Vanhemmat lähtee jouluksi thaimaaseen siskon perheen kanssa. Tulee yksinäinen joulu.
En kuulemma mahdu mukaan. Tai eivät kiellä lähtemästä, mutta eivät maksa matkaani, saan maksaa itse jos lähden. Siskon perheen matkaan raha kummasti riitti.
Kommentit (37)
Just. Luulin saavani edes jotain ymmärrystä, mutta sainkin lähinnä vittuilua ja naljailua. Enhän minä voi sille mitään, että omin ns vahinkolapsi ja sisko ollut kaikkikaikessa myös isovanhemmille.
Kesällä siskonmiehellä oli kuulemma Pärnussa hieno synttärimatka, mutta eipä pyydetty sinnekään. Taisivat senkin vanhemmat ostaa synttärilahjaksi.
Ehkä yksipuolinen yhteydenpito päättyy tähän
Ap
Vierailija kirjoitti:
Just. Luulin saavani edes jotain ymmärrystä, mutta sainkin lähinnä vittuilua ja naljailua. Enhän minä voi sille mitään, että omin ns vahinkolapsi ja sisko ollut kaikkikaikessa myös isovanhemmille.
Kesällä siskonmiehellä oli kuulemma Pärnussa hieno synttärimatka, mutta eipä pyydetty sinnekään. Taisivat senkin vanhemmat ostaa synttärilahjaksi.
Ehkä yksipuolinen yhteydenpito päättyy tähänAp
Olisiko sinunkin pitänyt saada synttärilahja, kun siskosi miehellä oli synttärit?
Eli et ollenkaan tiedä maksoivatko vanhempasi matkan vai ei. Kas ap yleensä aikuiset ihmiset maksavat matkansa itse sillä rahalla mitä saavat töitä tehdessä ja säästäessä. Ihan riippumatta siitä olivatko haluttuja lapsia vai ei.
"Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinunkin pitänyt saada synttärilahja, kun siskosi miehellä oli synttärit?
Ehkä ap ei ole saanut reissua lahjaksi silloinkaan, kun hänellä itsellä on synttärit? Tottakai kaikilla on oikeus käyttää rahansa, kuten itse haluavat, mutta ei se mielestäni ole mitenkään ihmeellistä, että ulkopuolelle jätetty pahoittaa mielensä.
Niin, mistä tiedät että vanhempasi maksavat sen matkan?
Pistä välit poikki vaan, silloin koko porukalla on parempi mieli ja kaikki saavat mennä mihin maaseen haluavat.
Vierailija kirjoitti:
No, aika yksipuoliselta vaikuttaa. Psyykkaa itsesi itsenäiseksi. Tuosta huolimatta sinä olet kelpo ihminen ja riität ihan omana itsenäsi. Karista tuo vahinkolapsen leima harteiltasi ja ala tehdä omia kivoja juttuja. Rakennat omaa, älä tuppaudu tonne poppooseen jos tilanne tuo.
Tsemppiä!!
Ihanaa, onnea saat olla rauhassa ilman muuta perhettä, Onnea!
Joko nää jouluvirret alkaa. Vietä oma joulus niinku lystäät. Jos et haluu olla kotona, ni lähde vaikka yksin jonnekin lämpimään.
Voisi olla ihan meidän perheestä! Ja epäilijöille tiedoksi että syyksi riitti aina mikä milloinkin "niillä on nyt niin tiukkaa rahasta = siskolla molemmat vakiduuneissa jne, minä opiskelija, tokihan opiskelijalla on varaa ihan mihin vain!). Kyllä ne syyt löytyy, harmi vain että ne samat syyt ei sitten tasapuolisesti pädekään muiden kohdalla enää.
Oon jo päässyt tuosta epäoikeiudenmukaisuudesta eroon ja nykyään vaan huokaisin helpotuksesta jos kuulisin että parempi väki on lähtenyt yhdessä thaikkuihin. Hyvä vaan! Ei tartte väkisin tykätä jos ei tuu luonnostaan. Kaikella rakkaudella haistakoot paskat.
Tsemppiä ap sinulle pahan mielen taltuttamisessa, jouluun on vielä aikaa, asiasta ehditte vielä neuvotella. Voitko sinä tehdä jotain, että pääsisit mukaan?
Sun ei tarvi ostaa niille lahjoja. Jos tulee tiedusteluja, sano että pistit postissa, taisivat hukkua tulliin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaahan.
Jep. Aloittajan mielestä omenakin tippuu puusta maaseen - ei maahan.
Ja lomalta palataan tietenkin kotimaaseen - ei kotimaahan kuten osa meistä palaa.
Hienoa että täällä on ainakin kaksi älykköä, jotka heti hoksaavat viestin olellisimman sisällön. Hohhoijaa.
Vanhemmillasi ja muillakaan läheisilläsi ei ole pienintäkään velvollisuutta olla kanssasi enää ikinä missään tekemisissä, jos olet aikuinen. Muista se !!!!!;
Hyvää Joulua 🎄