Jos työsuhteesi päättyisi nyt perjantaina, tekisitkö keskeneräiset työt loppuun?
Jättäisitkö jotain tahallaan kesken/tekemättä vai hoitaisitko hommasi jopa paremmin vikoina päivinä?
Kommentit (31)
Riippuisi siitä, miksi työsuhde loppuu.
Perjantaina loppuu kesätyö ja en kyllä aio enää alottaa nurmikkoalueiden leikkuuta uudelleen heh
Riippuu työstä, kokkina olisi vaikeaa vain kohautella olkiaan :D
Tekisin, jos olisin itse irtisanoutunut. Jos olisin saanut potkut, minun ei tarvitsisi tehdä mitään, sillä tässä firmassa potkut saaneiden ei tarvitse tulla irtisanomisaikana töihin.
Töitä on jonossa niin paljon, etten ehtisi tehdä kuin pienen murto-osan. Tekisin kuitenkin sen, mitä tälle viikolle on sovittu. Koskaan ei kannata polttaa siltoja takanaan. Jokainen on aina jonkun tuttu, joten vittumaista mainetta ei kannata hankkia.
En sillä työsuhde päättyisi vastoin omaa toivomusta. Jättäisin asioita niin paljon kesken kun pystyisin niin että seuraajalla olisi mahdollisimman iso sotku.
Tekisin hommat aivan perkeleen hyvin. Koska
1. Tiedän että se paska loppuu ihan muutaman päivän sisällä niin olisi motivaatiota tehdä työ oikein hyvin
2. Saa itse hyvän olon kun on tehnyt työnsä extrahyvin
3. Voi sillä tavalla osoittaa työnantajalle että syystä tai toisesta menettivät hyvän työntekijän
Vierailija kirjoitti:
en tekis. voisin jopa hakea saikkua loppuviikolle.
Minä tein niin eräässä työpaikassa. Toisessa piti allekirjoittaa sopimus työsuhteen purkamisesta ja työvuorojen hoitamisesta, joten ei voinut saikuttaakaan....
Jos työ loppuu perjantaina niin töitä tehdään siihen asti. Jos vähentää sitä ennen työmäärää niin palkkaa vähennetään myös. Palkka maksetaan tehdystä työstä, ei kiukuttelusta. Pätkätyöläisenä sitä ymmärtää arvostaa kaikkea työtä mitä saa tehdä.
Jatkaisin kai normaalisti. Paha sanoa, kun ei saa detaljeja.
Jos itse vaihdoin työpaikkaa, tekisin tunnollisesti loppuun tai ainakin kirjottaisin muistion jollekin, että voi ottaa kopin hommista.
Jos sain potkut joltain ilkeältä porsaalta, niin saattaisi mennä laiskotteluksi.
En todellakaan tekisi.
Eipä kyllä antaisi työnantaja mahdollisuuttakaan. Täällä jos on potkuja annettu, on turvamiehet hakeneet kädestä taluttaen saman tien pois ja työpaikan avaimet pois jne. Pelkäävät, että poispotkitut tekevät tuhojaan firman tai asiakkaiden tietojärjestelmissä (olen it-alalla).
Tekisin varmaan loppuun sen, mitä kykenisin. Asioiden levälleen jättämisestä aiheutuisi turhan paljon töitä ihan syyttömille tahoille.
Kyllä mä tekisin työajan puitteissa kaiken mahdollisimman hyvin. Ainakin itselleni jäisi hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tekisi.
Eipä kyllä antaisi työnantaja mahdollisuuttakaan. Täällä jos on potkuja annettu, on turvamiehet hakeneet kädestä taluttaen saman tien pois ja työpaikan avaimet pois jne. Pelkäävät, että poispotkitut tekevät tuhojaan firman tai asiakkaiden tietojärjestelmissä (olen it-alalla).
Mitä ihmettä? Onko tuo normaali käytäntö alalla?
Jäisin oitis lomalle pitämään pitämättömiä lomia veks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tekisi.
En tiedä kuinka yleinen on. Entisellä Nokialla R&D tehtävissä tiedän ainakin myös tätä käytetyn oman työnantajani lisäksi.
Meillä tähän on ryhdytty, koska tosiaan on ollut tapauksia, joissa potkuista raivostunut työntekijä ei ole tyytynyt vain kirjoittamaan tavanomaista avautumis-sähköpostia vaan mennyt jonkun tärkeän asiakkaan tietokantaan vaikka ja käyttänyt laajoja oikeuksiaan esim. poistaakseen koko tietokannan tietoineen (nämä kyllä voidaan palauttaa varmistusjärjestelmistä esim. edellisen yön tilanteeseen, mutta jos järjestelmä on kriittinen yhteiskunnan toiminnalle tai jopa ihmisten hengelle ja terveydelle, seuraukset katkosta voi olla ikävät).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tekisi.
Monella alalla irtisanotut joutuu heti lähtemään, palautamaan avaimet jne, ettei pysty tekemään firmalle mitään haittaa. Eli irtisanomisen jälkeen ei anneta tehdä minuuttiakaan töitä enää, eikä saa palata työtiloihin, juuri tuon piruuttaan haitanteon estämiseksi.
Olen tehnyt ja olenpa vielä siivonnut työpisteenikin täysin tiptop-kuntoon. Pienet piirit alalla eikä auta polttaa siltoja, vaikka kuinka vituttais
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tekisi.
On. Kun tulee lappu käteen, niin siinä kohtaa on jo katkaistu pääsy sähköpostiin ja firman palveluihin. Kamat kassiin ja heippa.
en tekis. voisin jopa hakea saikkua loppuviikolle.