Jos työsuhteesi päättyisi nyt perjantaina, tekisitkö keskeneräiset työt loppuun?
Jättäisitkö jotain tahallaan kesken/tekemättä vai hoitaisitko hommasi jopa paremmin vikoina päivinä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tekisi.
Eipä kyllä antaisi työnantaja mahdollisuuttakaan. Täällä jos on potkuja annettu, on turvamiehet hakeneet kädestä taluttaen saman tien pois ja työpaikan avaimet pois jne. Pelkäävät, että poispotkitut tekevät tuhojaan firman tai asiakkaiden tietojärjestelmissä (olen it-alalla).
Mitä ihmettä? Onko tuo normaali käytäntö alalla?
Tunnen teollisuudessa työskennelleitä ihmisiä, jotka ovat kertoneet samaa. Näin on toimittu myös tuta-irtisanomisten kohdalla, henkilö on haettu työpisteeltä kesken vuoron ja poistettu samalla työpaikalta (kulkukortit jne) sabotaasin estämiseksi. Karua heille, jotka eivät ole saaneet hyvästellä työkavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tekisi.
Eipä kyllä antaisi työnantaja mahdollisuuttakaan. Täällä jos on potkuja annettu, on turvamiehet hakeneet kädestä taluttaen saman tien pois ja työpaikan avaimet pois jne. Pelkäävät, että poispotkitut tekevät tuhojaan firman tai asiakkaiden tietojärjestelmissä (olen it-alalla).
On. Kun tulee lappu käteen, niin siinä kohtaa on jo katkaistu pääsy sähköpostiin ja firman palveluihin. Kamat kassiin ja heippa.
Irtisanomisajan palkka maksetaan siis kotiin?
Hoitaisin asiat niin hyvin kuin pystyn loppuun asti ja niin olen tehnytkin työpaikkaa vaihtaessa. En halua polttaa mitään siltoja takanani. Kerran on käynyt niin, että määräaikainen työsuhteeni päättyi projektin päättyessä. Vuoden päästä mulle soitettiin, että haluanko tulla uudestaan sinne töihin. Ja vaikka ei siihen firmaan ikinä enää palaisi, samat ihmiset voi tulla vaikkapa potentiaalisina esimihinä myöhemmin vastaan jossain muussa firmassa. Lyhytnäköistä jättää kaikki levälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tekisi.
On. Kun tulee lappu käteen, niin siinä kohtaa on jo katkaistu pääsy sähköpostiin ja firman palveluihin. Kamat kassiin ja heippa.
Kyllä. Minulla oli puolen vuoden palkallinen loma kun lappu oli kourassa.
Pitäisi näköjään kaikki työsuhteet olla määräaikaisia kun tuollaisia uhkailijoita ja haistattelijoita olette.
Tekisin kaikki ne hommat loppuun, mitä normaalisti ehtii tuossa ajassa tehdä. Edellisessä työpaikassani yritettiin siihen viimeisille työpäiville nakittaa ekstrajuttuja, mutta niille kyllä lähinnä hymähtelin. Useita tunteja palkattomia ylitöitä viimeisellä työviikolla? Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tekisi.
Kyllä. Minulla oli puolen vuoden palkallinen loma kun lappu oli kourassa.
Ei tuo ole oikein. On työntekijän oikeudet viety jo liian pitkälle jos pomot joutuu pelkäämään työntekijöitä. Pätkätyöläisenä ketuttaa tuollaista lukea. Arvostakaa työtänne!
Minut irtisanottiin valtiolta, työvelvollisuus oli loppuun asti. Ei ehkä olisi kannattanut, koska käytin viimeiset viikot siihen, että siirsin sopimuksia ja tositteita mapista toiseen. Sen sotkun selvittämiseen menee joltakulta pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tekisi.
Sama tapa täällä.Jos ei turvamies niin ainakin pari esimiestä.Ja it-ala myös(jossa oikeuksista riippuen pystyy kyllä tekemään ihan mukavia tuhoja.)
Viimeisen päälle hyvin ilman muuta työt hoidetaan aina loppuun asti.
Jää kiva mieli itselle ja se kuuluu työmoraaliini - riippumatta siitä miksi työsuhde päättyi.
Itse tekisin loppuun ne työt, jotka ehdin hoitaa, mutta uusia hommia en enää ottaisi. Toki pyrkisin tekemään työt hyvin oman fiiliksen vuoksi ja siksi, että muille jäisi minusta kiva olo. ap