Pelistä katsoo läski - vääristynyt kehonkuva. Muita?
Muilla tätä? Näytän valokuvissa hyvältä, hoikalta ja tyylikkäältä. Peilistä näen vain läskin ämmän. Tiedän, että kehonkuvani on vääristynyt. En tiedä, miksi pidän peilikuvaani läskinä vaikka en sitä ole.
Kaupassa sovitan tämän harhan ohjaamana liian isoja vaatteita. Käsi hakee henkarista koon XL, vaikka oikea koko on yleensä M.
Valokuvia katsoessani ihmettelen aina, miksi näytän kuvassa niin hyvältä vaikka en osaa edes poseerata ja vaikka kuva olisi otettu salaa, huomaamattani.
Ja jos kamera hoikentaa, miksi se hoikentaa vain minua, eikä samassa kuvassa olevia ystäviä, jotka näyttävät kuvassa samanlaisilta kuin livenä.
Kyllä, olen entinen syömishäiriöinen. Mitä tälle voi tehdä? Masennun päivittäin läskin peilikuvani edessä.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Mulla toisin päin.
Kuvittelen olevani hoikka ja nätti.
Valokuvat näyttää jotain ihan muuta.
Mulla on myös juuri näin!
Mulla tuo sama kuin ekalla vastaajalla. Uskon olevani hoikka ja söpöllä tavalla nätti. Valokuvat paljastaa toisenlaisen todellisuuden: kömpelön näköinen, pönäkkä ämmä jonka naamakin näyttää bulldogin roikkunaamalta.
Se että näyttää valokuvissa omasta mielestään huonolta, on yleinen ongelma. Kuva paljastaa valitettavasti sen totuuden. Meillä on yleensä parempi kuva itsestämme kuin mitä raadollinen totuus on (myös minulla on näin).
Tuo ap:n ongelma on harvinaisempi. Liittyy varmaan siihen syömishäiriöön? Se ei kai koskaan täysin parane vaan oireilee esim. just tuollaisena itseinhona.
Mulla on kans. Tänään juuri katoin töissä itseäni peilistä ja ajattelin että apua miten leveä peppu. Olen siis kokoa S. Äitini on koko elämäni ollut laihdutuskuurilla kun on ylipainoinen. Sillä voi olla jotain vaikutusta. Varsinkin kun hän sanoo usein että olen kuin hän.
Mulla toisin päin.
Kuvittelen olevani hoikka ja nätti.
Valokuvat näyttää jotain ihan muuta.