Mitä lapsesi syö aamupalaksi? Entä mitä itse syöt?
Meillä syödään aamulla yhdessä klo 7. Lapset menee sitten päiväkodin eivätkä syö siellä aamupalaa.
Lapset syö joka ikinen aamu porkkana/pinaattilettuja sellaisenaan.
Itse syön joka aamu mysliä maidolla.
Vaihteleeko muut aamupaloja, vai onko paljon niitä jotka syö aina saman aamupalan vuodesta toiseen.
Kommentit (22)
Mysliä marjoilla ja jogurtilla,hedelmä.
Puuro marjoilla.
Muroja,hedelmä.
Paahtoleipä,hedelmiä ja marjoja.
Juomana maito.
Itse juon smoothien ja kahvin ja syön mysliä marjoilla.
Näillä aika pitkälti menee aamut,joskus tehdään mustikkalettuja tai pannareita/köyhiä ritareitä marjoilla.
Lapsi syö puuroa.
Minä syön puuroa.
Marjoja toki päälle.
Syön arkena aina kaurapuuroa, joko veteen tehtynä pikapuurona voisilmällä maitolasillisen kanssa tai tuorepuurona rahkalla ja marjasoseella (sokeriton, itse tehty) teekupillisen kanssa.
Viikonloppuna keitän kaurapuuron välillä maitoon tai teen kauramannapuuroa ja syön lisäksi ruis- tai kauraleipää tai karjalanpiirakan.
Mies syö ihan aina kaksi ruisleipää arkena piimän kanssa ja viikonloppuna lisäksi luonnonjogurttia marjoilla ja myslillä.
Viimeksi eilen naurettiin kun tulevan lomahotellimme aamiaistarjoiluista joku valitti, että viikon aikana aamupalalla oli aina tarjolla samat asiat. Minusta ihmiset syö kotonakin aina samaa aamuisin ja onhan se hotellin tarjonta kuitenkin vähän laajempi, joten jos haluaa niin voi vähän itse vaihdella mitä syö.
Teini syö 2 näkkäriä tai ruisleipää voilla, ei leikkeleitä. Lisäksi mustikkasmoothieta.
Itse juon 2 mukia maitokahvia ja ison lasillisen mustikkasmoothieta.
Viikonloppuisin sitten runsaampi aamiainen
Meillä lapset syö puuron joka ikinen aamu. Joskus vanhempi lapsi haluaa vielä voileivän ja hedelmän lisäksi. Välillä keitän puuron maitoon, yleensä veteen. Ja hiutaleita vaihtelen myös. Vesikaurapuuro voisilmällä on kuitenkin tällä hetkellä meillä lasten lemppari. Ja juomana maito.
1v ja minä syödään yleensä kaurapuuroa, missä voisilmä, vähän raejuustoa ja marjoja/hedelmäsosetta/mehukeittoa. Mulle myös kahvi täysmaidolla.
4v ei koske puuroon pitkällä tikullakaan joten syö yleensä leipää ja jugurttia, maitoa ja hedelmää. Tai pistän tarjolle ainakin, haukkailee yleensä kaikesta vähäsen.
Ekaluokkalainen syö jugurtin tai viilin ja ruisleipää 1-3 palaa, riippuen nälästä. Juomana vesi, joskus harvoin tuoremehu.
Itse syön välillä marjoja, mysliä ja maustamatonta jugurttia, välillä taas keitettyä kananmunaa ruisleivällä. Pari kuppia kahvia ja vettä.
Teineistä toiselle ei maistu aamupala ikinä. Toinen syö pari leipää ja jugurtin + tuoremehu.
Pahtopaistia punaviinikastikkeella, paahdettu leipä+marmelaadi, teetä ja juustolajitelma + valkosipulidippiä. mahdollisesti vielä kinkku-juusto-munakas jos sattuu oleman nälkä. Siitä sitten valitsemaan.
Smoothien ja kahvin teini. Itse juon kahvia ja syön ruisleipää.
Useimmiten leipää kumpikin, mutta joka aamu vähän eri lailla eli leipälaadut ja pääliset vaihtelevat paljon. Välillä sitten croissantteja tai skonsseja, kananmunia, muroja, rahkaa tai jogurttia, mysliä, pannukakkuja, hedelmiä ja marjoja, smootheja... Mitä milloinkin sattuu olemaan ja tekee mieli. Toisin kuin isäni, joka on syönyt ainakin 50 vuotta joka aamu kaurapuuroa (poislukien sellaiset matkat jolloin sitä ei ole ollut tarjolla eli ehkä viikon verran vuodessa), en voisi kuvitellakaan syöväni joka aamu samaa aamiaista vaikka olisi kuinka herkkua. Liian tylsää minun makunystyröilleni ja mielenlaadulleni :)
Itse en syö. Lapset syö suklaamuroja ja karjalanpiirakoita, juotavana mehua.
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten leipää kumpikin, mutta joka aamu vähän eri lailla eli leipälaadut ja pääliset vaihtelevat paljon. Välillä sitten croissantteja tai skonsseja, kananmunia, muroja, rahkaa tai jogurttia, mysliä, pannukakkuja, hedelmiä ja marjoja, smootheja... Mitä milloinkin sattuu olemaan ja tekee mieli. Toisin kuin isäni, joka on syönyt ainakin 50 vuotta joka aamu kaurapuuroa (poislukien sellaiset matkat jolloin sitä ei ole ollut tarjolla eli ehkä viikon verran vuodessa), en voisi kuvitellakaan syöväni joka aamu samaa aamiaista vaikka olisi kuinka herkkua. Liian tylsää minun makunystyröilleni ja mielenlaadulleni :)
Et varmaan asu Suomessa tai ole töissä? Mietin vain että mistä saa croissanteja aamutuimaan. Itse en jaksaisi herätä ennen kuutta tekemään sconeseja tai pannukakkuja kun aamiainen syödään arkisin 6.30.
Viikonloppuisin kyllä, herään silloinkin aikaisin ja mulla on hyvää aikaa leipoa ennen kuin muu perhe herää 09 maissa.
Turkkilaista jogurttia ja marjoja/hedelmiä/kaakaojauhoa
Munakasta
Paistettuja munia
Puuroa voisilmällä ja marjoilla
Edellisen päivän ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan asu Suomessa tai ole töissä? Mietin vain että mistä saa croissanteja aamutuimaan. Itse en jaksaisi herätä ennen kuutta tekemään sconeseja tai pannukakkuja kun aamiainen syödään arkisin 6.30.
Viikonloppuisin kyllä, herään silloinkin aikaisin ja mulla on hyvää aikaa leipoa ennen kuin muu perhe herää 09 maissa.
Olen ostanut pakastettuja croissantteja, paistelen niitä sitten kiireettöminä aamuina eli lähinnä vapaapäivinä :) Samoin pannarit ja skonssit on vapaapäivien erikoisherkkuja.
Koululainen jo, mutta samalla kaavalla mentiin päiväkotiaikanakin.
Paistan itselleni munakkaan ja lapsi ottaa siitä palan.
Teen itselleni lounassalaatin ja laitan samoja aineksia lapselle.
Maustamatonta jogurttia ja marjoja molemmille tai viili myslillä.
Joskus on yön yli uunissa hautunut ohrapuuro.
Lapsi meni tarhaan aamiaisaikaan ja söi siellä puuroa päälle, nyt ottaa joskus leipää lisäksi joskus ei ota.
Aika vakiintuneet aamurutiinit :)
Itse syön 2 paistettua munaa ja kupillisen kreikkalaista jogurttia marjoilla. Ja kahvia. Joka aamu, vain marjat vaihtelee. Tai välillä voi olla hedelmääkin jogun seassa.
Koululainen syö yleensä rahkan ja banaanin jos itse pitää ottaa. Paitsi jos on myöhä aamu, sit teen kaikille lapsille riisipuuroa voisilmällä ja kanelilla. Ja lisäksi jotain hedelmää
Eskari ja 3v syövät vasta hoidossa, mitä siellä nyt on.. Paitsi jos on myöhä aamu niin se riisipuuro kotona. Myöhä aamu on ehkä 1x/vk.
Itse en syö mitään ja molemmat lapsetkin lopettivat aamupalan syömisen noin 10 vuotiaina.
Joskus harvoin saattavat hedelmän syödä.
Ei vaan pysty heti aamusta syömään mitään, lapsille yritin pitkään tuputtaa väkisin aamupalaa, mutta kun ei maistu niin ei maistu.
Nuorempi on huono syömään aamuisin, risifrutti ja/tai myslipatukka + lasi maitoa.
Esikoinen syö kaurapuuroa tai weetabixejä.
Itse syön pienen jugurtin ja juon kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Itse en syö mitään ja molemmat lapsetkin lopettivat aamupalan syömisen noin 10 vuotiaina.
Joskus harvoin saattavat hedelmän syödä.Ei vaan pysty heti aamusta syömään mitään, lapsille yritin pitkään tuputtaa väkisin aamupalaa, mutta kun ei maistu niin ei maistu.
Ei aamupala ole välttämätön, vaikka sitä niin hehkutetaan. Monille ei edes maistu mikään heti herättyä.
Pienimmät lapset syö puuroa marjoilla/piltillä, jugurttia mehukeitolla tai sämpylöitä.
Teinit syö vähän mitä sattuu aamuisin. Paahtoleipää, vanukasta, rahkaa, muroja, mitä nyt kaapista löytyy.