Mies matkoille 2kk:deksi - mitä mieltä?
Miehellä olisi mahdollisuus lähteä työmatkalle 2kk:deksi. Hän lähtisi sinne ihmisten kanssa, joita ei ennestään tunne. Tuona aikana en pääsisi häntä näkemään ja mieskin kävisi kotona korkeintaan 1-2 kertaa, eikä se olisi varmaa. Minä kävisin sillä välin töissä ja koulussa ja pyörittäisin arkea kotona. Lapsia meillä ei ole, lemmikkejä kyllä. Olemme miehen kanssa olleet yli 10 vuotta yhdessä. Ymmärrän, että työmatka olisi miehelle hieno tilaisuus. Sanoin, että saa puolestani lähteä, mutta kerroin samalla peloistani. Mietin, mitä kahden kuukauden erossaolo tekee parisuhteelle. Aiemmin olemme olleet erossa pisimmillään kaksi viikkoa. Miehelle työmatka on uudenlainen seikkailu, hän pääsee tekemään mieluisaa työtä uusien ihmisten seurassa. Itsellä elo taas sujuisi kotona vanhalla kaavalla, mutta ilman miehen tukea ja läsnäoloa. Kaipaisin myös jonkinlaista irtiottoa, matkustamista jonnekin, mutta taloudellisesti se ei ole minulle mahdollista. Ärsyttää, että mies tuolla melkein jo pakkailee innoissaan, mutta ei ymmärrä sitä, miksi olen hieman huolissani. Voi olla, että kahdessa kuukaudessa toinen meistä huomaa viihtyvänsä paremmin yksin. Myönnän senkin huolestuttavan, että mies löytää matkaltaan samoista asioista kiinnostunutta seuraa ja ihastuu toiseen. Sosiaalisena mies tutustuu helposti ihmisiin, minä taas ujompana pienen kaveripiirin omaavana voisin kokea kotona oloni yksinäiseksi. Toisaalta, voisihan kahden kuukauden erosta seurata jotakin hyvääkin. Ikävä voisi vahvistaa suhdetta. Miten te, joilla on pitkä parisuhde takana, suhtautuisitte kahden kuukauden erossa oloon?
Kommentit (36)
Mikä ihmeen sijapääte on :deksi???
Aivan 100% varmasti mies pettää 2 kk:n aikana. Jokainen mies pettää.
Voi hemmetti lopetin lukemisen siinä vaiheessa kun selvisi että lapsia ei ole. Oma mies lähtee kuukauden työmatkalle eikä käy tuona aikana kertaakaan kotona. Taloudessa kolme lasta ja lemmikkejä. Pari lapsista alle kouluikäisiä.
Vaimo oli 2 vuotta opiskelemassa ulkomailla. Nähtiin kerran kuukaudessa korkeintaan. Useimmiten taisi olla niin, että 2 kuukauden välein nähtiin. Nykyisin tuo on melko helppoa kun on skypet ynnämuut välineet joilla voi pitää yhteyttä. Onhan se ikävää, että toinen on poissa, mutta oppii arvostamaan aikaa toisen kanssa paremmin tuollaisen aikana ja jälkeen.
Jos mies pettää tuon aikana niin sitten pettää. Ihan samalla tavalla se tapahtuu kotimaassa baarissa, pikkujouluissa ai jossain muualla. Varma tapa tuhota parisuhde on estää toista lähtemästä tuollaiselle matkalle. Itsellä ainakin jäisi kaivelemaan ja parisuhde kariutuisi helposti siihen,
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten yhden aikuisen arjen pyörittäminen on raskaampaa kuin kahden aikuisen? Minä ainakin koen, että silloin kun olen yksin kotona, pääsen arkiasioissa paljon helpommalla. Ei tarvitse huomioida toisen aikatauluja ja menoja, kaupasta ostan vain sitä, mitä itse tarvitsen jne.
No onhan se, jos ap:n mies huolehtii kotitöistä, asunnosta ja taloudesta.
Jos olisi huomattavasti vanhempi mies, en välittäisi. Rahaa tulee, se olisi noissa puitteissa pääasia. Mies jäisi eläkkeelle kohta ja mun tulot olisivat ne suurimmat. Voisin virkistäytyä tyona aikana ikäisteni miesten kanssa. Kannatan!
2kk on lyhyt aika. Jos sitä suhde ei kestä niin silloin jossain muussa on ongelmia. Tuntuu että tässä taustalla on kateus, mustasukkaisuus ja epävarmuus itsestä. Kannattaa keksiä itselle omia juttuja ja ottaa itselle aika nautintona jolloin voi tehdä mitä itse haluaa. Parisuhteen rajoja kunnioittaen.
Monissa perheissä usean kuukauden työkomennukset on arkipäivää. Jos miehellä on näin upea mahdollisuus niin sitä pitää tukea. Ehkä sinullakin olisi mahdollisuus lähteä opiskelijavaihtoon?
Ymmärrän jos teille olisi vastasyntyneet vitoset, mutta ei lapsia? Haloo. Provo taitaa olla....
Luin melko vakavana aina siihen asti kun olet jäämässä "pyörittämään arkea".
Olin jo tulossa kirjoittamaan, miten 2 kk ei ole aika eikä mikään ja ap:n pitäisi tehdä jotain epävarmuudelleen, mutta sitten luin tuon kourimisjutun. Oletko ap ihan varma, että olet antanut miehelle anteeksi? Minusta tuo on nimittäin aika iso asia, varsinkin kun kerroit saaneesi tietää siitä jälkikäteen. Mies ei siis itse tullut kertomaan asiasta? En ole varma, pystyisinkö itsekään tuollaisen jälkeen luottamaan enää kumppaniini.
Arvaanko oikein, että olette n. 30 v. pariskunta, jolla on pitkä parisuhde takana ja mahdollinen lastenhankinta edessä lähivuosina? Osa ihmisistä eroaa tuollaisissa elämän taitekohdissa, kun huomaavat, että yhteensopivuus ei (enää) olekaan paras mahdollinen. Mun mielestä voisit nyt miettiä parisuhdettanne enemmänkin ja päättää, haluatko jatkaa tämän miehen kanssa seuraavaan elämänvaiheeseen. Jos haluat jatkaa, sun olisi varmaan syytä tehdä päätös, että aiot tästä lähtien luottaa mieheen. Siihen kuuluu mun mielestä myös se, että toivotat hänelle hyvää matkaa.
Miten kaksi kookoodeksiä muunnetaan desilitroiksi??
Heh, mun mies lähti 4 viikoksi Kiinaan, kun oltiin kuopuksen kastajaiset pidetty... Ja yhdessä ollaan edelleen 13 vuotta myöhemmin.
Kaltaisesi takertuja jää jossain vaiheessa kyydistä muutenkin. Muuten mies olisi jo kosinut jos haluaa jatkaa suhdetta.
Juuri muutettiin perheenä toiselle mantereelle, ennen sitä mies kävi kuukauden-kaksi täällä töissä.Minä hoidin kodin ja lapset, kävin kokopäivätöissä ja opiskelin.Ei ongelmia.
Seksi sai uutta potkua viesteistä ja videoista...oli todella kuumia sessioita ajoittain,nyt kun nukutaan taas joka yö yhdessä seksi on hyvää muttei niin kiihkeää...
Reilusti yli viisikymppisiä ollaan
2 kk on kyllä tosi pitkä selibaatti.