Miksei valtio voi mahdollistaa eutanasiaa, vaan pitää tappaa ihminen hitaaseen nälkään?
Toimeentulotukeni evättiin koska jouduin ottamaan vuokraan ja ruokaan pikavippiä eli minulla on ollut tuloja. Kelasta tarjotaan parin kympin ruokakupongia kauppoihin.
Itkettää muutenkin kun ei ole varaa mihinkään, ruokakupongilla kauppaan meno tuntuu niin järkyttävän häpeälliselle että mielummin olen nälissäni eikä auta tilanteessani mitään.
Minulla on nyt kaksi vaihtoehtoa myydä itseäni tai nukahtaa ikuiseen uneen. Jälkimmäinen kuulostaa paremmalle vuosien köyhyyden jälkeen ei enää mikään kiinnosta.
Jos ei kerta valtio voi auttaa pientä ihmistä, miksi ei voida auttaa turvallisessa poispääsemisessä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Siis ruokakuponki ei kelvannut vaikka tarjottiin????
Kun olet velkaa satoja euroja mitä tuo 20e kupongi hyödyttää?? Pitkittää vain ahdistusta ja kärsimystä.
Ap haluaa tupakkaa. Ei ruokaa siksi ruokakuponki ei kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa tupakkaa. Ei ruokaa siksi ruokakuponki ei kelvannut.
En polta enkä käytä päihteitä. 20e takia pitää nöyryyttää itseään?
Hae sillä kupongilla ruokaa. Monet muutkin on hakeneet ei siinä ole mitään hävettävää. Oma syysi että olet veloissa! Velkasi joudut maksamaan itse, niitä ei todellakaan verorahoista maksella!!!
Köyhien pitää kyllä pystyä lopettamaan tyhmä ylpeys ja varsinkin kun siitä joutuu itse kärsimään.
Jos ja kun apua on saatavilla, mutta ei sitä huoli tai hae niin on kyllä aivan turhaa valittaa.
Mistä rahapulasi johtuu?
Paljonko vuokra? Pidätkö autoa?
Hae itsellesi apua ja mene leipäjonoon. Ei Suomessa nälkään kuole, jos ei ole täysin avuton. Todella monet juopot ja narkkarit käyttävät lähes kakkki rahansa ihan muuhun kuin ruokaan, mutteivät silti kuole nälkään tai vaadi itsellensä eutanasiaa.
Tietysti jos ylpeys on sinulle tärkeämpää kuin täysi vatsa, niin anna mahan kurista. Kyllä se nälän tunne jossain vaiheessa katoaa. 
Mielestäni näinkin vakavalla aiheella ei pitäisi trollata. Tässä maassa on oikeastikin ihmisiä joilla tekee helvetin tiukkaa. Ap ei kuitenkaan kuulu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä rahapulasi johtuu?
Paljonko vuokra? Pidätkö autoa?
350€. Ei ole autoa. Rahapulani johtuu monen vuoden pätkätöistä. Kaksi vuotta olen elänyt niin että käyttörahaa jää vuokran ja laskujen jälkeen vajaa 100-200€. Kaikki velat joita olen joutunut ottamaan ovat olleet peruselämistä varten.
No, jos on niin järjettömän ylpeä että mieluummin kuolee nälkään kuin hakee ruokakupongilla ruokaa koska se on olevinaan noloa, niin ehkäpä siinä evoluutio sitten siivoaa vaan elinkelvottoman tärkeilijän pois geenipoolista...
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni näinkin vakavalla aiheella ei pitäisi trollata. Tässä maassa on oikeastikin ihmisiä joilla tekee helvetin tiukkaa. Ap ei kuitenkaan kuulu niihin.
Voi kumpa trollaisin. Oli pakko purkaa pahaa oloa jonnekkin. Olen kyllästynyt jokainen päivä murehtimaan raha-asioita.
Tiedätkö miltä tuntuu sentin venytys monta vuotta? Tiedätkö miltä tuntuu kun ei ole varaa ostaa edes kunnollisia, yli kymmenen euron kenkiä?  Tiedätkö miltä tuntuu kun on nälkä mutta rahan käyttö ahdistaa niin paljon ettet pysty edes syömään?
Joo ja kyllähän vuosikin köyhänä menee helposti. Sen jälkeen vain kaikki hajoaa eikä mihinkään ole varaa.
Minkä ikäinen olet  ?
Olet ilmeisesti nainen  ?
Missä asut kaupunki/kunta  ?
Eikö vanhempasi tai sukulaisesi voi/halua auttaa sinua  ? Oletko edes pyytänyt apua ?
ruokaan pikavippiä? pyysitkö jo ennen sitä vippiä niitä ruokakuponkeja? ja vuokran eräpäivänki voi yleensä sopia myöhäsemmäks tai vaan lykätä (kuhan ei koko ajan tee). joku tässä nyt mättää.
No jos ruoka-apu ei kelpaa niin ei sitten. Omaa hölmöyttä. Opettele rahankäyttöä. Aloituksessasi kerroitkin jo että tuet osaat hakea.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet ?
Olet ilmeisesti nainen ?
Missä asut kaupunki/kunta ?
Eikö vanhempasi tai sukulaisesi voi/halua auttaa sinua ? Oletko edes pyytänyt apua ?
23 ja savosta.
Auttavat kyllä parhaansa mukaan mutta ei helläkään ole varaa maksaa vuokraani tai elämistäni. Pidän kerjäämistä äärettömän nöyryyttävänä, koska takaisin maksuun minulla ei ole varaa.
Jos ihmisellä on kovat kärsimykset, on mielestäni epäinhimillistä vaatia häntä jatkamaan, vaikka ei haluaisi enää ja odottaa, että kuolee "luonnollisen kuoleman". Eutanasia lailliseksi ehdottomasti.
M23
Joo menen kyllä heti ruokajonoon kun en saa niitä kolmen euron arvoisia tarvikkeita itse ostettua kaupasta. Ei ole pointtina se ettei ole varaa ruokaan vaan se kuinka toimeentulotuki on evätty koska en voinut sitä yli kuukauden käsittelyaikaa odottaa täysin rahattomana ja otin pikavippiä. Ruokakuponkia ei aiemmin edes tarjottu.
Mikään ihmeen kelan ruokakuponki?
Nevöhööd.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on kovat kärsimykset, on mielestäni epäinhimillistä vaatia häntä jatkamaan, vaikka ei haluaisi enää ja odottaa, että kuolee "luonnollisen kuoleman". Eutanasia lailliseksi ehdottomasti.
M23
Minusta tulisi silloinkin saada eutanasia, jos ei vain tahdo elää. Itse kun olen vuosi vuodelta vain sairastunut enemmän ja enemmän, en näe enää mitään syytä pitkittää kärsimystä. Ei elämä tunnu enää elämiseltä kun se on pelkkää selviytymistä. Miksi on pakko vain selviytyä?
Siis ruokakuponki ei kelvannut vaikka tarjottiin????