ONKO LÄÄKÄREITÄ/HOITAJIA PAIKALLA?KAMALA VAIVA!
EN ymmärrä tätä, tämä alkoi viikko sitten. EI ole kuumetta, ei mitään flunssan oireita. Ainut asia joka vaivaa on se , että mitä tahansa teenki niin SYDÄN alkaa hakkaamaan ihan hirveästi ja hengästyn ja kylmä hiki tulee ihon pintaan. TUnnen itseni koko ajan siis sairaaksi vaikka periaatteessa sairas en olekkaan! vai olenko?
Normaalisti käyn 5päivänä viikossa 4tunnin treeneissä eikä edes paikat kipeydy! Nyt hyvä jos olen kyennyt meneen yhelle tunnille. Tämä on raastavaa! Uskallanko yrittää mennä treeneihin vaikka sydän hakkaa hulluna jne, voiko saada jonku sydärin? Apua.. Vasta loppu viikosta lääkäri..
Kommentit (15)
Juotko normaalisti kahvia/muuta kofeiinipitoista ja nyt jäänyt kuppi välistä?
Oletko varma, että et ole ylitreenannut?
KOko ajan semmonen olo istuessakin että kamalan hengästyny..
MISTÄ TÄÄ JOHTUU!! Yhyy..
Mutta tää alko sen päivän jälkee ku vedin ihan liian kovat treenit, mulla oli 6tuntia koko päivän aikana tosi kovat harjotukset yheesä.
Eli sitä juuri mietin että jäikö mulle siitä joku rasitustila??
Mulla vajis myös, meni liikatoiminnan puolelle, oli jälleen karmea oli, tykytys tyyppioireena, pahoinvointi, bäsymys, puristava tunne kaulalla...
mutta minulle tuli mieleeni sydänlihastulehdus.
Serkullani oli samat oireet kuin sinulla, ja paljastui todella sydänlihastulehdukseksi.
Hän sai sen flunssan jälkitautina.
Onko sinulla ollut lähiaikoina flunssaa?
Käy lääkärissä, jos kyse on sydänlihastulehduksesta, se on vakava juttu! ..saatat todellakin saada sen yhtäkkisen sydänkohtauksen!
LAskin justu mun leposykkeen ja se on 71/min, onko tuo normaali?
Normaalinrajossahan tuo on, mutta veikkaisin, että sulla on normisti huomattavasti matalampi.
Ylirasitustila voi todellakin aktivoitua yhdenkin kovan treenin jälkeen.
Suosittelen lepäämään nyt nämä välipäivät ja kertomaan lääkärille (eikös sinulla loppuviikosta sellainen ollut) oireista. Muista mainita tuo leposyke ja intensiivinen treeni.
Ylikunnosta on todella vaikea toipua ilman totaalilepoa ja treeni ylikuntoisena voi saada aikaan peruuttamatonta vauriota mm. sydänlihakseen.
Samaa aina hengästynyt tunnetta minullakin. Pulssini voi kyllä olla levossakin n.90 ja lääkäri pitää sitä normaalina.
Lepäile. Onko menkat ollu vasta tai tulossa lähiaikoina?Minulla tulee sydämen tykytystä ja rytmihäiriöitä ennen menkkoja ja muutamana ensi päivänä. Kuuluvat pms:oireisiin.
Jos olosi on oikein huolestunut ja voit huonosti, mene päivystykseen niin ottavat sydänfilmin ja varmistavat, mistä johtuu.
Googlaa ylikunto, vakava tila kyseessä.
oletko oksennellut viimeaikoina, juhlinut? Mites veresi kalsium ja kaliumarvot?
Osta valmariinia kts valmariini. net tai googleta
Oon n.vuoden tehny semmosia treenejä että 5-6päivänä viikossa 3tuntia/pvä ja lisäki teen kotona venytykset lihaskunnot jne. Koskaan ei tule ees lihakset kipeeksi enkä juuri ole edes väsynyt treenejen jälkeen. Mulla on ollu huippukunto tähän asti enkä ees muista millon olisin ollu kipeenä enkä varmaan kertaakaan pois treeneistä. Eli tää ei ole mitään menkkojen edeltävää tykytystä. Koko ajan yhtäsoittosesti ollut viikon tämä olo tila, siitä yhestä kovasta päivästä lähtien..
Apua, alko oikeestikkin nyt miettimään uskallanko tänään mennä ees sille yhelle tunnille..Näköjään en.
että joko sulla on mennyt ylitoiminnan puolelle kilpparitoiminta, tai sitten sulla voisi olla esim sydänlihastulehdus, ta isitten on ihan viruksiakin jotka aiheuttaa kuvaamiasi oireita
Menisin käymään lääkärillä ja verikokeissa
T terkkari
Miten treenaat noin hirveitä määriä? Lepoa ei taida tulla tarpeeksi? Itse treenaan 1,5 h 5-6 x vko ja sekin on mielestäni aika paljon...
sydämessä oli ylim. johtorata joka aiheutti tykyutyksiä. eli mene lääkäriin ja ole treenaamatta siihen asti kunnes saat lääkäriltä tiedon onko normaalia vaiko ei.
ja toi 71 lepopulssi on täysin normaali. eli ehkä vouhkaat ihan turhaan.....
tarkemmin kysymystä ja vastaa uudelleen: eli voipi tosiaan olla elimistö nyt pikkasen stressissä tuon liikunnan takia, ja kaipaa lepoa. Varoittaa sua.
Lepopulssi 71 on normaali, mutta jos olet harrastanut noin paljon liikuntaa, sun lepopulsiin kyllä kuluisi olla paljon alempi.
googlaa : ylikunto
ja kutienskin suosittelen sitä lääkäriä, jotta ne kilpparit yms tutkitaan
ei ole tressiä muuta ku tästä vaivasta ja syön tosi paljon...yhyy..