Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TP:t viikolla 14!

03.04.2006 |

tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutunut!

Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

tässä meille pino!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä oli siis se 5kk neuvola perjantaina. Mitat oli 6950g (muistaakseni..) ja 63,5cm. Ihan tasasesti ollaan kasvettu! =) Neuvolatäti laittoi sen alustan, mikä yleensä on siellä sängyn päällä, niin lattialle. Halusi tarkkaan seurata, miten tytsy kääntyy, pyörii, ym..En muista, et esikoisen aikaan noin tarkkaan olisi " syynätty" ..Mutta eipä tuo mitään haittaa, ihan kiva oli katsella itsekin sitä neidin esitystä. =)

Mä olen menossa neidin kanssa sinne vauvakinoon torstaina ystäväni ja hänen vauvan kanssa. Kävin esikoisen aikanakin muutaman kerran ja ihan kivoja tapahtumia ovat!!! Nyt vaan hankalaa saada tuo esikoinen hoitoon siihen aikaan päivästä, niin ei ole vielä tullut mentyä. Mutta nyt sekin puoli siis hoidossa!

Meillä on nyt maisteltu kiinteitä lauantaista alkaen! Ja aika nihkeesti on menny, tai ei siis varmaan mitään masuun ennen tätä päivää. Tänään annoin siis pelkkää porkkana sosetta, aloitin lauantaina perunalla ja sunnuntaina lisäsin tota porkkanaa sekaan, ku ei menny mitään. Tänään meni jo muutama lusikallinen ihan masuun asti!! Jee! =) En ole muuten nähny kaupoissa valmista peruna-porkkana sosetta?!? Joeela sitä ainaki oli tainnu vauvalle antaa, ja oli sitä esikoisen aikanakin, mutta??! Olen käynyt kahdessa Prismassa, eikö sitten kuulu heidän valikoimiin, outoa..Sen takia meillä tuota pelkkää porkkanaa, mutta olisi kivempi antaa sitä peruna-porkkanaa, tuntuu, että toi porkkana olis liian " vahvaa" pelkästään näin alussa..No. kai mä sitä jostain vielä löydän! =)

Tänään pääsenki vähän tuulettumaan kaupungille, vauvan kanssa kylläkin. Meen kaverin kanssa syömään! Eiköhän sekin aika tule, että uskaltaa vauvan jättää kotiin..Kun ei suostu edelleenkään tuttipullosta tai nokkamukista juomaan, itsepäinen tyttö! Olis kiva jo päästä vähän itsekseen menee tai miehenkin kaa kahden.. =)

Vierailija
2/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli palstataukoa, oltiin viikko mummolassa arkea paossa =) Teki ihan hyvää kaikille saada päivärutiineihin vähän vaihtelua ja nähdä kavereitakin.

Unohdin taas kuka kirjotteli että kävi lauantaina tuulettumassa vauvan kanssa kaupungilla...joo, sitä mäkin yritin, ja olin paljon paremmalla tuulella lähtiessä kuin palatessa...Poika huusi melkein koko sen kolme tuntia, minkä yritin siellä olla. Mikään ei ollu hyvä. Vaikkei ollu aamupäivälläkään juuri nukkunu, niin ei nukkunu sielläkään. Olin kyllä ihan sarvet päässä kotiin tulessa, kun jäi moni asia tekemättä mitä meinasin...

Eilen olin vähän kipeä, enkä vieläkään ihan kunnossa ole. Saas nähä kehittyykö tästä taas se viikon mahatauti, mistä kärsin muutama viikko sitten...Oireet on ainakin ihan samat, kun sillon kun se alko. Palelee, joka paikkaa särkee, ruoka ei maistu, huono olo....

Kyllä se aika vaan menee nopeaan. Poika on kohta jo 3kk! Meillä ei vielä käännytä, tartuta esineisiin tms. No, oiskin tosi aikanen jos kääntyis jo =) Mutta naureskelee kovasti ja päryyttää. Tosin isälleen ei oo suostunu vielä näyttään päryyttelytaitojaan, lopettaa aina kun huikkaan että tuu nyt kattoon.

Kiinteitä moni on alotellut. Saas nähä miten meillä sitten aikanaan. Ajattelin tälläkin kertaa yrittää mahdollisimman pitkään maidolla, mutta saas nähdä kuinka pitkään se sitten on! Esikoiselta alotettiin kiinteet jo 3kk 3 vkoa kun oli syöny jo pari viikkoa tunnin välein ympäri vuorokauden...äiti oli vähän väsynyt! Jos nyt alkaa samanlainen rumba, en kyllä noin pitkään kato tilannetta, vaan alotan jo aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla teistäkin Kölli ja Hopoliini :)

Piti oikein käydä tarkistamassa, että kyllä se oli porkkana-perunaa ja merkki oli piltti. Mies osti ihan K-kaupasta ja myös minä ajattelin, että sopii hyvin perunan jälkeen uudeksi mauksi. Meidän lapsilla kyllä " hyvät mahat" eli eivät ole herkkiä millekään, ei allergiota ja vatsat toimii... Nyt siis jo 4.päivä menossa, mutta vaipassa edelleen samannäköistä löysää " tavaraa" , että mietin milloinkas se alkaa muuttumaan vähän kiinteämmäksi?!

viivi_: monet on kehunnut bataattia, mutta jotenkin se on itselle ihan vieras... keitetäänkö sitä suunnilleen yhtä kauan kuin perunaa? Mut eikös se ole paljon kalliinpaa?

Kiinteiden aloituksesta (voi olla että toistan itseäni...) vielä, että minä ajattelin aloittaa heti kun neiti 4kk ja maistella makuja ihan rauhassa, 5-7 pvää samaa makua ja pidän määrät aika pieninä, pari teelusikallista. Toivon, että soseet vaikuttaisi yöuniin pidentävästi (nythän neiti syö öisin 2-4h välein ja oikeasti syö aina oikein ahmimalla) ja mun mielestä maistelu sujuu paremmin lähempänä 4kk ikää kuin vasta 6kk, siis kun olen sivusta seurannut paria puolituttua " luomuäitiä" jotka imetti täydet 6kk niin kiinteiden aloitus oli tosi hankalaa, lapset aika pienikokoisia ja syövät yöllä edelleen tosi usein tissiä... tosin kaikki lapset ovat erilaisia!

Mun haaveena olis lopettaa yösyötöt sitten kun 6kk tulee täyteen ja sitten myös viimeistään lisätä kiinteiden määrää ja ottaa vellit ja puurot mukaan. Vaikka hyvin on tyttö kasvanut pelkällä äidinmaidollakin 4kk 7200g/67,5cm :)

Vielä ehtii juoda päiväkaffet ennenkuin pitää hakea isompi tyttö tarhasta...

j & tytöt 3v8kk ja 4kk5pvä

Vierailija
4/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiirusta pukkaa joten neuvola terkut vaan!

Juho 4kk lääkäri-neuvolassa:

pituus:63,5 cm

paino: 7320g

päänympärys:43 cm

lääkäri kirjoitti:Nauravainen poika,kasvaa tasaisesti.

Sydän ja keuhkot normaalit.Iho hyvä. Suu,silmät ja korvat terveet.

Kehittyy hienosti!

muita lääkärin kommentteja:hienosti pitää päätään koholla,jäntevä poika,kivekset kunnossa,kohta varmaan kääntyy.Otsassa kuivaa ihoa,siihen rasvaa 3 päivän kuurina.

*Juho kääntyy kyljelleen,kerran kääntynyt mahalta selälleen,tuettaessa pönkää jaloillaan eteenpäin. Istualleen pönkää itseään.

Jokeltelua paljon ja mammammammammaa ääntelyäkin tullut.

Nukkuu koko yön edelleen.Maitona lypsetty rintamaito ja Nan korvike.Soseita syö.

äityliini ja Juho 4kk+viikko

ei oo vauvakinossa käyty,hyvä kun Alavudella on ees pikkuruinen elokuvateatteri heh=)

Vierailija
5/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOEELA: siis enpä minäkään bataatista oikein tiedä... ajattelin vain kokeilla sitä, kun monet on siitä puhuneet ja meillä kun oli tää peruna-allergia, niin ajattelin korvata sillä perunan.

Meilläkin maistellaan aika rauhalliseen tahtiin ja pieniä määriä (meillä on lusikka per päivä, eli esim. 3.päivänä saa 3 lusikkallista ja aina 5 päivää siis yhtä makua ja sitten siirrytään uuteen).

ja älä ihmettele jos ei soseet heti vaikuta yöuniin (tai mä olin ainakin odottanut parannusta tilanteeseen heti), koska meilläkin on vasta nyt auttanut pikkasen uniin (ja siis melkein kuukausi ollaan jo syöty, tosin meillä oli se peruna hässäkkä eka...).

ja kakan muuttuminen kiinteämmäksi kesti meilläkin vähän aikaa, ensin tuli sitä ihan normaalia löysempää kakkaa. nyt joka kerta on jo ihan kiinteää.

ja kiva kuulla ÄITILIININ ja juhon kuulumisia neuvolasta! itsekkin odotan meidän 5 kk neuvolaa joka on torstaina. ihmetyttää että miksi kaikki pitää aina olla samaan aikaan? monena päivänä ei ole mitään " ohjelmaa" ja sitten jonain päivänä menee päällekkäin... harmittaa kun ei taideta voida sinne vauvakinoon voida lähteä, kun neuvolaan tulisi muuten liian kiire...

no nyt lähdetään odottelemaan sitä isiä töistä!

viivi

Vierailija
6/34 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viikonloppu myös meni nopeasti, mies oli töissä lauantainkin joten aika meni tosi nopeesti.

Eilinen meni esikoisen kanssa vääntämisessä eli kaikki piti tehdä just toisin kun äiti sanoi ja hermot meinas kyl mennä. Lisäksi mies eilen autteli yhtä sukulaista joten meni myöhään iltaan. No onneks yöllä sai nukkua ja jotenkin olen ollut xtra väsy, kun kesä ei tule!! Meillä ei ole muuten nettiä kuin tää kuukausi joten täytyy yrittää vieroittautuu tästä hommast, kun ei sitte pääse säännöllisesti tääl käymää. Meillä on meinaas koneessa kokoajan vikaa ja nyt sitte sanoin että lopetetaa netti ja sitten kun ostetaa uus kone ni sitte avataa netti taas. Tätä konetta ei ole järkee korjata enää kun on sen verran vanha jo.

Meillä muuten nuorempi eilen kääntyi selältä-vatsalleen =) Mutta se saattoi olla puolivahingossa, tai ainakin siltä se näytti!

G: Kerätäänkös hyvät kesälomakohteet ja se minkä ikäiselle se olisi hyvä?

Me käytiin pojan ollessa 1½v Sea Lifessa ja tykkäs aivan kamalasti. Samoin käytiin Ruotsin risteilyllä ja hyvin onnistui yhden kanssa, tiedä sitten kahden kanssa?! Hyvin muuten vaunut mahtui hyttiinkin, helpotti huomattavasti =)

Tänä kesänä tarkoitus olisi mennä muumimailmaan sekä korkeasaareen, poika olisi sen 2½v.

Eipäs mulla sen ihmeempi taaskaan =)

Vierailija
7/34 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips!

Kyllä oli äsken niiiin lähellä että Juho olis kääntynyt selältä mahalleen,oli jo melkein mahallaan mutta ei ihan vielä kääntynyt vaikka mä maanittelin ja katoin että kohta ,kohta=)

Syö hassu vauva omaa kirjaansa inho-ilme kasvoillaan,taitaa maistua pahalle se kirja=)

kuuntelen musaa jota teininä ja nuorena paljon kuuntelin,kriisi taitaa olla päällä vieläkin heh=)

Lunta sataa,voi nakki=( tahtoo kevään!!!ei mennä perhekahvilaan.

Yöllä valvoin miehen takia(ei vääriä käsityksiä) vaan sen yskän takia,sillä on kauhee yskä.Mulla kurkkukipeä ja nuha,Katrilla yskä ja nuha,Juho murunen ainoa terve...

heippa!tytön kans laitoin rairuohon siemenet kasvamaan=)

ootan niin pääsiäistä!!!!!!!!!!!!

Viivi:kiva nähdä sunkin kuvia irc:ssä=)ihana pojunen!

äityliini ja Juho 4kk+1viikko

Vierailija
8/34 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä aloitettiin soseet 3,5 kk iässä perunasoseella jonne maitoa sekaan,sitten se oli NIIIN pahaa että 3 päivän päästä laitoin porkkanaa sekaan ja meni paremmin mutta 3,5 viikkoa jo soseita syöty ja vieläkin sylkee ja on harjoittelua(esikoinen söi hyvin muutaman päivän harjoittelun jälkeen).eka tein soseet itse mutta paremmin Juho syö kaupan soseita=/ hedelmäsoseet menee jo sylkemättä paitsi joskus sylkee mutta kasvissoseen syönti on enemmän tai vähemmän takkuista.maisteltu on perunaa,porkkanaa,maissia ja kukkakaalta.

Muumimaailma on kiva paikka vaikkakin sikakallis=/ kun Katriltakin viime kesänä meni aikuisten maksu kun on yli 3v.

Mutta kun Turkuun mennään,niin sinne varmaan ensi kesänäkin kun Katrille niin mieluinen.

Särkänniemi oli harkinnassa mutta Katri on vieläkin liian pieni sinne,käytiin siellä kun Katri oli 2-vuotias.

Powerpark Alahärmässä on kiva paikka kans.

Vierailija
9/34 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen niin väsynyt... tänään oli varmasti eka aamu, kun en yksinkertaisesti jaksanut nousta ja lopulta nukuinkin vaikka niklas oli vieressä hereillä. En tiedä mikä mua vaivaa kun en meinaa unta saada... viime yönäkin olin hereillä n. 2 tuntia ennen kuin nukahdin ja sitten aamulla olen ihan totaalisen poikki. ja päiväunetkin täytyy ottaa joka päivä ja silti olen illalla poikki, mutta en vaan nukahda. Jotenkin päässä pyörii kaikki asiat, vaikka ei edes ole mitään ongelmia... En tiedä pitäisikö neuvolassa puhua tästä nukahtamisongelmasta. Tää alkoi siitä kun niklaksen masu oli pienenä niin kipeä ja oli sitä koliikkia, aina kun yritin mennä nukkumaan pelkäsin että kohta se taas kuitenkin herää ja alkaa itkemään uudestaan. sitten en saanut sen takia unta kun yritin nukahtaa mahdollisemman nopeasti.

En tiedä ymmärsikö kukaan, tuli niin monimutkainen selitys...

ai, juhokin syö kirjoja! Meillä niklas nuolee yhtä omaa kirjaansa ja viivin lehdet, jotka on lattialla saa niklaksen konttaamaan koska niiden luokse on ihan pakko päästä!! yhden prinsessa lehden niklas jo tuhosi, ostin sitten viiville uuden keijukais-lehden sen tilalle, kun oli niin surullinen...

ja sitten kesälomakohteista!

meillä aina vakiopaikat on joka kesä ainakin korkeasaari ja linnanmäki (asutaan niin lähellä että käydään muutaman kerran ainakin).

ja kahtena edellisenä kesänä ollaan käyty myös särkänniemessä, mun mielestä siellä on aika paljonkin pienemmille lapsille ja ne delfiinit on olleet tytöstä kivoja! mun mielestä sopii 2 vuotiaista lapsista ylöspäin tosi hyvin!

Muumimaailmassa ollaan kans oltu pari kertaa ja siitähän kaikki alle kouluikäiset lapset tykkää varmasti. aika kallis paikka, mutta meillä ainakin ollut hintansa arvoinen.

Puuhamaassa käytiin myös viime kesänä ja siitä kans tykättiin. ehkä viime kesänä siellä ei vielä ollut niin paljon meidän just 3 vuotta täyttäneelle, mutta tänä vuonna olisi jo varmasti paljon enemmän.

Sitten yks mihin mennään varmasti myös tänä vuonna on joku kylpylä. ehkä sitten vaikka taas se tampereen kylpylä, niin voi siihen yhdistää sit särkkis matkankin. Siitä tyttö tykkäs tosi paljon! en vaan tiedä, että miten niklas sitten? sen kanssahan ei varmasti voi mennä vielä sinne uimaan?

ja ruotsissa käytiin laivalla viime kesänä. laivassa olemisesta lapset tykkää aina! me ollaan joka vuosi käyty ainakin kerran. ja tukholmassa on sellainen astrig lindgren " maailma" ,junibacken mistä meillä tykättiin tosi paljon, eli jos sadut on tuttuja niin sinne kannattaa ehdottomasti mennä. siellä on sellainen ihana satujunakin, jossa saa kertomukset myös suomeksi. meillä tästä paikasta puhutaan vieläkin kun siellä on pipin koti ja siellä sitten esityksiä. ja meille ainakin noi lindgrenin sadut on tuttuja kun niitä on suomeksi ja ruotsiksi luettu niin paljon!

sitten meidän kesäsuunnitelmiin kuuluu ainakin mökkeilyä (ja silloin käydään visulahdessa, se kun on mökin lähellä) ja elokuun lopussa ja syyskuun alussa on se bulgarian matka. että mä odotan kyllä KESÄÄ!!

ihanaa kun miehellä on tänä vuonna ihan oikea kesäloma, viime kesänä ei tehty paljon mitään yhdessä kun sillä ei sitä lomaa ollut... me ollaan muutenkin aika tälläisiä " tekeviä" ihmisiä ja tuntuu että kesälomallekkin pitää keksiä vaikka mitä ohjelmaa. Tosin päätettiin että osanhan noista voi tehdä jo aiemminkin kun miehen kesäloman aikaan, vaikka jonain viikonloppuna niin sitten ei tarvitse lomalla olla koko ajan menossa..

no nyt niklas hermostuu kun äiti ei kiinnitä huomiota...

viivi + niklas

Vierailija
10/34 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla kaikki oli vielä ok, mutta yön aikana esikoiselle tullut ihme köhä... ääni ihan maassa ja väsyneen oloinen :(

Myös pienempi tukkoinen, vinkui yöllä 1-2h välein kun nenä oli ihan tukossa eikä tutti pysynyt suussa, vain tissillä sai unen päästä kiinni :(

Nyt tosin pienempi nukkuu ja isompi katsoo videoita, joten ihan rauhallista on, mutta myös minä olen ihan väsynyt... ja odotan että esikoinen menee lounaan jälkeen päikkäreille ja tarkoitus olis tainnuttaa myös pienempi ja nukkua koko porukka samaan aikaan!!!

G: minähän olin tammikuussa tyttöjen kanssa ruotsin risteilyllä ja meni tosi hyvin. Silja on ihana laiva lasten kanssa kun leikkitilat on niin kivat ja se kävelykatu antaa avaruutta. Hyttiin mahtui vaunut ja alasängyt laitoin yhteen ja nukuttiin " siskonpedissä" yhdessä, minä siinä tyttöjen välissä. Oli helppo syöttää vauvaa nopeasti eikä isosisko herännyt kertaakaan. Buffet aamupala oli ehdoton, esikoinen sai syödä just niitä juttuja mistä tykkää ja söi paljon joten pärjättiin sillä monta tuntia.

Ruotsissa käytiin Junibackenissa ja sielläkin meni hyvin, esikoinen leikki ja vauva oli kantoliinassa. Ja siellä on kiva ravintola josta saa " kotiruokaa" mm. lihapullia&muusia ja edullisesti.

Muita kokemuksia ei vielä ole kahden lapsen kanssa.

Mutta Helsingissä Linnanmäki on ollut pop jo pari kesää, samoin Korkeasaari ja viimekesänä Kumpulan ja Stadionin maauimalat.

Toukokuussa lähdetään pariksi yöksi Tallinnaan ja käydään siellä ainakin eläintarhassa (n.5km keskustasta ja pääsee hyvin bussilla), siellä on mm norsuja :)

Kesäkuussa vietetään viikko vuokratulla mökillä keski-Suomessa, mökki on iso ja järven rannalla ja mennään kaveriperheen kanssa.

Heinäkuussa olis tarkoitus lähteä taas ruotsinristeilylle ja kierrellä Suomessa sukulaisten luona!

Nyt pötköttelemään sohvalle...

j

Vierailija
11/34 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tosiaan suunnitella jo kesää!!! =) Viime kesänä oltiin Siljalla Ruotsin risteilyllä ja se oli tosi mukava reissu! Sen lisäks käytiin Puuhamaassa, joka oli yllättävän kiva myös 2,5-vuotiaalle. Sinne mennään uudelleen tänä kesänäkin. Sitte käytiin Särkänniemessä ja se oli kans ihan kiva. Poika kävi parissa laitteessa, johon sai aikuinen tulla mukaan lasten laitelipun hinnalla. Sen lisäks tietty se lasten eläintarha ja Delfinaario. Sinne myös suunnataan tulevana kesänä, kun pojan kummitäti asuu sielläpäin. Muumimaailmassa ei olla käyty, mut kiva olis, jos vaan rahaa jää..Ku ollaan toukokuussa lähdössä sinne Saksaankin muutamaks päiväks..Ja tietty " pakolliset" Korkeasaaret ja lintsit, ym..=) Eli suunnitelmia riittää, mut rahaa ehkä ei..

Tällä erää ei muuta, neiti alkaa väsähtää..

Vierailija
12/34 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiirettä pukkaa...

oli pakko aamulla syyhkästä stockan hulluille päiville :)

mies oli niin kiltti, että jäi aamupäiväksi kotiin ja tekee sitten iltaan pidempään töitä.

kaikkea kivaa löytyi, lähinnä lapsille!

esikoinen edelleen kipeä. onneksi ei tarttunut ainakaan vielä muihin.

nyt laittamaan lounasta.

palailen vielä, j

Vierailija
13/34 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomasuunnitelmista on ollut puhetta...Meillä ei oo ees mietitty mitään muuta kuin remonttia...Miehen kesäloman aikaan hän siis tekee meillä vähän remppaa, ja mä lähden siks aikaa lasten kanssa mummolaan evakkoon, keittiökin kun on pois käytöstä, kuten myös oh (tulee mm. uudet lattiat keittiöön ja olkkariin) joten aika mahdotonta lasten kanssa sitten olla täällä. Mä tosin tykkään remppaamisesta, että sikäli harmittaa kun en tällä kertaa pääse osallistumaan siihen millään lailla. Paitsi etukäteen valitsemalla ja päättämällä materiaalit. Ja silti mua epäilyttää, että täällä tehdään ainakin jossain kohtaa jotain toisin kun on sovittu, kun en oo vahtimassa =) Miesten mielestä kun tuppaa aina olemaan jotkut pienet yksityiskohdat ei niin tärkeitä kun naisen silmään ;)

Niin joo, no sen verran on puhuttu, että tänä kesänä vois jo sinne Muumimaahan mennä mutta saa nyt sit nähä. Parempi kun ei suunnittele mitään. Ahdistaa aina kun koko kesä on suunniteltu etukäteen! No, onneks melkein kaikki kaverit alkaa olla jo naimisissa, niin ei ole sitä kamalaa polttari-häärumbaa...Yks kesä oli oikein painajainen, meillä oli koko kesänä KAKSI vapaata viikonloppua, siis kesäkuun alusta elokuun loppuun. Joka viikonloppu oli ainakin toisella jonkun polttarit, tai sit oltiin yhdessä häissä tai rippijuhlissa. Se söi jo hermoa ja lompakkoa. Ne polttaritkin alkaa olla nykyään niin kalliita, varsinkin miehillä tuntuu että pitää olla kaikenmaailman lentokoneella lentoa sun muuta, mikä tulee sit älyttömän kalliiks.

Menipäs ohi vauva-aiheen ;)

Eipä kai tässä tällä erää muuta. Lapset voi hyvin!

Vierailija
14/34 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkii taas kirjoittamaan kun molemmat pojat nukkuu.

Meillä sitten molemmat pojat kipeenä, molemmilla korvatulehdus ja ekaa kertaa molemmilla! Esikoinen rupesi iltapäivällä valittamaan " korva, pipi" niin soitin samantien päivystykseen aikaa ja sainkin illaksi! Eilen aamulla taas yritin nuoremmalla saada lääkäri aikaa kun viime torstaina neuvolalääkäri sanoi että punottaa korva, että putsaile remowaxilla ja varaa aika omalla lääkärille, no soitin ja siellä sanottii ettei ole aikoja ja soitin neuvolaan ja neuvolalääkärillä oli vasta aikoja toukokuun puolessa välis ja sitten taas soitin omalle lääkärille ja sieltä sanotiin että laitetaan jonoon. Illalla kun vietiin esikoinen lääkäriin niin pyysin että voiko katsoa nuoremmankin korvan ja kas sielläkin oli tulehdus ja pojat molemmat on lääkekuurilla. Tavallista pompottamista ja hassua ettei lapsille riitä aikoja edes jossain välissä. No onneksi saatiin nyt lääkkeet =)!

Anoppikin oli tuossa aamusta käymässä ja ai että koetteli taas mun hermoja... Tuli taas sellasii kommenteja et " millos mä rupeen potattaa tätä nuorempaa?" Tai koita saada esikoinen kuivaksi opetettua.... Teetkö ite pinaattikeiton, ai et, no onks se muka yhtä hyvää ku omatekemä... Voihan vinetto...

Anoppilla on se käsitys että olen aloittanut potattamisen vasta 1½v, vaikka potatin heti kun sai ruveta istuttamaan, siinä on vaan se että esikoinen oppi 10kk kävelemään niin en saanut pysymään potalla tai tuli kamala hysteeriseks enkä siis viittiny pakottaa ettei tule kammoa. Mutta me miniäthän ei osata kasvattaa lapsiamme vaan hän osaisi paljon paremmin ja meillä kahdella miniällä jolla lapsia on niin hermot meinaa jo mennä.

Anteeks, tuli himpan negatiivistä tekstiä mutta helpottaa kun saa nimettömänä täällä purkaa!!!

Vierailija
15/34 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kölli: kyllähän täällä saa mennä ohi vauva-aiheen, ihan kivakin!

voi, että olen sulla kateellinen joeela! mäkin haluan hulluille päiville... tai tosin ahdistun useimmiten siellä, mutta silti, HALUAN!!

mutta näiden lasten kanssa en missään nimessä aio sinne lähteä ja eilen oltiin muutenkin ostamassa tytölle keväthaalareita ja muita tavaroita, joten tänään ei taideta lähteä mihinkään.

siis, kyllä näihin lapsiin saa laittaa rahaa.... meillä kun on nyt lapsille ostettu keväthaalarit (kummallekkin) ja tytölle sen lisäksi 2. osainen puku ja sitten vielä niihin niitä hanskoja, pipoja, töppösiä jne... niin on jo aika iso summa mennyt! + että tarvisi vielä tytölle ostaa kevätkengät. ja sitten kesävaatteita yms. yms.

ssitten arkaluontoinen kysymys... en tiedä " sopiiko" tälläistä kysyä, mutta kuinka monella teistä on alkanut kuukautiset?

itselläni ei ole vielä alkaneet (en tosin niitä edes kaipaa), mutta tammikuun alussa tuli jotain vuotoa.. en sitten tiedä oliko se vielä jälkivuotoa, se kun oli sitä ennen jo kertaalleen loppunut.

nyt särkee alavatsaa melkein koko ajan, että en sitten tiedä vaikka alkaisivat kohta.

nyt lasten kanssa päikkäreille

viivi ja lapset (huomenna neuvola, jippii!)

Vierailija
16/34 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii kysyä...

Mä luulin et mul on alkanu menkat, mut....

Eli mul tuli 3viikkoa jälkivuodon jälkee ihan ku menkat ja kesti 5pvää ja siitä kuukaus et tuli taas, eli tammi-helmikuun vaihtees. No sitten maaliskuus tuli yhtenä päivänä ihan vähän punertavaa ja ei mitää. Testinkin olen tehnyt ja onneks neg. mutta mitä hittoa tää on.... Esikoisella sillo alko menkat ja oli ihan selkee homma,mut nyt???!!!

Kävin viime viikol papa-kokees ja kierukkaa ei voida laittaa enneku menkat tulee, no mut millokohan ne tulee? Ja oliko nuo vuodot edes menkkoja.....

Vierailija
17/34 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalla oli taas vähän nukahtamisvaikauksia... oli liian väsynyt. sain taas tarjota rintaa, laulaa, silitellä ja lopulta kävellä ympäri makuuhuonetta!

mulla oli vähän samanlaista, jälkivuoto oli loppunut pari viikkoa sitten ja sit yht' äkkiä ihan kirkasta verta tuli pari päivää tammikuun alussa. ajattelin, että joko ne alkoi?! no eipä ole sen jälkeen kuulunut ja lääkärikin oli sitä mieltä, että liittyi ehkä enemmänkin jälkivuotoon kuin olisi kuukautiset alkaneet.

Mutta nyt olen miettinyt että pitäisiköhän varmuuden vuoksi tehdä testi... jos ne olivatkin vaikka kuukautiset (no jos olisivatkin niin kai tää olisi silti ihan normaalia...) ja sitten on sitä alavatsa kipua ja välillä iskee aina pahoinvointi" kohtaus" ja öisin tulee nälkä (ihan niin kuin niklaksenkin aikaan). Ihan varma olen etten raskaana ole, ehkäisyäkin on käytetty, mutta haluan olla ihan 100% varma niin eipä tarvitse miettiä. oli tulos kumpi vaan niin petyn... mutta parempi olisi että etten raskaana olisi, mutta tunteella kun ajattelee niin olisihan se kivaa =) mutta negaa siis toivotaan, ei me jaksettais toista vauvaa nyt.

Raskaustesti tehtiin ainakin silloin kun olin lääkärissä niistä alapään/alavatsan kivuista ja silloin ainakaan en raskaana ollut.

no, nyt tuli mies kotiin!

viivi

Vierailija
18/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en tänne ehtinyt ja nyt vielä enemmän menoja mutta tänne oli pakko päästä=)

en ole koukussa,en!!=)

Eilen oli 10-v päivä mulla ja miehellä ja herkuteltiin leivoksilla ja mies oli otettu kun tein kortinkin jossa oli runokin=)

Tutun miehen äkillinen kuolemakin vaikuttaa muhun että en valita nyt niin usein,se järkyttää ja pistää ajatteleen omaa elämää ja läheisiä.

Kuinka heitä tarvii ja rakastaa!!

Oon jo kolmena päivänä(heh) tehnyt vatsalihaliikkeitä kun sain lekurilta niihin luvan.

Maitoa multa tulee vieläkin mutta vain 200-230 ml suunnilleen päivässä enää.

Nyt Juho hermostuu>>

heippatirallaa!

äityliini ja Juho liki 4,5kk

Vierailija
19/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkkaoireita ollut mulla jo 4 viikkoa ja en tajua miksi ne ei ala...

jälkivuoto kesti 7 viikkoa,sen jälkeen ei siis menkkoja tai mitään vuotoja.Raskaana en voi olla eli sitä pelkoa ei ole.

esikoisen jälkeen tasan 4kk synnytyksestä alkoi menkat mutta en tiiä missä ne nyt luuraa kun en imetäkään enkä paljoa lypsäkään.

Vierailija
20/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu kun sulla äityliini76, en minäkään enää nin pienestä valita tosiaan miehen veljen kuoleman jälkeen ja se on opettanut ettei kannata jäädä elämällään jossittelemaan sillä eihän me tiede kuinka kauan me täällä saadaan tallata. Nyt tässä lähiaikona on kaverin velikin kuollut äkillisesti ja pari ihmistä sairastunut vakavasti joten eipä sitä etukäteen voi tietää mitään ja onneksi toisaalta ei tiedäkkään. Mä murehtisin silloin jo valmiiksi, eikä sitä osaisi nauttia... Mutta anoppini saa minut aina välillä ihan raivon partaalle, mutta minkä hän luonteelleen voi!!!

Nyt kuitenki askarruttaa, kun mies kävi rutiini tarkastuksessa ja sokeri-arvo oli ihan rajamailla sallitun ja nyt joutuu vissii tutkimuksii siitä.

Sitten lapsista, molemmat voi ihan yllättävän hyvin ja aika vähän pienempikin on itkenyt. Ei viihdy yhtään lattialla makaillen, ilmeisesti korvaan särkee. Lääke on vain vaikea saada pysymään suussa kun heti sylkee pois. Isompi taas olisi valmis ottamaan veljensäkin lääkkeen ja aina " suu, lisää!!!" Siinä sitten selitätn ettei voi antaa lisää ja toinen sitten suuttuu...

Mutta ei tässä ihmeempiä, taidetaan tänään mennä käymään ulkona ihan vähäks aikaa ku eilen isommalla ei ollut enää kuumetta!