Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset jotka julkisilla paikoilla ottavat kengät pois ja nostavat jalat penkille :(

Vierailija
14.08.2017 |

Aikuiset ihmiset! Ällöä!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Sairastan harvinaista sairautta, jonka vuoksi en pysty istumaan normaalisti normaalilla tuolilla vaan se aiheuttaa kipua. Anteeksi että olen ällö mielestäsi :( 

Olisiko parempi pitää kengät jalassa jos jalat on nostettava penkille?

Vierailija
2/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Kirjastossa saatan ottaa sohvalla mukavamman asennon kirjan kanssa, toki huomioin olenko yksin vai onko minulla seuraa. Terassilla nostan jalat syliini isossa penkissä. Olen varmasti todella ällötys, mutta mukavuudenhaluinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! Sairastan harvinaista sairautta, jonka vuoksi en pysty istumaan normaalisti normaalilla tuolilla vaan se aiheuttaa kipua. Anteeksi että olen ällö mielestäsi :( 

Aina löytyy joku, jolla on harvinainen sairaus, joka pakottaa mm. tökkimään kassajonossa ihmisiä ostoskärryllä, tunkemaan junaan ennen kuin ihmiset ovat päässeet ulos, päästämään koiran jokaisen vastaantulijan jalkoihin ja niin edelleen. Ovat ne harvinaiset sairaudet jänniä, kun ne aina estävät ottamasta muita huomioon!

Vierailija
4/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä, mutta vain junassa tai bussissa ja vain jos vastapäätä ei istu kukaan (yleensä ei). Matka on 2 h suuntaansa, pakko oikoa välillä. Mieluummin ilman kenkiä.

Vierailija
5/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kolmen pojan kanssa oli menossa kynsien laittoon HHelsingin bussissa. Lapset olivat kengillä penkeillä ja niissä metallikahvoissa josta mummot ottaa kiinni noustessaan ylös penkistä. Kultainen sade päivä. Olin juuri nätisti sanomassa lapsille, kun äiti nosti kenkänsä vastapäiselle penkille. Jätin sitten sanomatta.tuskin olisi aiheuttanut muuta ku on riitaa.

Vierailija
6/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, kun kengät otetaan jalasta. Se haittaa, kun kenkiä ei riisuta ja jalat tungetaan penkille. Kiva istua koiranp*skaan.

Vierailija
7/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä, mutta vain junassa tai bussissa ja vain jos vastapäätä ei istu kukaan (yleensä ei). Matka on 2 h suuntaansa, pakko oikoa välillä. Mieluummin ilman kenkiä.

Sitten ei vai ole pakko, jos joku istuu vastapäätä? Kummallista pakko-oikomista tuo.

Vierailija
8/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy joku, jolla on harvinainen sairaus, joka pakottaa mm. tökkimään kassajonossa ihmisiä ostoskärryllä, tunkemaan junaan ennen kuin ihmiset ovat päässeet ulos, päästämään koiran jokaisen vastaantulijan jalkoihin ja niin edelleen. Ovat ne harvinaiset sairaudet jänniä, kun ne aina estävät ottamasta muita huomioon!

Ohhoh, ollaanpa sitä nyt angstisia :o

Kerroin vaan että joskus voi olla syykin miksi joku toimii sillä tavalla, eikä vaan ap:tä ällöttääkseen/käytöstapojen puutteesta (mielestäni jalat penkillä ei ole edes mikään etikettivirhe kunhan sitä nyt ei tehdä esim.hienoissa ruokapaikoissa - ap puhuu vain julkisista paikoista). 

Mainitsemasi esimerkit eivät kyllä mielestäni selity muilla kuin psyykepuolen/kehityksen harvinaisilla sairauksilla ja itse mainitsin mielestäni selvästi että omalla kohdalla kyse on kivusta. 

Kai se on niin että kaikki kehitysvammaiset, mielenterveysongelmaiset ja muut "jotka eivät osaa ottaa muita huomioon" olisi parempi edelleen sulkea sinne Seiliin tai vastaavaan pilaamasta teidän muiden oloa ja arkea. Ilmeisesti myös meitä kipupotilaita olisi hyvä vähän rajoittaa ettei kukaan nyt vaan pahoita mieltään.

-1-

Vierailija
9/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei vai ole pakko, jos joku istuu vastapäätä? Kummallista pakko-oikomista tuo.

Mukavuuden halusta vaan kysymys. Tuntuu paremmalta pitää jalkoja penkillä ja samalla saa estettyä ettei kukaan epämiellyttävä ihminen tule vahingossakaan siihen istumaan :)

Vierailija
10/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on lähdettävä jaloittelemaan. Bussissa vähän tylsää, en kuitenkaan laita jalkojani kenenkään viereen.

Vierailija
11/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavuuden halusta vaan kysymys. Tuntuu paremmalta pitää jalkoja penkillä ja samalla saa estettyä ettei kukaan epämiellyttävä ihminen tule vahingossakaan siihen istumaan :)

Junaan ostetaan paikkaliput ja istutaan niiden mukaan. Bussissa istun nelipaikalla, koska pöytä, ja oikaisen jalat, jos voin, en kuitenkaan ennen kuin kaikki ovat asettuneet. Ei minulla ole mitään ihmisiä vastaan, omituinen oletus.

Vierailija
12/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslakka on siitä ihana aine, että sit kun suihkauttaa toisen jaloille, niin se ei hevin irtoa.

Vierailija
13/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tavallaan sama asia kuin itsensäpaljastelu. Jos joku niin haluaa tehdä, varautukoon siihen, että se voi aiheuttaa kiihottuneisuutta ja huonolla itsehillinnällä varustetuissa henkilöissä näkyviä, ei-toivottuja reaktioita.

Vierailija
14/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pöydät julkisissa ravintoloissa ja baareissa ovat jo ennestään todella paskasia, että yksi hikinen sukka ei paljoa kokonaisuuden kannalta merkitse. Siihen on olemassa ihan hygieninen syy, miksi ruokaillessa käytetään lautasia ja tarjottimia; ettei se kaikki roska tartu ruokaan. Mutta olet ihan oikeassa siinä, että eihän tuo mikään käytöstapojen malliesimerkki ole. Itselläni ei kuitenkaan ole tapana automaattisesti tuomita ihmisiä jotka noin tekevät, sillä yllättävän useasti heillä on jonkinlainen sairaus tai häiriö, minkä johdosta normaali istuminen ei ole mahdollista.

Kovin usein näkee linja-autoissa näitä, jotka laittavat jalkansa viereiselle penkille. Mutta linja-autohan nyt ei ole mikään viiden tähden ravintola, joten enpä ole ikinä tuota varsinaisesti ongelmana nähnyt. Julkiset tuolit ja penkit, joissa istuu monia ihmisiä päivittäin, ovat muutenkin likaisia ilman näitä tapauksiakin.

Vierailija
15/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun tosiaan, vain kengät pois. NO ei siinä sitten mitään. Erehdyin ajattelemaan hieman pitemmälle, että myös sukat pois ja tämä kaikki julkisesti. :) Sellainen menee jo yli.

Vierailija
16/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on lähdettävä jaloittelemaan. Bussissa vähän tylsää, en kuitenkaan laita jalkojani kenenkään viereen.

Tai jos vähän liikuttelisit niitä jalkojasi että verenkierto pysyy yllä niin ei tarvitsisi liata tuoleja tai ravata yhtenään käytävällä.

Vierailija
17/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos vähän liikuttelisit niitä jalkojasi että verenkierto pysyy yllä niin ei tarvitsisi liata tuoleja tai ravata yhtenään käytävällä.

Jalat ovat sukissa ja suorina varpaat ylettyvät vastapäisen penkin reunaan (jota moni potkii kengillä). Kiitos huolenpidosta, (perinnöllinen) ongelma on polvinivelissä, ei verenkierrossa. Ei ylipainoa, kun sitä kuitenkin kohta ehdotetaan. Lisään vielä, etten kulje ruuhka-aikoihin, käytä hajuvettä enkä möykkää kännykkään, mitkä ovat myös monen ongelmaksi kokemia asioita joukkoliikenteessä.

Vierailija
18/18 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennoilla noita näkee, järkkyä.