PTSD, onko muilla koulusta traumatisoituineilla elokuussa paljon oireita?
Minulla on PTSD ja vaikeat koulutraumat. Aina elokuisin oireita on paljon. On muistikatkoksia, hajamielisyyttä, masennusta, ahdistuskohtauksia, uupumusta, aikaansaamattomuutta.
Kommentit (4)
Miten koulusta voi saada PTSD:n? Onko siis ollut jotain tosi äärimmäistä kiusaamista? Tää on mulle ihan uusi juttu, en tarkoita siis vähätellä.
Vierailija kirjoitti:
Miten koulusta voi saada PTSD:n? Onko siis ollut jotain tosi äärimmäistä kiusaamista? Tää on mulle ihan uusi juttu, en tarkoita siis vähätellä.
Äärimmäinen koulukiusaaminen on hyvä esimerkki kouluperäisestä traumasta. Psyykkinen traumatisaatio oireilee siis siten, että oireet laukeavat havainnoista, jotka tuovat traumakokemukset pintaan. Koulutrauman oireet voivat laueta kouluun liittyvistä havainnoista. Tulipalotraumassa oireet voivat laueta savun hajusta jne.
AP
Joo tiedän kyllä miten traumat ja PTSD toimii, ihmettelin vain tuota kouluun liittymistä.
1
Koska elokuussa alkaa koulut, haisee koulujen alkamiselta, puhutaan joka paikassa koulujen alkamisesta, näkyy kaduilla reppu selässä kulkevia koululaisia, kuuluu välituntikellon pirinöitä. Unohtui tarkentaa.
AP