Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MAALISKUISTEN alkuviikko (ma-ti)**

03.04.2006 |

Pika huomenet,

Tyttö hemmotteli meitä viimeyönnä. Nukkui yönsä yhdellä syötöllä. Muutkin lapset pysyivät omissa sängyissään ja esikoiseksin kuume alkaa laskea.

Tänään on mulla hemmottelupäivä, pääseen uudelle kampaajalle, jota ystäväni kovasti kehuneet. Meinaan antaa hänelle " vapaat kädet" saa nähdä mitä saa aikaiseksi ja olenko iltapäivällä, käsitelyn jälkeen yhtä hyvällä tuulella kuin nyt...

Kävin eilen ekaa kertaa jumpalla (Balancessa). Hyvin aukesi niskan jumit, joten senkin vuoksi ajatus juoksee tänään paremmin.

Palailen vielä myöhemmin paremmalla ajalla, nyt huomiomaan isoja lapsia. Jaksamista kaikille, tasapuolisesti

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 viikon päästä jälkitarkastus. Kierukkaa olen myös minä ajatellu kun ei meillekään lapsia lähivuosina ole luvassa jos koskaan enään. Hormoonikierukkaa ajattelin. Toisaalta kiinnostaa se ihon alle laitettava ehkäisykapseli mutta näkyy ilmeisesti hyvin käsivarressa esim kesällä..Ja en haluis kuulla sukulaisten yms uteluita siitä että mikä tuossa kädessä on ; )) Yks vaihtoehto on sitten taas ne pillerit mutta ne vie multa s-halut. Luultavasti siis se hormoonikierukka vie myös.

Kaverilla kokelussa ehkäisyrengas..On kuulemma helppo laittaa. Ei tarvi tunkea kovin syvälle ja silti toimii. Vaihdetaan kolmen viikon välein. Minulle se olis vaikea muistaa kun päivät niin samanlaisia etten muistais koska kolme viikoa on kulunu ellei kalenteriin ylös laittais ja puhelimeen muistutuksen ; )

Mutta nyt salkkareita kattoon.

Vierailija
22/33 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Siis tää väsymys on vienyt multa aivot ilmeisesti lopullisesti... tänään olin tekemässä mehua kannuun ja ihan pokkana kaadan mehutiivistettä kannuun, jossa kansi kiinni :) ja sitten illalla laitoin vielä pyykkikoneen pesemään ja ilman pesuaineita :). Mitähän kaikkee mä vielä tässä onnistun möhlimään?

Mä en tällä kertaa pääse tulemaan TAPAAMISEEN, kun oltiin ehditty sopia sille päivälle jo muuta menoa, mutta seuraavalla kerralla yritetään päästä tulemaan.

Mulla kanssa JÄLKIVUOTO loppunut oikeestaan ihan kokonaan. Varmuuden vuoksi pidän pikkuhousunsuojaa, ettei sitten sotkeennu, jos jotain tuleekin.

Jotain mun piti täältä kyselläkin, mutta aivot (jos niitä nyt enää onkaan) lyö ihan tyhjää... katsellaan, josko jossain vaiheessa muistaisin...

-Monkey ja Mosse 13pv-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Vauvahan on jo 15pv.

Mutta muistinpas kysymykseni... Onko kellään samaa ongelmaa, että vauva itkee melkein aina ruokailun jälkeen? Meillä lähes joka kerta alkaa parkuminen, kun on syönyt. Rasittavaa!

-M-

Vierailija
24/33 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu koko päivä liikenteessä, tehtiin ensimmäinen pieni reissu koko porukalla vähän isompaan lähikaupunkiin ostoksille ja kylläpä on kanttuvei sekä äidiltä että lapsilta. Ihan mukavasti kaikki kyllä meni, mitä nyt joduin imettämään autossa Prisman parkkipaikalla kun tytölle iski kauhea nälkä kesken kauppareissun:).

Ehkäisystä oli kyselyä. Otan varmaan alkuun e-pillerit kun ne on sopineet ainakin tähän mennessä mulle hyvin (ainakin silloin kuin muistan ne ottaa). Myöhemmin sitten meillä mies on menossa vasektomiaan, joten on sitten loppuelämäksi ehkäisy hoidettu. Eli lapsiluku nyt sitten täynnä.

Tissiraivareita ei vielä ole meillä ollut, mutta sen olen huomannut, että tyttö selvästi " hylkii" toista rintaa. Luulen, että sieltä tulee vähemmän maitoa joten ei viitsi niin " tomerasti" sitä syödä. Olenkin nyt yrittänyt muutamana kertana antaa sitä rintaa ekaksi, jos se vaikka lisäisi maidon eritystä (minäkin syötän kummatkin rinnat samalla syötöllä, ei tyttö taitaisi vähempään tyytyäkkään, sellainen syöppö kun on- äitiinsä tullut:)

Meillä ristiäiset pidetään vasta kesällä., Huhti-toukokuussa on niin paljon muita menoja (kahdet häät, kolmet synttärit ja kummallakin kummilla l.a:t toisella toukokuun alussa ja toisella lopussa). Nimi on kyllä ollut selvillä/käytössä jo tytön syntymästä asti (mehän tiedettiin, että tulokas olisi tyttö joten nimikin " sorvattiin" valmiiksi jo raskauden aikana- itseasiassa nimi on sellainen, jonka olen aina halunnut tyttärelleni antaa jos vain sellaisen saisin).

Nyt täytyy vääntäytyä suihkuun ja jääkaapin kautta nukkumaan. Viimeyönnä kaksi syöttöä, onneksi isommat lapset nukkuivat vähän pidempään niin sain nukuttua vielä aamusyötön jälkeen muutaman tunnin, toista se on sitten kun mies lähtee töihin ja esikoinen kouluun.

Jaksamista väsyneille ja sairasteleville,

Maisa ja Nuppu 2vk ja 2pv

Vierailija
25/33 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mäkään en ole vielä kirjoitellut vauvan syntymän jälkeen, sitä ennenkin vähän laiskanlaisesti. Juttuja oon kyllä lukenut ja ollut tosi tyytyväinen siihen, että muilla samanlaisia juttuja vauvojen kanssa, on

saanut vähän uskoa omaan äitiyteenkin.

Meillä on kiltti poika, 4viikkoa ikää nyt. Vauva ei paljoa itkeskele, lähinnä nälkäänsä parkuu. Meillä syödään vaihtelevasti, päivisin välillä tankataan useammin, yöllä pääosin 2.5-4h välein, äiti toivoisi enemmän noita pidempiä pätkiä, mutta aina ei voi valita ;). Täysimetyksellä ollaan, vaikka alussa olikin hankaluuksia imetyksen suhteen. Jännä juttu, kuinka sitä saa erilaista infoa imetyksestäkin, neuvolantäti antaa ihan eri ohjeet, kuin tuolla imetystukilistalla, jonne joku vinkkasikin. Mäkin aluksi syötin molemmista rinnoista, nyt pyrin vaan toisen rinnan antamiseen, kun tuntuu, että vauvan uloste oli aika pahanhajuista ja valtaisia pieruja väänsi (onneksi ei tuntunut vauvaa haittaavan). Tuolta listalta sai sit tietoa tostakin asiasta (en nyt tarkemmin kirjoita, kun löytyy sieltä niin hyvin).

Äiti jakselee hyvin, välillä tosin oon älyttömän väsynyt. Menee kuitenkin päikkäreillä ohi, tää kun on esikoinen, on onneks mahdollisuus nukkua. Kavereillekin oon ihan härskisti sanonut, ettei sovi tulla kylään, jos meillä on päikkäriaika. Tänään jäi ne pienet, mutta tärkeät unet väliin ja kyllä vaan olinkin sit väsynyt alkuillasta. Sain onneks lähes parin tunnin unet ja elämä taas voittaa. Jälkivuoto on loppumassa, enää vaan ihan pieniä tippoja tulee. Meille terkkari sanoi neuvolassa, että ehkäisyksi kävisi vaan kuparikierukka, minipillerit tai kondomi, kun imettää? Parempaa tietoa kellään? Se kun antaa niin ristiriitaista tietoa kaikesta muustakin, niin ei oikein tiedä mitä uskoa.. huoh. Mulle kun ei pillerit oikein koskaan oo sopineet... Käytin muuten itse ehkäisylaastaria ennen raskautta (ei sovi imetyksen aikaan), se vaihdetaan kerran viikossa ja hormoonit tulee tasasemmin kuin pillereistä (=vähemmän sivuvaikutuksia, ainakin mulla toimi loistavasti).

Muistan, et joku oli jossain vaiheessa kirjoitellut, et imettäessä tulee huono olo. Löytyikös siihen syytä? Mulla sama vaiva pojan tankatessa useamman tunnin iltaisin, lisäks päätä särkee aika usein :(. Oon noiden imetysmaratoonien jälkeen aivan uuvuksissa välillä. Ja maitoa mulla tulee hyvin, on pakkanenkin jo täyttymässä... Oon kyllä koittanut skarpata tota juomista, mutta ei tunnu tehoovan...

No joo, mitähän vielä... Munkin päätäni vaivaa toi muistamattomuus... :/ Ai niin, meilläkin tissillä venkoilua ollut viime päivinä, mutta onneksi suostuu syömään kuitenkin.l Nyt poika nukkuu väsyneenä, kun valvoi illalla niin kovasti. Normaalisti tankkaa illalla ja yöunille käydään viimeistään tossa klo 24, viime aikoina aikaisemminkin. Sen jälkeen yölle jää siis pari syöttöä...

No joo, olipas sekavaa sepustusta. Voikaahan kaikki hyvin, niin vauvat kuin äiditkin! :)

-Terppari ja poika 4vkoa

Vierailija
26/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä unet jäi 1-2 tuntiin enkä tänään ehtinyt edes päiväunia nukkua.

Tänään käytiin neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Ainahan ne neuvolantädit kirjoittaa vauvasta neuvolakorttiin hienoja asioita, meidänkin neliviikkoista on jo ehditty kuvailemaan ihanaksi, suloiseksi, kauniiksi, virkeäksi, rauhalliseksi... Tämän päivän kuvaus oli: " Hurmaava, jäntevä, seurallinen poika. Hymyilee!!! Paino nousee hienosti rintamaidolla. Hormooninäppyjä. Kaikki hyvin." Joten siinä tulikin lyhyesti ja ytimekkäästi meidän kuulumiset.

Mulla on parin viikon päästä jälkitarkastus ja sitä varten tänään neuvolassa mitattiin verenpaine ja hemoglobini sekä punnittiin. Paineet ok, hemppa 146 ja painokin lähtölukemissa. Olisin kyllä luullut, että vielä olis ollu pari kiloa lähtöpainoon matkaa, kun on jotenkin niin paljon löysempi olo! Kai se sitten vaan on kevyttä löysää nahkaa! Ja tietty lihakset surkastuneet niin ei nekään paina! :-/

Nyt äkkiä nukkumaan, poika tais oikeesti simahtaa yöunille! Jipii!

Zia ja hurmuri vajaa 1 kk

Vierailija
27/33 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisa

Vierailija
28/33 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpaa jatketaan?

Vierailija
29/33 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Mulla on varmaan jäänyt aivot synnärille, mä en muista enää yhtään mitään. Yölläkin joka syötöllä katson paljon kello on ja lasken noin. koska seuraava syöttö. Sitten kun vauva herää uudestaan syömään en enää muista monelta edellinen oli. Sit mulla on ollu jo monta vuotta yks säännöllinen lyhennys kuussa joka on ollu 300e ja siihen tuli nyt lisää 60e/kk, miehelle mietin et paljonko mun nyt pitikään sitä maksaa ja mies ajatuksissaan sano et 560e ja hetken mietin ja totesin et niinhän se tais ollakin... Mä haluun mun aivot takaisin ennen kun hölmöilen ihan tosissani.

Viime yönä herättiin varmaan 4-5 kertaa syömään, välejä en tosin muista. Nyt neiti sitten väänsi kakat vaippaan ja nukkuu niin tyytyväisenä. Pitänee varmaan herättää ja vaihtaa vaippa. On muuten meilläkin alkanut falskaamaan noi liberot molemmat koot 1 ja 2. Ei onneks joka pissa ja kakka tuu yli. Eilen oli kakkaa niskassa asti, onneks oltiin just menossa kylpyyn.

Nyt on vaippa vaihdettu ja päivävaatteet puettu. Kohta aletaan suunnata kohti pihaa ja päästään koittamaan uusia vaunuja. Josko ne aivotkin alkaisivat palautua raittiissa ulkoilmassa. Toivotaan!

Kivan nimen ootte SANTTU pojallenne antaneet, oli myös meillä yhtenä vaihtoehtona jos olisi poika tullut.

Nyt pakko lopettaa kun tää kirjoittaminen on aika vaikeeta kun joku roikkuu tississä...

Kati ja tytöt 3v ja 2vko 1pvä

Vierailija
31/33 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 valvotun yön jälkeen viimeyötaas nukuttiin kohtalaisesti. Eilen koitin ohailla poikaa rytmiin että päivällä valvotaan ja yöt nukutaan..Ne viimeset 4 päivää oli täysin päinvastoin. Pidin siis poikaa illasta hereillä. Kylvetin ja vaihdoin vaippaa tiuhaan että sain hänet pysymään hereillä pari tuntia..Tarkemmin ajateltuna valvoi sitten 4 tuntia muutamilla lyhyillä torkuilla.

Sain siis hänet nukahtamaan lopulta..(oli tosi vaikeeta) noin klo 23,30. Ruokailuista oli kulunut jo 2 tuntia!! Ja hän nukkui 02 een asti. Jos hän olisi nukahtanu heti edellisen syötön jälkeen olis itellekin tullu mukava 4,5 tunnin yhtäjaksoinen uni, mutta ihem silti..poika ei ole koskaan pitänyt yli 3 tunnin syöttöväliä yöllä. Päivällä kyllä on..

Ihme siis illalla tuo nukahtamisen vaikeus kun poika oli tosiaan ollu hereillä tätä ennen noin klo 19 saakka! Pari pientä torkkua siis ottanut..

Seuraava syöttö oli sitten 05,30. Tästä valvottiin vähä yli kuuteen ja herätys 08 KELLON SOITTOON että saa vanhemmat lapset vietyä 10 ksi päikkyyn. Helvetti että silloin just kun meillä nukuttais niin pitää herätä kun taas viikonloppuna isommat lapset oli jo viim 7 ltä ylhäällä kun olis PITÄNY nukkua ; )

Joka syötöllä poika ihmeellisesti valvoo yöllä..Viimeyö meni siis hyvin reilun puolen tunnin valvomis kerralla mutta joskus valvoo jopa 1,5 tuntia ja näin ollen itse saa nukkua vain noin 1,5 tuntia ennen seuraavaa syöttöä..On nää vauvat sitten ihmeellisiä mutta silti niin ihania ; )

Tänään meidän poika tulee jo 5 viikon ikään ja kuinka äkkiä aika menee. Ajatella viisi viikkoa ennen pojan syntymää kuinka helkkarin hitaasti se aika meni odotellessa!

Sitten PÄIVÄN KYSYMYS: ONKO MUILLA SYNNYTTÄNEILLÄ OMAN SUOLISTON KANSSA ONGELMIA OLLUT? Mulla ei ole oikein oma suolisto toiminut niinkuin ennen synnytyksen jälkeen. Normaalia ulostetta ei ole tullut vaan kaikki on ripulia tai erittäin kovaa tavaraa..useimmiten kuitenkin ripulia ja joskus useita kertoja päivässä. Inhottavaa. Sori taas tällänen puheenaihe mutta ajattelinpa kysyä ; )

Sain muuten poitsulta lauantaina aprillipäivän kunniaksi HYMYN! Arvaa tuliko tippa äitillä silmään ; ) Eilenkin sain maanittelulla hymyn häneltä mutta eipä hän sitten useammin ole hymyillyt.

Nyt täytyy alkaa tekeen jotain " järkevää" ennenkun poitsu herää uniltaan.

Vierailija
32/33 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deepskyblue]Käytiin ekaa kertaa äsken hieman vaunuilemassa pihalla. Vauva viihtyi ja neiti oli kovasti tohkeissaan, kun sai viedä pikkuveljen ulos. Huomenna sitten saadaan olla jo pidempään...

Viime yönä meillä nukuttiin jo hienosti kolmen tunnin pätkissä... luksusta! Väsymys painaa edelleen kuitenkin *haukotus* Eikä masuakaan kipristellyt syöttöjen jälkeen. Jospa tuosta disflatylistä ja maitohappobakteereista olisi ollut jotain apua, tai sitten vaan kuvittelen. Mutta mitäpä siitä, kun vaan itsestä tuntuu helpommalta :)

Nyt ruuanlaittoon ja sitte päiväunille, kun mies lähtee neidin kanssa uimaan ja poika nukkuu (toivottavasti kauan).

-Monkey ja Mosse 2vk-

Vierailija
33/33 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kirjoitella melkeenpä ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen. Tänään olisi neidillä taas punnitus niin nähdään joko paino alkaa olemaan hyvissä lukemissa. Neiti on isoveljeensä verrattuna kamala sotkemaan. Pulauttaa valtavasti ja kakkaa tulee joka kerta kun vaippa vaihdetaan. Pyykkiä siis tulee

No tämäpä jäi taas lyhyeen kun tyttö tuolta huutelee äitiään. Mites muilla tuo jälkivuoto? Kauanko on kestänyt?

-M- ja neiti nimetön 3vko 2pvä