenkin upposi, vaikkei se nyt ihan selvä tietysti ole. Minusta nimessä voisi olla myös joko Asustekauppa tai Sisustuskauppa osana.
Entäs Pitsi&Kukka?
Kisun Kehräys/Kehrä
Hempeliina
Hemmahuus
Vierailija kirjoitti:
Vanha Roosa
Vanha Toosa
Läski, katkera läski
Kukkien nimistä lainattuja:
Hienohelma
Kaunokainen
Keijunmekko
Mirrinminttu
Tiikerililja
Samettiruusu
Turha edes yrittää! Mikä olen boikotoinut kaikkia ompelimoita ja boikotoin edelleen!
Vierailija kirjoitti:
Turha edes yrittää! Mikä olen boikotoinut kaikkia ompelimoita ja boikotoin edelleen!
Minä* perkeleen puhelin..
Nyrkki-Kyllikki tai jos olet nainen, niin Nyrkki-Nyyrikki.
vitsi että te ootte monet tosi sekasin
Jatkan vielä:
Jos Luomus on jo varattu niin
Luomuset - vähän niin kuin luomuksien monikko tai diminutiivi, mutta vähän väärin, antaa äänneasullaan mielikuvan pienestä ja söpöhköstä.
Toki sitten Luomukset
Minun mielestäni nimi ei saisi olla tyyliin
Arts and Crafts / Laces and Roses (miksi olisi perusteltua olla vieraskielinen? Tuskin olet menossa mihinkään Suomesta, antaa ennemmin mielikuvan siitä, että joku mutsi tässä vähän taiteilee - kunnes tekee konkurssin - kerran olin viikon Lontoossa ja keksin tän nimen siellä.
Niinan Näppärät Neuletyöt - liian pitkät nimet ei kuulosta miltään muulta kuin "tässä vähän harrastelen ja toivon että joku joskus ostaisi edes yhden neulatyynyn" - ainakin alkukirjaimista pitäisi sitten tulla joku toimiva lyhennys, millä sinut tunnetaan (tyyliin Scandinavian Outdoor Store = SOS)