TP:t viikolla 14!
tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutunut!
Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!
tässä meille pino!
Kommentit (34)
Mä oisin ihan valmis nukkumaan, nyt ehkä toiveita että nuo nukkuis samaan aikaan edes hetken...Poika heräili yöllä 2 tunnin välein syömään, ja ähis 6-7, sitten tyttö heräs 7...Vähän muuten ärsytti viime viikolla, kun meidän äiti kommentoi koko ajan että on se kumma kun nuo lapset ei nuku yhtä aikaa päiväunia, kyllä mulla vaan nukku, niin sai sitten itekin huilata...Kultaiskohan aika muistot?! Harvoilla 2kk ikäsillä on tarkka rytmi, meillä ainakin poika nukkuu vielä aamupäivällä 1-3 tuntia, joten sen mukaan menee sitten iltapäiväunetkin...Joko sattuu tytön kanssa samaan aikaan tai sitten ei. Tai sit käy niin kuten eilen, että poika kyllä nukku kerrankin " oikeeseen" aikaan, mutta tyttöä en saanutkaan nukkumaan, vaikka kuinka yritin...
No joo. Menkoista oli puhetta. Mä en nyt oikein tiiä miten tää menee, hermo menee joka tapauksessa...Jälkivuoto kesti 7 viikkoa, sitten 2 viikkoa siitä luulin että alkaa menkat, ja alotin minipillerit. No se olikin vaan joku päivän vuoto, ja nyt on taas reilun viikon vuotanu eikä loppua näy...Ja noitten minipillereitten kanssa kun voi kaikenlaisia vuotoja olla, niin saa nähä, jääkö tää mun pillereitten syöminen sitten lyhyeen...
Ja viivi kirjotteli haalareista ja yleensäkin siitä, miten lapsiin menee rahaa. Kyllä vaan! Varsinkin kun on tyttö ja poika...Tuntuu että kaikki on niin selkeesti tytön TAI pojan, haalareista kolmipyöräisiin, että kaikki pitää vissiin ostaa molemmille, tai sitten vaan yrittää etsiä neutraalia, joka ei sitten kummallekaan mieleen...Mä ostin kyllä nyt tytölle pojan keväthaalarin, kun oli ihan vaan vaaleensininen ilman mitään muita värejä, auton kuvia tms. niin aattelin että saa kyllä mennä tytöllä eka, kun laittaa sit aina ns. tyttöpipot, hanskat sun muut sitten. Tyttö kyllä rakastaa vaaleenpunasta, joten tää taitaa olla vika haalari mikä menee yhteiskäytössä...kohta se jo osaa vaatia että miks mulla aina poikien vaatteita...
Ei maar, nyt äkkiä pitkälleen, tätä hiljaisuutta ei kauan kestä!!!
Täällä edelleen kotosalla yhden sairaan ja yhden terveen lapsen kanssa. Esikoisella käheä ääni ja pientä yskää jo kolmatta päivää, ollaankin menossa vielä tänään lääkäriin.
Menkoista... mulla oli jälkivuotoa n. viikon ja sen jälkeen ei mitään enkä ole menkkoja kyllä kaipaillutkaan. Esikoisen aikana yhtä lyhyt jälkivuoto, menkat alkoi kun tyttö 5kk vaikka imetin silloin. Nyt vaan odotellaan punaisen tädin saapumista ja ehkäisynä toimii " imetys" :))
Onko muuten muita allergisia äitejä?
Olin tänään apteekissa ja kyselin jotain helpotusta kohta alkavaan siitepölykauteen kun omia reseptilääkkeitä ei voi ottaa kun imettää niin apteekissa ei ollut mitään ns. käsikauppa allergialääkettä mitä vois ottaa kun imettää!!! Olen tosi allerginen pujolle, koivulle, pajulle ym ym... onneksi suurimpana oireena vesinuha, sillä nyt joutuu kärsimään ilman lääkkeitä. Tosin... raskaus ja imetysaikana mulla oireet melkein hävinny ja pärjännyt suht ok ilman lääkkeitä.
Nyt lääkäriin!
viivi_: mitkäs oli Niklaksen mitat?!
täällä on allerginen äiti,mä olen allerginen koivulle,lepälle,kolmelle eri heinälle,eläimille,huonepölylle,nikkelille,mantelille,pähkinöille...
maidon tulo on nyt sen verran vähäistä että kesällä voin allergialääkkeitä ottaa varmasti.
käytiin ravintolassa syömässä itäkeskuksessa ja pakkohan se oli stockallekkin pyrähtää =) tosin hieman se ahdistusta aiheutti, mutta jotain sentään mukaankin tarttui. itelleni en löytänyt mitään, mutta lapsille tarttui mukaan yhtä ja toista ja tietysti karkkia...
joo, meilläkään ei kyllä ole toivoakaan että samoja vaatteita voisi lapset käyttää. tytön vaatekaappi kun koostuu melkeinpä ainoastaan vaaleanpunaisesta! ja toisaalta mä olen taas niin hullu ostamaan vaatteita, että ihan kiva vaan että voi kummallekkin ostaa sillä verukkeella etteivät voi toistensa vaatteita käyttää, mutta rahanmeno on kyllä valtaisaa!!
mä olen myös allerginen koivulle, mutta pariin vuoteen en ole lääkkeitä käyttänyt. allerginen olen myös penisiliinille ja kauhean herkkä olen myös huonepölylle, hyvä syy vierittää siivous miehen osaksi =)
sitten NEUVOLA kuulumisia: niklas oli 69cm (viimeksi 66,5) ja paino oli 8,5 (8,160). päänympärystä en muista, koska täti unohti kirjoittaa mitat korttiin.
korttiin kirjoitti: iloinen poika, heijasteet: -, näkö/kuulo norm., kasvu ok, mutta paino-pituussuhde alaspäin.
Lihaa pitäisi kuulemma alkaa antamaan parin viikon kuluttua, ja kiinteää muutenkin enemmän kun oli tota painoa tullut vähemmän kuin aikaisemmin, vaikka pituutta oli tullut aika paljon. niin kehui poikaa, ison oloiseksi (ei siis kooltaan, vaan olemukseltaan) ja kehui ryömimistaitoja. kaikki niin kuin kuuluukin olla.
nyt myös päätettiin että se öinen tissin " lutkuttaminen" loppuu. niklas kun heräilee todella usein ja vaatii rintaa ja sitten imeekin vain pari kertaa ja nukahtaa. muuten vaan huutaa ja ei suostu nukkumaan... eli nälkä pojalla ei vielä silloin ole. joten täällä alkaa nyt " koulutusjakso" , jospa äitikin sitten lopulta piristyisi tästä ainaisesta väsymyksestä kun poikakin alkaisi nukkua kunnolla.
tilanne on kyllä itse aiheutettu, mutta kuten neuvola tätikin sanoi ei muuta vaihtoehtoa silloin olisi ollut. silloin kun niklaksella oli koliikki ja muutakin niin ainoa lohduke oli tissi ja sitä sitten syötiin kun muuten itketti ja ei saanut unta, nyt on sitten tottunut siihen, että tissiä saa kun vähänkin herää...
nyt iltapalalle lasten kanssa!
viivi
Tarvii kohta lähteä..Mutta eilen oltiin tytön kanssa leffassa ja oli ihan kivaa!! Leffa itse ei ollut mikään erikoinen, mutta katsoihan sen. Eikä edes häirinnyt yhtään se jatkuva itku, joka taustalla kuului koko ajan jostain suunnasta. =)
Meillä neiti sai sitten ekan flunssan.. =( Nenä valuu koko ajan ja yö meni melkein huutaessa, pelottaa, ettei vaan korviin mene. Jos vielä ens yön huutaa, tarvii mennä huomenna päivystykseen..Lämpöä oli aamuyöllä kans vähän, 38,3. Hankalinta on tää sisällä nukkuminen, ei oikeen uni tule kuin pieniksi pätkiksi. Meillä kun nukutaan paremmin ulkona..
h&tyttö 5kk
Monesta asiasta ollaan täällä taas keskusteltu, enkä nyt tietty muista yhtään. Paitsi sen että lapset ilmeisesti kovasti sairastelee joka puolella. Meillä esikoinen oli viikko sitten lievässä kuumeessa muutaman päivän, ja eilen paukahti taas kunnolla kuumetta. 39.9. eilen illalla. Käytiin lääkärissäkin, mutta syytä kuumeelle ei löytynyt. Käski meneen uudestaan jos yleiskunto laksee tai menee ihan syömättömäksi.
Itseekin joka paikkaa nyt kolottaa ja otin jo särkylääkettä. Toivottavasti en nyt tule kauheeseen kuumeeseen ite. No, onneksi miehellä sattui tänään oleen pekkanen.
Tuntuu että aivot on ihan tahmeena, enkä kertakaikkiaan muista yhtään mitä piti kirjoittaa. Taidanpa mennä lepäileen. Palailen vähän pirteämpänä!
Viikonloppuja kaikille!
Minsku
Tunnin päästä mies on jo kotona, mukavaa ku ei ole edes mitää suunnitelmii vaan et ollaa kotona!!!
Mulla on tullut hassua idea, kun miehellä tulee kohta puolii syndet ni meinasin et kustantaisin sille moottoripyörä-kortin ku on jo niin monta vuotta puhunu asiast ja oikeestaa en jaksa enää kuunnella sitä ku ei oo korttia. Mut se vaatis sit pyöränki.... No saa nähä...
On tää ky tää kevät ku kaikki on kipeenä, outoa on se et esikoinen oli pienenä tosi harvoin kipeenä ja ei ole ku varmaan 2 lääkekuurii syöny ja tää meidän pikkunen on sairastellut senkii edest. Huomaa ettei mee tasan onnen lahjat...
Ei mulla oikein mitää asiaa oo ja täytyis ruokaaki mennä loihtimaan!
Hyvät Weekendit =)
Ruokakaupaussa käyty, esikoinen jo melkein terve, tänään kävi myös siivooja, punkkukin avattiin... monta hyvänmielen aihetta :)
Miehellä huomenna hyvän kaverin varpajaiset ja olis kiva kun olisi jotain ohjelmaa tyttöjen kanssa... pitkä ilta vaan kotona puuduttaa koko porukan. Vois varmaan kutsua jonkun kaverin kylään...
Nyt ajatus katkesi... ja eikun viikonlopun viettoon!
Eli reiluun kuukauteen ei ole ollut näin hyvää yötä!! Tyttö nukahti illalla kauheiden huutojen jälkeen 21.40 (vasta, yleensä n.20.00), heräsi 22.15, 1.05 ja 4.14. Siis VAAN kolme kertaa. Ja sain nukkua jopa yhden kolmen tunnin pätkän! =) Ainut miinus oli, et on herätty jo 5.30..mut niin on muutamana muunakin aamuna viime aikoina, ja silloin takana 6-7 tunnin unet 5-6:lla herätyksellä..(lisäks ne herätykset, mitä neiti on heräilly ennen omaa nukkumaanmenoani..)
Illalla kokelini olla heti antamatta rintaa, kun heräili, mutta meteli oli niin korvia huumaavaa, ettei siitä mitään tullut..Isovelikin kyseli, mikä siskolla hätänä. Äiti vaan kiusas, eikä antanu heti tissiä. =) Kunhan toi nuha paranee, tarvii alkaa tosissaan hieman " unikouluttaa" neitiä..Tarvii varmaan ajaa veikka ja isi pois kotoa, et saa poitsu nukuttua..On meinaa tytöllä aika kantava ääni! =)
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille! =)
pikamoikat vaan!
Mies on lomalla ja en siis ehdi olla koneella ja palstalla kuten yleensä ja muutenkin on menoa ja sellaista ollut että en oo koko viikonloppuna pinoutunut,
Juho on liki 4,5kk ja ISTUA TÖKÖTTÄÄ niin selkä suorassa ja koko ajan vetää istumaan itseään,haluu olla iso mies=)
koitan jos huomenna ehdin kirjoitella,
esikoinen oli mummulla yökylässä ja vaikka 9,5 h oli yöllä nukkunut niin tosi väsy tuntuu olevan.
kaverini sai tänään jo viidennen lapsen,pojan joka oli 51 cm ja 3750g vaikka syntyi 3,5 viikkoa ennen laskettua aikaa,näitä uutisia on aina ihana saada!
äityliini ja Juho huomenna 19 viikkoa(katsoin kalenterista=) )
miks nää viikonloput menee aina niin nopeasti? kyllä mä odotan kesää ja sitä, että miehellä on lomaa!
Onko kukaan muuten käynyt koskaan vauvakinossa? tennispalatsissa olisi torstaina ja ajateltiin yhden ystävän kanssa mennä, meillä on vaan neuvolakin samana päivänä, joten voi olla että tulee liian tiukka aikataulu. täytyy siis vielä miettiä!
Meillä mennään jo aika hyvin eteenpäin. ei siis pitkiä matkoja, kun niklas väsyy kuitenkin vielä aika nopeasti, mutta lelujen luokse ryömii jne.
aika aikaisin lähti liikkeelle, esikoinen lähti joskus 8kk iässä vasta, niklas ei vielä edes ole 5 kk. mun mies käveli 7kk vai 9kk iässä, joten taitaa olla isäänsä tullut!
ruokailukin on lähtenyt ihan hyvin käyntiin. niklas on jopa nukkunut nyt parina yönä niin, että on herännyt ekan kerran syömään vasta 4-6 aikoihin. aiemmin teki sen siis noin yhden aikaan...
JOEELA,joko aloitit ne kiinteät vai vieläkö " jänistät" ?
ja siis vielä muille tiedoksi, että jos haluaa nähdä meidän lasten kuvat, niin ne on nyt ircissä, nimimerkkinä rolles. omaa kuvaa sieltä ei valitettavasti löydy, koska koko koneella ei ollut musta kuvaa (paitsi sairaalasta synnytyksen jälkeen, ja niitä kuvia ei tosiaankaan voi laittaa mihinkään...) ja niklaksesta ei ole ihan " tuoretta" kuvaa ja mies käski varoittamaan että sen kuva, on otettu sellaisena bad hair-päivänä... ja kuva on jo noin puolitoista vuotta vanha ja mun mielestä mies näyttää siinä niin paljon nuoremmalta kuin nykyään, mutta eipä toi nyt niin paljon ole muuttunut.
nyt taitaa pitää mennä aamupalalle.
viivi + lapset
viikonloppu meni täälläkin aivan liian nopeasti... tosin meillä oli aika paljon ohjelmaa! nyt pitäis jaksaa taas uusi viikko :)
viime yönä mulle kävi ekan kerran niin etten saanutkaan unta vauvan syötön jälkeen... ja sitten kun lopulta sain unen päästä kiinni, soi miehen herätyskello! olin ihan raivona ja aamu alkoi väsymyksen merkeissä... mietin että pidän esikoisen kotona, mutta pakko nukkua tänään päikkärit ja esikoinen sai mennä tarhaan ja menikin mielellään kun oli lelupäivä. muuten meillä yöt vauvan kanssa menneet vähän paremmin, nyt unipätkät ovat jopa 3-4h ja sehän on ihan luksusta aikaisempaan max 2h pätkiin!
viivi_: juu... aloitin perunalla viime perjantaina, soseutin n. teelusikallisen ja lisäsin omaa maitoa. pikku neiti oli aivan ihmeissään eikä meinannut ollenkaan tajuta kuinka niellään... oli hauskaa katseltavaa :) sama jatkui lauantaina ja sunnuntaina, todella huonosti meni alas, no sitten ajattelin että maistetaan ihan tippa kaupan porkkana-perunaa... ja yllätys se menikin paljon paremmin alas, oikein maiskutteli sitä! tuli ihan esikoisen kiinteiden aloitus mieleen... ihan sama juttu, yritin ensin itse tunnollisesti tehdä kaikki soseet eikä oikein mennyt alas kunnes tajusin kokeilla kaupan soseita ja heti alkoi maistumaan. en siis ole kummoinen kokki!!! missäs vaiheessa muiden kiinteiden syönti on?
j
meillä oli ihan sama juttu ton perunan kanssa... ei olisi millään mennyt alas ja toisaalta eihän se varmasti edes maistunut oikein miltään. heti kun kokeiltiin maissia ja porkkanaa, niin johan alkoi upota.
Nyt niklas on lopultakin oivaltanut, että mikäli haluaa ruokaa suuhun pitää suu ensin avata! nyt avaa kiltisti suun ja ruokailu onnistuu loistavasti ja tän päivän annos syötiin juuri (banaania 3 lusikallista). nyt on siis jo ehditty maistaa maissi, porkkana, omena ja banaani (ja se peruna) ja banaanin jälkeen vuorossa on bataatti. meillä syödään kiinteitä nykyään vaan kerran päivässä, luovuttiin siitä iltapalasta ja jostain ihmeen syystä niklas alkoi nukkua paremmin sen jälkeen. joten nyt meillä syödään vain aamupalaksi sosetta (ja aina 5 päivää samaa makua).
viivi
että mua raivostuttaa!!! jostain ihmeen syystä kela päätti eilen lähettää mulle kotiin kirjeen takaisinperinnästä koskien vuotta 2004 (kun on maksettu liikaa kotihoidontukea), ei sitten yhtään aikaisemmin ole voineet sitä tehdä... varsinkin kun en mä enää muista kunnolla noin kaukaisia tapahtumia niin pitää vaan luottaa siihen mitä ne sanoo... nyt pitää sitten niille maksaa melkein 600e.
meillä on tänään neuvola, sitä on odotettukkin. kiva tietää minkä kokoinen niklas on jo. ja mä olen taas ihan poikki (kuten tavallisestikkin), niklas päätti herätä puoli viideltä... lopulta sain sen nukkumaan tunnin yrittämisen jälkeen.
nyt tyhjeni koko pää ajatuksista oli paljon muutakin kirjoitettavaa, mutta nyt en muista että mitä...
viivi