Nettihuijarit
Niinhän siinä kävi, että tuli kiinnostuttua tori.fi sivustolla olleesta tuotteesta, mitä ei enää kaupasta saa. Hyvää yhteydenpitoa, sen sopiminen maksusta ja postituksesta. Kun maksu oli kirjautunut, myyjää ei enää tavoittanut.
Rikosilmoitus tehty, myyjä kertonut poliisille että syy oli äkillinen rahantarve.
Saan ehkä joku päivä rahani ulosoton kautta takaisin, ehkä en.
Itselle suuri raha.
Pohdin miten nykymaailmassa, kun eletään tietokoneiden ja älylaitteiden aikaa, ettei mitään voida tehdä.
Sama henkilö nostaa joka kuukausi rahaa esim. Vuokraansa, mutta kukaan ei voi ottaakaan rahaa hänen tililtään takaisin. Miksi ei? Väärin maksettu palkkakin otetaan takaisin tililtä.
Noh. SummaSummarum. Olin tyhmä, hyväuskoinen. Varomaton.
Mutta jos törmäätte Jarmo Pesonen/Kuusamo ilmoitukseen. Ilmoittakaa ylläpidolle huijarista.
Ill rest my case.
En tarvitse mitään päänaukomista. Mutta jos joku on saanut huijauksen jälkeen rahansa takaisin, luen mielelläni niistä!
Kommentit (4)
Olen myös itse miettinyt sitä, miksei pieni käynti poliisin kanssa tällaisten huijarien ovella olisi mahdollista, kun tietää näiden kotiosoitteet?
Luulisi rahan palautuvan takaisin näin varmimmin.
Vierailija kirjoitti:
Jarmo Pesosesta ei ole kokemusta, mutta Tiia Ilona Lemmikki Lehtisaari / Tiia Lehtisaari myy olemattomia keikkalippuja eli tekee petoksia netissä. Näitä ilmeisesti tehty suhteellisen runsaastikin. Myy myös muuta tavaraa, jota ei ole ja rästissä hänellä on useita tallivuokriakin.
Selittää tilanteita nyt ilmeisesti 6kk ikäisen lapsensa avulla, että "nukuttaa pienokaistaan / on juuri menossa iltapuulle" sen takia toimittamisessa saattaa kestää. Kesto sitten vain helposti levähtää vuorokauden mittaiseksi, eikä mitään maksettua toimiteta. Aina "kohta toimitan / totta kai toimitan / tietysti toimitan / tottakai maksan rahat takaisin" ja selittelyt vain jatkuvat ja jatkuvat... Mutta mitään ostettua et ikinä tule saamaan. Saattaa myös lähettää lapsestaan kuvia ja videoitakin. Ala-arvoista toimintaa.
MobilePay -palautuskin vie sekunnin, hyväksyä jo sulle laitettu rahapyyntö, mutta aij että kun lapsi on taas menossa nukkumaan / herääm
Joo, tätä naisenkuvatusta saa ihan tosissaan varoa. Valitettavasti hänet itse tunnen, on varastanut minulta rahaa. Ja tuo lapsikin on huostaanotettu jo kuukauden ikäisenä.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https…
Tuolta kannattaa lukea lisätietoja.
Mulla ja monella muulla sama kokemus!
Jarmo Pesosesta ei ole kokemusta, mutta Tiia Ilona Lemmikki Lehtisaari / Tiia Lehtisaari myy olemattomia keikkalippuja eli tekee petoksia netissä. Näitä ilmeisesti tehty suhteellisen runsaastikin. Myy myös muuta tavaraa, jota ei ole ja rästissä hänellä on useita tallivuokriakin.
Selittää tilanteita nyt ilmeisesti 6kk ikäisen lapsensa avulla, että "nukuttaa pienokaistaan / on juuri menossa iltapuulle" sen takia toimittamisessa saattaa kestää. Kesto sitten vain helposti levähtää vuorokauden mittaiseksi, eikä mitään maksettua toimiteta. Aina "kohta toimitan / totta kai toimitan / tietysti toimitan / tottakai maksan rahat takaisin" ja selittelyt vain jatkuvat ja jatkuvat... Mutta mitään ostettua et ikinä tule saamaan. Saattaa myös lähettää lapsestaan kuvia ja videoitakin. Ala-arvoista toimintaa.
MobilePay -palautuskin vie sekunnin, hyväksyä jo sulle laitettu rahapyyntö, mutta aij että kun lapsi on taas menossa nukkumaan / heräämässä / tekemässä sitä kun tätä niin ei nyt vaan ehdi. Kohta ehdin, ihan kohta. Totuus: Ei ehdi, ikinä. Rikosilmoitusta vaan muillakin menemään mahdollisimman nopeasti.
Tekstin tarkoitus on, että kukaan muu ei haksahtaisi tämän neitosen petoskierteeseen. Toivottavasti Google löytää tämän keskustelun. Itse en ostotilanteessa löytänyt Googlatessa tästä huijarista kokemuksia. Nyt toivottavasti kaikki löytävät.
Rikosilmoitus on tosiaan tehty.