Pitäisikö mieheni saada tietää että olen kiinnostunut myös naisista?
Olen vasta muutaman viime vuoden sisään tajunnut että tunnen vetoa myös naisiin.
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä pitkään enkä ole kertonut, koska tämä ei ole suhteeseemme vaikuttanut mitenkään. Vasta nyt kun on kunnon naisihastus, jolle en aio tehdä mitään, mutta olen alkanut miettiä onko minulla melkein velvollisuus kertoa että tykkään miehistä ja naisista.
Pitäisikö?
Kommentit (9)
Vastasin ei, koska mielestäni mitään velvollisuutta kertoa ei ole.
Ei kai sitä pakko ole kertoa, mutta jos arvostaa hyvää, avointa ja rehellistä parisuhdetta niin tuollaisen asian salailu ei mielestäni kuulu sellaiseen. Samalla näkee myös oman kumppanin reaktion, onko se sellainen minkälainen sen toivoo rakastamallaan ihmisellä olevan.
No kyllä minä kerroin, eikä tuo suhteeseemme mitenkään vaikuttanut.
Miksi pitäisi? Ellei tule erikseen puheeksi, en siis valehtelisi. Mutta aika outoa ilmoittaa kesken suhteen, että "hei tykkään myös naisista". Mitä merkitystä asialla on, kun olette suhteessa, ettekä tapaile muita? Tuskin listaat miehellesi muitakaan asioita mistä pidät.
Jos olet suhteessa ja kiinnostunut muista, olisi joka tapauksessa puolison hyvä tietää asiasta, että voi vetää omat johtopäätöksensä.
Minun ex-pervopuolisoni olisi ollut riemuissaan: Mahdollisuus päästä näkemään livelesboseksiä.
Semenya kirjoitti:
Olen vasta muutaman viime vuoden sisään tajunnut että tunnen vetoa myös naisiin.
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä pitkään enkä ole kertonut, koska tämä ei ole suhteeseemme vaikuttanut mitenkään. Vasta nyt kun on kunnon naisihastus, jolle en aio tehdä mitään, mutta olen alkanut miettiä onko minulla melkein velvollisuus kertoa että tykkään miehistä ja naisista.
Pitäisikö?
Älä yritä, Jaakko.
Only on your dreams.
Ei biseksuaalisuus ole mikään oikeutus ruveta pettäjäksi ja tai moniavioiseksi (ellei se sovi kaikille kumppaneille).
Ärsyttääkin, kun muutama tuon toisen ominaisuuden itsestään löytänyt kokeiluintoinen on sitten ilmoittanut puolisolleen, että tykkää myös toisesta sukupuolesta ja olettaa asian olevan ok ja että se biseksuaalisuus on tiketti lähteä naimaan ketä tahansa ja tulla silti kotiin sen jälkeen. Sitten on ihmetelty että miksi "hyvä" parisuhde loppui ja että toinen ei näköjään kestänyt sitten tätä "suuntautumista". Sitten vedetään "voi miksi ihmiset eivät suvaitse" -kortti. Oikeasti tilanne on vaan se, että se puoliso ei halua olla pelinappula. Olen katsonut tällaista tapausta aika läheltä. Mies ajaa nykyään LBGT -yhteisön oikeuksia, eikä vieläkään tajua, että vaimo halusi eron siksi, että mies ilmoitti aikovansa pettää häntä, eikä siksi, että mies halusi häneltä luvan pettää saman sukupuolisen kanssa.
Jos ihastutte toiseen ihmiseen (sukupuolesta riippumatta) ja haluatte sen toisen ihmisen kanssa suhteen, eroatte nykyisestä!
Aloittajalle: kerro miehellesi, jos se omaa elämääsi helpottaa, mutta varaudu siihen, että mies ottaa loukkauksena sen, että olet ihastunut toiseen henkilöön. Siitä voi tulla ihan luottamuspula. Osa ei halua tietää ihastuksista. Hän voi toisaalta innostua ja ruveta jatkuvasti ehdottelemaan kimppakivaa jne.
Ihan riippuu kuule miehesi luonteesta. Yhdelle se on dealbreaker, toiselle unelma (koska potentiaaliset threesomet, tirkistely, jne.).